جاسوسی از مبادلات مالی میلیون‌ها شهروند؛

ابعاد تازه‌ای از جاسوسی‌های آمریکا فاش شد

دو روزنامه آمریکایی با افشای جاسوسی دولت آمریکا از مبادلات مالی میلیون‌ها شهروند آمریکایی ابعاد تازه‌ای به پرونده جاسوسی‌های تلفنی و اینترنتی واشنگتن افزودند.روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال گزارش داده‌اند گردآوری اطلاعات مالی مردم آمریکا طبق قانون «میهن‌پرستی» انجام شده که دولت فدرال آمریکا آن را پس از 11 سپتامبر سال 2001 تصویب و لازم‌الاجرا کرد.
کد خبر: ۶۱۵۵۴۵
ابعاد تازه‌ای از جاسوسی‌های آمریکا فاش شد

دو روزنامه آمریکایی گزارش داده‌اند سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا) از اطلاعات مالی مردم آمریکا جاسوسی کرده است.

طبق این گزارش‌ها، انجام این جاسوسی‌ها به موجب همان قوانینی انجام شده که توجیه‌کننده جاسوسی‌های اینترنتی و تلفنی این کشور از مردم آمریکا و برخی از متحدان این کشور بوده‌اند.

روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال گزارش داده‌اند گردآوری اطلاعات مالی مردم آمریکا طبق قانون «میهن‌پرستی» انجام شده که دولت فدرال آمریکا آن را پس از 11 سپتامبر سال 2001 تصویب و لازم‌الاجرا کرد.

این قانون به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه جاسوسی از مکالمات تلفنی و اینترنتی شهروندان را داده است که طی ماههای گذشته از جمله موضوعات جنجال‌برانگیز در محافل سیاسی بین‌المللی بوده است.

وال‌استریت ژورنال همچنین گزارش داده پلس اف‌بی‌آی با سازمان سیا برای گردآوری اطلاعات از مبادلات مالی میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا همکاری کرده است.

این افشاگری نشان می‌دهد سازمان‌های جاسوسی آمریکا چگونه از قانون میهن‌پرستی برای جاسوسی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

یک مقام دولتی که نامش افشا نشده به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته که این اطلاعات از شرکت «وسترن‌یونیون» و سایر شرکت‌های تبادل مالی آمریکا گردآوری شده است.

یک مقام آمریکایی دیگر در گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت ژورنال مدعی شده برنامه مذکور به شناسایی تروریست‌ها کمک کرده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها