یواشکی روزنامه ها

عزل و نصب‌های دولت از مرز هزار نفر گذشت

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۱۴۳۹۳
عزل و نصب‌های دولت از مرز هزار نفر گذشت

وقتی پادوهای نتانیاهو علیه کیهان نعل وارونه می‌زنند

کیهان نوشت : چند سایت حق‌العمل‌کار و بعضاً آلوده به فتنه سبز به روال همیشگی و به فرموده آمرین، حمله به کیهان را از سر گرفتن.

سایت‌های عصر ایران، انتخاب، آینده آن‌لاین و چند سایت دیگر که آلوده بودن آنها برای کیهان روشن است- و حتی فاکتورهایی که برای برخی محافل می‌کنند نیز قابل کتمان نیست- در پی روشنگری‌های مستند اخیر کیهان طی یک هفته اخیر درباره رفتارهای فریبکارانه جبهه آمریکایی- صهیونیستی بر سر مذاکرات هسته‌ای، برآشفته شده و ناسزاگویی به کیهان را از سر گرفتند.

این سایت‌ها در یک مغالطه دم‌دستی و هماهنگ با تقسیم کار خارجی ادعا می‌کنند هر کس دعوت به احتیاط و دقت و بدبینی نسبت به شیطان بزرگ (آمریکا) کند، با اسرائیل همصدا و هماهنگ است چرا که نتانیاهو مخالف توافق هسته‌ای آمریکا و ایران است و... به اصطلاح معروف «در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است! »

یکی از این سایت‌ها- که معمولاً مطالب یکدیگر را کپی‌برداری و به صورت زنجیره‌ای و فله‌ای بازنشر می‌دهند- با ادعای اینکه کیهان با اسرائیل همصدا شده می‌نویسد: روزنامه کیهان روز شنبه احتمال توافق ایران و 5+1 را به سراب تشبیه کرد...

مخالفان داخلی توافق هسته‌ای در ایران همیشه اظهارنظرها و عملکرد مقامات اسرائیلی را به عنوان شاخصی برای مثبت و منفی بودن عملکرد مقامات ایرانی می‌دانستند اما هم اکنون به طرز عجیبی، مواضع افراطیون در تل‌آویو و تهران مشابه شده است و البته دلیل آن نیز قابل درک است. مخالفان داخلی توافق هسته‌ای در ایران نگران از دست دادن منافع گسترده خود ناشی از تحریم‌ها هستند. کاهش تحریم‌ها علیه ایران نه تنها قدرت اقتصادی بلکه از نقش‌آفرینی سیاسی آنها نیز می‌کاهد.

یکی دیگر از همین سایت‌های فعال در فتنه سال 88 مدعی شد کیهان و اسرائیل همصدا شده‌اند و طبق همان ترازوی معروف که اگر دشمن هم‌آوا با شما بود باید به خود شک کنید، باید به کیهان شک کرد. ظاهراً رهبر برای همه فصل‌الخطاب است الا کیهان(!)

اولین سؤال از این رسانه‌ها این است که شما اگر راست می‌گویید که با اسرائیل تفاوت دارید، چرا در فتنه و آشوب سال 1388 قدم به قدم طبق نقشه آشوب صهیونیستی- آمریکایی عمل کردید و طی آن 8 ماه چنان خیانت ورزیدید که نتانیاهو و شیمون پرز شماها را سرمایه بزرگ اسرائیل و پیاده نظام این رژیم در جنگ با ایران معرفی کردند؟! و آیا برخی دست‌اندرکاران فتنه نبودند که مهر سال 88 در نشستی با مقامات آمریکایی در اروپا گرای تحریم‌های فلج‌کننده را دادند؟!

ثانیاً در حالی که اغلب رسانه‌های آمریکایی، صهیونیستی و اروپایی می‌گویند نقش پلیس خوب و پلیس بد در مقابل ایران میان واشنگتن و تل‌آویو تقسیم شده، این چه بلاهتی- اگر خیانت و ماموریت نباشد- است که مانند کبک سر خود را زیر برف فرو ببرید و فاصله میان آمریکا و اسرائیل را مدعی شوید؟

آیا معاون اوباما نبود که در آیپک گفت هیچ رئیس جمهوری در آمریکا مانند اوباما از اسرائیل حمایت نکرده و اگر اسرائیل هم نبود ما باید هزینه می‌کردیم و آن را تاسیس می‌کردیم؟ آیا ناشنوا بودید که اوباما پنجشنبه اعلام کرد ساختار اصلی تحریم‌ها دست نخورده باقی می‌ماند و همه گزینه‌ها همچنان روی میز است.

این رسانه‌های عوام‌فریب و پادوی نتانیاهو با تصریح گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز چه می‌کنند که می‌نویسد: «هم اوباما و هم شرمن به مقام‌های اسرائیل اطمینان داده‌اند که برای تصمیم‌گیری در خصوص هرگونه توافقنامه‌ای با آنها مشورت خواهند کرد و دغدغه‌های اسرائیل همواره جزو اولویت‌های مورد توجه در این مذاکرات خواهد بود.»

آیا از مصاحبه خانم وندی شرمن با تلویزیون شبکه 10 رژیم صهیونیستی بی‌خبرند که گفت «آمریکا هیچ پیشنهاد و تخفیفی برای لغو تحریم‌ها به ایران ارائه نکرده است» و آیا شاهد نبودند که وزیر خارجه کشور با 317 میلیون جمعیت 3 بار در کمتر از دو هفته به تل‌آویو رفت تا گزارش‌ها و اطمینان‌های لازم را به روال قبل و بعد هر مذاکره با ایران، به صهیونیست‌ها بدهد؟ و آیا دو هفته پیش نیویورک‌تایمز ادعا نکرد دولت اوباما در مذاکرات محرمانه به نتانیاهو تضمین‌های لازم را داده مبنی بر این که از فشار تحریم‌ها بر ایران به خاطر مذاکرات نخواهد کاست؟

آیا بی‌خبرند که سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست آژانس خبری یهود گفت «دولت اوباما توافق ضعیف با ایران را بدتر از به نتیجه نرسیدن مذاکرات می‌داند و تن به توافقی نامطلوب نخواهد داد. فراموش نکنید که ما برای تعامل با ایران وارد مذاکره نشده‌ایم بلکه تلاش می‌کنیم برنامه هسته‌ای این کشور را مهار کنیم.»

آنچه پشت صحنه لفاظی‌های نتانیاهو را فاش می‌کند، گزارش روز چهارشنبه روزنامه ها آرتص است که می‌نویسد «شرمن در مصاحبه با تلویزیون اسرائیل به تقاضاهای اسرائیل پاسخ گفت آنجا که اعلام کرد آمریکا بر توقف برنامه هسته‌ای ایران در طول مذاکرات تاکید خواهد کرد.

مقامات اسرائیل می‌گویند اگر مصالحه آمریکا با ایران شامل تغییر اساسی و چشمگیر تحریم‌ها نشود و تعلیق برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند، تل‌آویو این مصالحه را به طور تلویحی می‌پذیرد. اسرائیل از توافقات هسته‌ای اخیر با آمریکا خرسند است. یکی از مقامات ارشد تل‌آویو گفت موضع تهاجمی اسرائیل مانع از سقوط تحریم‌ها شده است.»

مگر رهبر معظم انقلاب ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده که فرزندان انقلاب هستند، درباره تبلیغاتچی‌های مزدبگیر و بعضا بی‌مزد دشمن هشدار ندادند؟ و مسئولان و مردم را از اعتماد به دشمن و لبخند او برحذر نداشتند؟

وزیر خارجه فرانسه نوکر حلقه به گوش صهیونیست‌هاست؟!

کیهان ابراز کرد : برخورد حقارت‌آمیز وزیر خارجه فرانسه با مذاکرات ژنو و موضع‌گیری به نیابت از رژیم صهیونیستی بار دیگر گروگان گرفته شدن منافع مردم فرانسه را تداعی کرد.

لوران فابیوس که برای حضور در مذاکرات با ایران به ژنو رفته بود، مدعی شد ما باید به طور کامل نگرانی‌های اسرائیل را در نظر بگیریم و به همین دلیل فعالیت رآکتور آب سنگین اراک متوقف شود. همچنین غنی‌سازی 20 درصد مانع توافق است.

گفته می‌شود فابیوس احتمالاً به عنوان پارسنگ آمریکا و صهیونیست‌ها - برای بالا بردن سطح مطالبات در مذاکرات ژنو از ایران- مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رهبر معظم انقلاب اول فروردین امسال و در بیانات در حرم مطهر رضوی فرموده بودند ]غیر از دشمنی آمریکا و اسرائیل و انگلیس[ بعضی از دولتهای دیگر هم دشمنی‌هایی دارند. من اینجا مناسب می‌دانم که بگویم مسئولین دولت فرانسه هم در چند سال اخیر دشمنی‌های آشکاری با ملت ایران کرده‌اند؛ این یک ناهوشمندی از سوی دولتمردان فرانسه است.

انسان عاقل، بخصوص سیاستمدار عاقل، هرگز نباید انگیزه این را داشته باشد که موجودی را که دشمن او نیست، تبدیل به دشمن کند.

ما با دولت فرانسه و با کشور فرانسه مشکلی نداشتیم؛ نه در طول تاریخ مشکلی داشتیم، نه در دوران حاضر؛ اما سیاست غلط از زمان سارکوزی- که دولت امروز فرانسه هم متأسفانه همان راه را می‌رود- دشمنی با ملت ایران است. به نظر ما این کار غلطی است، کار غیرمدبرانه و غیرعاقلانه‌ای است، کار ناهوشمندانه‌ای است.

خزانه خالی نیست این 30 هزار میلیارد تومان را دریابید!

کیهان اظهار کرد: بی‌حساب و کتاب حرف زدن در مورد مسائل مالی و محاسباتی، ما را به این وادی می‌کشاند که رئیس‌جمهور مملکت بگوید خزانه خالی است. در حالی که خزانه سرشار از منابع مالی است اما وجوهش در حساب‌های موجود در خزانه متفرق است و طبق اصل 53 قانون اساسی«متمرکز» نیست!

سردبیر روزنامه رسالت با درج تحلیلی نوشت: وزیر محترم اقتصاد و دارایی اخیرا در باب دریافت‌ها و پرداخت‌های مربوط به قانون هدفمندی یارانه‌ها گفته است «در سال جاری باید 42 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شود اما درآمد حاصل از افزایش حامل‌های انرژی در سال جاری حداکثر 28 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

دولت مجاز است حداکثر 50 درصد از درآمد هدفمندی را به خانوارها اختصاص دهد یعنی از این رقم 14 هزار میلیارد تومانی می‌تواند یارانه پرداخت نماید. فاصله بین 14 تا 42 هزار میلیارد تومان باید خارج از قانون هدفمندی یارانه‌ها تامین شود

وی می‌افزاید: قانون هدفمندی یارانه‌ها چیست؟ منابع این قانون از کجا تامین و این منبع چگونه برآورد می‌شود؟ قانون هدفمندی یارانه‌ها فروش نفت خام در داخل را که تا پیش از این قانون در داخل در بودجه سنواتی صفر بوده جزء منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها محسوب می‌کند!

مطابق قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت فروش نفت خام و میعانات گازی 95 درصد فوب خلیج‌فارس تعیین شده است و قیمت فروش گاز طبیعی در داخل 75 درصد متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی پس از کسر هزینه‌های انتقال، مالیات و عوارض تعیین شده است.

علاوه بر نفت و گاز سخن از افزایش قیمت آب و برق و... در این قانون آمده که بدون شک می‌تواند جزء منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد. شرکت ملی نفت روزانه بیش از 5/1 میلیون بشکه نفت خام به شرکت پخش و پالایش می‌فروشد، قبل از قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت فروش برای عوام مجهول و برای خواص مجهول‌تر بود لذا در بودجه سنواتی اصلا به آن اشاره نمی‌شد و برخلاف تبصره 38 قانون بودجه سال 58 منابع حاصل از آن جزء درآمدهای شرکت ملی نفت محسوب می‌شد و نهادهای نظارتی نیز چشم و گوش خود را بر این تخلف بسته بودند.


محمد کاظم انبارلویی اضافه کرد: شرکت پخش و پالایش از 5.1 میلیون بشکه نفت خام تحویل گرفته روزانه خود بیش از 17 فرآورده نفتی تولید می‌کرد و علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخل به فرآورده‌های نفتی، میلیاردها دلار از این فرآورده‌ها را نیز به خارج صادر می‌کرد. اینکه شرکت ملی نفت یا شرکت ملی پخش و پالایش طرف حساب دولت در تأمین منابع هدفمندی یارانه‌هاست یا نه، بنده اطلاعی ندارم.

اگر شرکت ملی نفت باشد باید منابع حاصل از فروش نفت خام در داخل را وفق تبصره ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها در اختیار دولت برای تأمین منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار دهد. اگر پخش و پالایش است باید وجوه ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در اختیار دولت قرار دهد تا وفق قانون هدفمندی یارانه‌ها به پرداخت‌های مورد نظر در این قانون عمل شود.

نگاهی به صورت‌های مالی شرکت ملی نفت ایران در سال 91 نشان می‌دهد در این سال شرکت ملی نفت، بیش از 817 هزار میلیارد ریال نفت خام به شرکت پالایش و پخش فروخته است. این مبلغ از مبلغ فروش نفت خام صادراتی هم بیشتر است که درآمد حاصل، از خرده‌فروشی آن در داخل کشور محقق شده است.

وی تصریح کرد: فروش نفت در داخل همه ساله با توجه به بازار روزافزون مصرف آن در داخل متغیر و رو به رشد است. بهترین دلیل این ادعا آنکه همین 817 هزار میلیارد ریال در سال 91 در سال 90 به مبلغ 724 هزار میلیارد ریال بود.

صد البته در سال 92 از رقم 817 میلیارد ریال فراتر خواهد رفت. البته ممکن است با راه‌اندازی برخی پالایشگاه‌ها میزان فروش نفت در داخل از5.1 میلیون بشکه در روز هم فراتر رود. همچنین براساس صورت‌های مالی شرکت ملی نفت ایران در سال 91 فروش میعانات و مایعات گازی رقم نجومی بیش از 24 هزار میلیارد تومان می‌باشد.

آقای طیب‌نیا می‌گوید منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری 28 هزار میلیارد تومان است. ایشان این رقم را مستند به آمار کدام نهاد رسمی می‌گوید؟ مستند بنده یادداشت‌های توضیحی صورت‌های مالی در سال مالی منتهی به 30 اسفند 91 شرکت ملی نفت است که به امضای اعضای هیئت مدیره از جمله وزیر نفت رسیده است که سازمان حسابرسی هم قاعدتاً طبق معمول بر آن مهر تأیید خواهد زد. مستند جناب آقای طیب‌نیا چیست؟
در ادامه این تحلیل آمده است: حال اگر منابع حاصل از فروش گاز طبیعی در داخل به مبلغ 9957 میلیارد ریال و فروش گاز صادراتی به خارج به مبلغ 87 هزار میلیارد ریال را به همین مبلغ بیفزاییم تکلیف اظهارات وزیر محترم اقتصاد و دارایی چه می‌شود؟

همچنین اظهارات بی‌حساب و کتاب برخی نمایندگان محترم مجلس در باب منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در جریان بررسی لوایح و طرح‌ها در این باب چه می‌شود؟

طبق قانون مسئولیت وصول و ایصال منابع درآمدی دولت به عهده عالی‌ترین مقام مسئول در وزارتخانه‌هاست. سؤال این است که چرا وزیر نفت برای تأمین منابع هدفمندی یارانه‌ها این مبالغ نجومی را به وزارت امور اقتصادی و دارایی نمی‌دهد؟

از سوی دیگر وزیر اقتصاد و دارایی که دادش از کمبود منابع قانون هدفمندی یارانه و کسری فاحش آن به آسمان بلند است چرا در انتقال سهم هدفمندی یارانه‌ها از این مبلغ عظیم از طریق برداشت از حساب‌های تمرکز وجوه نفت (حساب‌های شرکت ملی نفت مفتوحه نزد خزانه به حساب‌های تمرکز وجوه درآمد عمومی نزد خزانه) تعلل می‌ورزد؟

انبارلویی می‌نویسد: جناب آقای وزیر اقتصاد و دارایی! همین سه عدد و رقم کلیدی را کنار هم بگذارید، خواهید دید در سال 92 بیش از 30 هزار میلیارد تومان مازاد درآمد حاصل از منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهید داشت.

 متأسفانه خزانه‌دار کل کشور نمی‌داند با این مازاد چه کند یا ممکن است مجاز به هزینه کردن این منابع مازاد نباشد؟! در طرح این مطلب به سایر منابع مالی قانون هدفمندی یارانه‌ها مثل آب و برق و نان و هزینه‌های پستی اصلا اشاره نشده بلکه فقط به سه قلم انفالی آن اشاره رفته است. برخی نهادهایی که مسئول تأمین منابع هدفمندی یارانه‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و منابع درآمدی دولت را در بنگاه‌های خود بلوکه می‌کنند.

شرکت ملی نفت با قانونی کردن سهمی از نصاب درصد ارزش فروش نفت خام به خود در بودجه سنواتی و ندادن سود شرکت و مالیات حقه، به درآمد عمومی خزانه در صف اول این بی‌انضباطی مالی قرار گرفته است. اگر دیگر بنگاه‌های اقتصادی دولت هم با تاسی به بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت همین مسیر را بروند نتیجه‌اش این می‌شود که هر سال با کسری بودجه بیشتری مواجه شویم.

عزل و نصب‌های دولت از مرز هزار نفر گذشت

کیهان در خبری دیگر نوشت : تعداد عزل و نصب‌ها در دولت یازدهم در فاصله چند روز مانده تا وعده 100 روزه‌ای که رئیس‌جمهور برای ارائه گزارش عملکرد به مردم تعیین کرده بود، از مرز هزار نفر گذشت.

به گزارش مشرق، از ابتدای شروع به کار دولت جدید بیش از هزار نفر از مدیران کشور برکنار شده‌اند. در میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، نهاد ریاست جمهوری، وزارت نفت و وزارت بهداشت همچنان رکورددار بیشترین تغییر هستند.

دکتر روحانی در نخستین نشست خبری خود پس از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، وعده داده بود که با کلید آمده و «داس» ندارد و پس از این جمله معروف خود درباره نحوه تغییر مدیران گفته بود: من اتوبوسی مدیران را تغییر نمی‌دهم حالا اگر کسی اتوبوسی و بدون بلیط آمده، موضوع دیگری است.
اکنون اما با 1034 تغییر در بدنه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی، می‌توان گفت تیم روحانی وسیله نقلیه خود را تغییر داده‌اند و به جای اتوبوس، با قطار در حال ورود به دستگاه‌های اجرایی کشور می‌باشند.جزئیات این انتصابات از سوی مشرق منتشر شده است.

مجوز دولت برای لغو روادید بین ایران و بروندی

خراسان نوشت : گفته می شود بر اساس موافقت روزهای اخیر هیئت دولت که بنا به پیشنهاد علی اکبر صالحی در دوران وزارت خارجه وی تصویب شده، مقرر شده برقراری مقررات لغو روادید یک ماهه برای دارندگان گذرنامه های سیاسی و خدمت بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیجر و جمهوری بروندی به شرط عمل متقابل از سوی دولتهای مذکور مجاز باشد.

دستور جدید دولت درباره واردات خودرو برای جانبازان

خراسان در خبری منتشر کرد : در حالی که دولت نهم در سال 89 با ابلاغ دستوری به نهادهای ذی ربط مصوب کرده بود که ورود خودروهای ویژه جانبازان 70 درصد و قطعات و لوازم مربوط، مشروط به عدم انتقال به غیر ظرف پنج سال و عدم امکان برخورداری از سایر مزایا و تسهیلات مربوط به خودروی جانبازان در آینده مجاز باشد، طی روزهای اخیر و با ابلاغ یکی از مسئولان ارشد دولت یازدهم، شرط عدم انتقال به غیر ظرف 5 سال از مصوبه مذکور حذف شده است.

مهدی نصیری و مذاکرات هسته‌ای

ایران نوشت : خبر اول این که مهدی نصیری تحلیلگر و کارشناس فرهنگی و رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی به ارزیابی مذاکرات هسته‌ای پرداخته و از زاویه نگاه خود از عملکرد هیأت ایرانی دفاع کرده است.

نصیری در یادداشت خود با استناد به برخی سیاست‌های امامان شیعه نوشته که ملاک تصمیم‌گیری آن‌ها حقانیت شناخت زمانه و واقعیت‌ها و تحولات مثبت و منفی آن و عمل به تکلیف بوده است. مدیرمسئول فصلنامه سمات، از همین منظر نوشته که آنچه را اکنون، جامعه و مردم ما و دنیا در مذاکرات ژنو پیرامون پرونده هسته‌ای شاهد آن هستند،باید مصداقی از یک اصولگرایی خردمندانه و منعطف دانست (حتی اگر با کارشکنی یا زیاده خواهی احتمالی امریکا و غرب یا با شیطنت‌های صهیونیستها به شکست بینجامد) که بدون شک برکات و دستاوردهای فراوانی برای حال و آینده جمهوری اسلامی و ایران عزیز خواهد داشت و این مدیون تفاهم ملی بر سر این مذاکرات و مهمتر از همه تدبیر مقام معظم رهبری است.

توصیف نتانیاهو در یک شبکه صهیونیستی

ایران ابراز کرد : خبر دیگر این که مواضع تندروانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سوی برخی رسانه‌های داخلی این رژیم نیز مورد انتقاد و گاه تمسخر قرار می‌گیرد. نتانیاهو که در واکنش به مذاکرات اخیر ژنو گفته ایران به معامله پرسود قرن دست یافته، برای چندمین بار تهدیدات تکراری خود را نیز بازگو کرده است.

 اما کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در اخبار جمعه شب خود با انتقاد از اظهارات نتانیاهو اعلام کرد که مواضع نتانیاهو و اظهاراتش در این باره که «همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد»، مواضعی مبهم محسوب می‌شود، چون همه می‌دانند که اسرائیل توانایی انجام اقدامی در زمان انعقاد توافقنامه ندارد و از لحظه امضای آن نیز گزینه حمله نظامی اسرائیل از بین می‌رود.

این شبکه تلویزیونی نقش نتانیاهو در موضوع هسته‌ای ایران را همانند سگی خشمگین خواند که پشت در ایستاده و پارس می‌کند و البته به گفته این شبکه وی هم‌اکنون به خوبی از عهده ایفای این نقش برآمده است!

حسینی ارتباطی با ساختمان لادن ندارد

ایران اظهار کرد : شنیدیم که داستان پرحاشیه دانشگاه ایرانیان همچنان ادامه دارد. وزرای دولت سابق در هر تجمع و گردهمایی با این سؤال خبرنگاران روبه رو می‌شوند که آیا با این دانشگاه همکاری دارید و آیا به ساختمان لادن رفت و آمد دارید. ساختمان لادن محل گردهمایی احمدی‌نژاد با وزرا و همکاران سابقش است. روز گذشته حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر هرگونه ارتباط خود با دانشگاه احمدی‌نژاد را رد کرد.

حسینی در حاشیه مراسم ختم مرحوم عسگراولادی با تأکید بر این‌که ارتباطی با احمدی‌نژاد، ساختمان لادن و دانشگاه ایرانیان ندارد، گفت: بنده استاد دانشگاه تهران هستم و فعلاً در این دانشگاه مشغول به تدریسم. البته داود احمدی‌نژاد برادر رئیس جمهور سابق در حاشیه مراسم یاد شده به خبرنگاران گفته که ایشان (احمدی‌نژاد) الان در لادن هم نیستند، به سلامتی؛ راحت باشید. گویا از لادن رهایشان کردند. اما یک مقام آگاه به فارس گفته که هنوز احمدی نژاد در دفتر لادن حضور دارد.

جریان انحرافی توسعه پارس جنوبی را متوقف کرد

ایران در خبری دیگر منتشر کرد : دست آخر این که مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت در دولت احمدی‌نژاد در اظهار نظری اعلام کرده که جریان انحرافی توسعه پارس جنوبی را متوقف کرده بود.

میرکاظمی که در حال حاضر نماینده مجلس و رئیس کمیسیون انرژی است گفته: در ابتدای دولت دهم برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی آغاز شد که متأسفانه برخی جریانات خاص همچون جریان انحرافی، این توسعه را کند و در نهایت متوقف کرد.

او تأکید کرده تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت نفت و گاز و تنها راهی که می‌تواند کشور را در زمینه تأمین گاز بیمه کند توسعه و گسترش روز افزون میدان مشترک گازی پارس جنوبی است.

محکومیت عجیب سه تاجر ایرانی

جام جم در خبری نوشت: دادگاه عالی شهر هامبورگ روز جمعه پس از اعلام پایان تحقیقات، با صدور حکمی سه بازرگان ایرانی و یک تاجر آلمانی را به اتهام نقض تحریم‌های غرب علیه ایران به زندان محکوم کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آلمان(د.پ.آ)، در حکم صادره از سوی دادگاه هامبورگ در مورد این افراد، آمده است: برای دادگاه ثابت شده که این متهمان در طول سال‌های 2010 تا 2011 در مجموع 92 سوپاپ ویژه قابل استفاده در تاسیسات هسته‌ای را به کمک چند شرکت تجاری از کشور آلمان و از مسیر کشورهای ثالث به ایران ارسال کرده‌اند.

براساس این گزارش، غلامعلی کیانزاد، هفتاد و یک ساله که براساس پرونده، نقش اصلی را در ارسال این محموله‌ها به ایران، داشته است، به چهار سال زندان و حمید کیانزاد پسر بیست و شش ساله وی به تحمل دو سال و 9 ماه زندان محکوم شده است.

 این دادگاه رودولف.م تاجر آلمانی هفتاد و نه ساله نیز را به اتهام مشارکت در ارسال این قطعات به سه سال زندان محکوم کرده است. در حکم صادره از سوی دادگاه عالی هامبورگ برای حسین.ت متهم چهارم این پرونده نیز 18 ماه حبس تعلیقی صادر شده است.

اتهام این افراد این بوده است که کنترل صادراتی را نقض کرده و با انجام معاملات اقتصادی خود، رابطه سیاست خارجی آلمان را به مخاطره انداخته‌اند.دادگاه آلمانی درآمد حاصل از این معامله اقتصادی را که بالغ بر 356 هزار یورو اعلام شده،توقیف کرده است.

نقل مکان احمدی‌نژاد از ونک به ولنجک

جام جم اعلام کرد : پس از آن که داوود احمدی‌نژاد، برادر رئیس‌جمهور پیشین دیروز در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم عسکراولادی در مسجد ارک به خبرنگاران گفت که برادرش دیگر به دفتر کار خود در ساختمان لادن نمی‌رود، سایت انتخاب اعلام کرد که بنیاد مستضعفان، دفتری را در منطقه ولنجک برای فعالیت‌های محمود احمدی‌نژاد، به او داده است.به گزارش سایت انتخاب، گفته می‌شود این ساختمان که در خیابان الف واقع در منطقه ولنجک قرار دارد، اکنون در حال تغییر دکوراسیون و نوسازی است تا میزبان احمدی‌نژاد باشد.

در این گزارش آمده است، سیدمحمد خاتمی نیز پس از تخلیه دفتر خود در میدان آرژانتین تهران به ساختمانی متعلق به بنیاد مستضعفان در خیابان یاسر نقل‌مکان کرده بود.

 احمدی‌نژاد پس از پایان دوره مسئولیتش در ساختمانی دولتی در حوالی میدان ونک فعالیت داشت که به ساختمان لادن معروف است. به گفته داوود احمدی‌نژاد، از رئیس‌جمهور پیشین و همکارانش در ساختمان لادن خواسته شده که این ساختمان را تحویل دهند.

پیشنهاد باهنر برای ابقای مرحوم عسکراولادی

جام جم اظهار کرد : پس از درگذشت مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی، این روزها برخی سایت‌ها و فعالان حزبی درباره جانشین او برای مسئولیت دبیرکلی جبهه پیروان خط امام و رهبری، گمانه‌زنی می‌کنند و سخنگوی جبهه پیروان نیز بتازگی در همین زمینه گفته بود که فعلا محمدرضا باهنر، نایب رئیس جبهه پیروان مسئولیت جلسات این تشکل را برعهده دارد. اما باهنر دیروز درباره این اخبار گفت: بعد از رحلت آن مرحوم، تاکنون جبهه پیروان خط امام و رهبری جلسه‌‌ای نداشته است؛ زمانی که تشکیل جلسه دهیم، اخبار را اعلام می‌کنیم.

به گزارش فارس وی با تاکید بر این ‌که به این زودی‌ها معلوم نیست بتوانیم بدیلی برای مرحوم عسکر‌اولادی در انقلاب پیدا کنیم، تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که همچون گذشته، مرحوم عسکر‌اولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری باقی بماند و اگر می‌خواهیم کسی را انتخاب کنیم، عنوان او نایب رئیس یا جانشین آن مرحوم باشد. باهنر افزود: تاکنون کسی برای برعهده گرفتن این مسئولیت اعلام آمادگی نکرده است. جبهه پیروان خط امام و رهبری مشتمل بر 14 تشکل است که جامعه اسلامی مهندسین و حزب موتلفه اسلامی از مهم‌ترین آنهاست.

بابک زنجانی از دولت طلبکار شد

جام جم در خبری ابراز کرد : بحث‌های مربوط به اموال بابک زنجانی همچنان داغ است و مجلسی‌ها نیز در کمیته‌ای، بررسی پرونده او را ادامه می‌دهند.

در همین خصوص، امیرعباس سلطانی، عضو کمیته بررسی پرونده بابک زنجانی در مجلس گفت: بابک زنجانی مدعی است که نه‌ تنها 13 هزار میلیارد تومان به دولت بدهکار نیست، بلکه مطالباتی از دولت دارد که باید پرداخت شود.

وی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: کمیته تحقیق و تفحص پرونده بابک زنجانی متشکل از تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس است که پرونده را با حضور دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات، بانک مرکزی، بانک مسکن و بانک ملی پیگیری می‌کند.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس، افزود: در حالی آقای زنجانی در این پرونده خود را طلبکار دولت می‌داند که به نظر ما پرونده دارای ابهامات گسترده‌ای است و وزارت نفت و بانک‌ها باید درباره این ابهامات پاسخگو باشند.

وی افزود: به عنوان نمونه کسی که می‌خواهد وارد یک معامله نفتی کلان شود، قطعا باید ضمانت‌نامه بانکی داشته باشد و مشخص شود که آیا این فرد توانایی و صلاحیت این کار را دارد؟وی زمان معمول برگشت وجوه حاصل از فروش نفت را حدود 30 تا 90 روز اعلام کرد و افزود: این در حالی است که برگشت پول محموله‌های نفتی عرضه شده از سوی بابک زنجانی بیش از این زمان به طول کشیده است.

درخواست ایران از شورای امنیت

جام جم در خبری دیگر نوشت : نماینده کشورمان در سازمان ملل از شورای امنیت خواست، بدون تعلل با اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی برخورد کند.به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد خزاعی در جلسه کمیته سیاسی مجمع عمومی (با موضوع بررسی گزارش کمیته تحقیق از اقدامات ناقض حقوق بشری رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین و ساکنان سرزمین‌های اشغالی) سیاست‌ های نژادپرستانه صهیونیست‌ها را بشدت محکوم کرد.

خزاعی با اشاره به یافته‌های کمیته ویژه تحقیق درباره وضع زندانیان بازداشت‌شده فلسطینی شامل زنان و کودکان، تخریب خانه‌ها و آواره کردن فلسطینیان، تشدید شهرک‌سازی رژیم اشغالگر قدس، محاصره غزه و اعمال خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست برضد فلسطینیان، بر موضع کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در اجرای توصیه‌های کمیته تحقیق تاکید کرد.

برادرم لادن را ترک کرد

تهران امروز در خبری منتشر کرد : به گزارش تسنیم، داوود احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا محمود احمدی‌نژاد از مرحوم عسگراولادی گله‌ای داشت که در مراسم ختم وی شرکت نکرد، گفت: من خبری ندارم. وی درخصوص مذاکرات ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: «مذاکرات همان چیزهایی است که آقا فرمودند. معتقدم آمریکا کسی نیست که بتوان به آن اعتماد کرد.»

 داوود احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از جلسات محمود احمدی‌نژاد خبر دارید؟ گفت: «وی در ساختمان لادن نیست، راحت باشید از لادن رهایش کردند.»

سوال نتیجه ندهد استیضاح کلید می‌خورد

تهران امروز ابراز کرد : زهره طبیب‌زاده، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: «وزیر علوم برای پاسخ به سوال نمایندگان به کمیسیون آموزش می‌آید و در صورت نتیجه‌بخش نبودن سوال، استیضاح وزیر کلید می‌خورد.

از آنجایی‌که ما بنا داشتیم رعایت مراحل امر به معروف با وزیر علوم را کرده باشیم مطالب موردنظر خود را در کمیسیون و به‌طور شفاهی به وزیر منتقل کردیم و حال نیز به صورت رسمی سوال را در دستور کار قرار دادیم، همچنین مطالب خود را ازطریق رئیس‌جمهور نیز به وی منتقل می‌کنیم

شکر این نعمت فقط الحمدلله نیست

تهران امروز اعلام کرد : آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از طلاب لبنانی با اشاره به نقش رهبری‌های کم‌نظیر سیدحسن نصرالله در پیروزی‌های حزب‌الله، دعا برای سلامتی، پیروزی و دوام برکات وی را وظیفه همه مسلمانان اعم از لبنانی و غیرلبنانی عنوان کرده و گفته: «شکر این نعمت فقط ذکر لفظی «الحمدلله» نیست.»

تاسف آقای وزیر

تهران امروز اظهار کرد : محمدرضا نعمت‌‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید متاسف باشیم که برخی از افراد با سیاست‌های شعاری کشور را به این مرحله رسانده‌اند، گفت: «هم‌‌اکنون دولت قصد دارد تا با ایجاد یک فضای جدید بین‌المللی شرایط را در داخل و خارج از کشور به حالت طبیعی بازگرداند

تغییرات دولت از 1000 نفر گذشت

تهران امروز اعلام کرد : به گزارش مشرق، از ابتدای شروع به کار حسن روحانی تاکنون بیش از هزار نفر از مدیران کشور برکنار شده‌اند. در میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، نهاد ریاست‌جمهوری، وزارت نفت و وزارت بهداشت رکورددار بیشترین تغییر هستند.

آقای روحانی وعده داده بود که با کلید آمده و «داس» ندارد و پس از این جمله معروف خود درباره نحوه تغییر مدیران گفته بود: «من اتوبوسی مدیران را تغییر نمی‌دهم.»اکنون می‌توان گفت تیم روحانی وسیله نقلیه خود را تغییر داده‌اند و به جای اتوبوس، با قطار در حال ورود به دستگاه‌های اجرایی کشور هستند.

دانشگاه احمدی نژاد از روحانی کمک خواست

جمهوری اسلامی در خبری نوشت : حمید بقائی، معاون امور پشتیبانی دانشگاه ایرانیان متعلق به محمود احمدی‌نژاد، در نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس‌جمهور از وی خواست به این دانشگاه کمک‌های مالی و مادی نماید. وی خواسته‌های خود از رئیس‌جمهور را اینگونه فهرست کرد:

«1 - از ردیف‌های موجود بودجه حداقل پانصد میلیارد ریال کمک مالی شود.

 2 - از ساختمان‌های مناسب موجود دولتی در تهران و مراکز استان‌ها به دانشگاه هدیه شود و یا برای بهره‌برداری در اختیار قرار گیرد.

 3 - در محل مناسب اطراف تهران زمین به وسعت حدود دویست هکتار جهت احداث ساختمان‌ها و تاسیسات واگذار گردد.

4 - مسئولین دولتی به ویژه در وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه همکاری و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

 5 - هر نوع کمک دیگری که صلاح بدانید.» جالب اینکه محمود احمدی نژاد بابت 16 میلیارد تومان وجهی که در آخرین روز حضورش در ریاست جمهوری از حساب ریاست جمهوری برداشت کرده تحت تعقیب قانونی است و دانشگاه ایرانیان نیز از نظر قانونی زیر سؤال است.

عکاس ژاپنی توبه کار شد

 جمهوری اسلامی گفت : توشیفومی فوجی موتو، عکاس ژاپنی که چند ماه قبل برای عکاسی به سوریه رفته و سپس مسلمان شده و به تکفیری‌ها پیوسته بود، هفته گذشته از تکفیری‌ها جدا شد. این عکاس ژاپنی که با «البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» بیعت کرده بود و در صفوف سلفی‌ها علیه ارتش سوریه می‌جنگید، با مشاهده رفتارهای خلاف اخلاق آنها به اشتباه خود پی برد و به بهانه مرخصی از این گروه تروریستی جدا شد.

فوجیموتو، به عنوان اولین ژاپنی که شرایط دشوار جنگ در سوریه را تجربه کرده می‌گوید تکفیری‌ها پیوندهائی با آمریکا و صهیونیست‌ها دارند و به هیچیک از اصول اخلاقی پای بند نیستند.

 
خروج ناو آمریکایی از خلیج فارس

قدس نوشت : مقامهای وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که به ناو هواپیمابر «نیمیتز» که قرار بود در ماه اوت از منطقه خارج شود، دستور داده شده منطقه خلیج فارس را ترک کند.

افشاگری جدید درباره سعودی ها

قدس ابراز کرد : «عبدالرحمن راجح» کارشناس مسایل یمن با اشاره به دریافت مستمری سران تکفیری از عربستان سعودی گفت: «الاحمر» از سران تکفیری به اذعان نشریات معتبر یمنی ماهانه 10 میلیون دلار از عربستان سعودی پول می‌گیرد تا مانع گسترش تشیع در یمن شود.

ارتباط تیم مذاکره کننده با تهران

قدس اظهار کرد : جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری درباره روند برگزاری نشست جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 در ژنو سوئیس گفت: قطعاً تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با تهران در ارتباط هستند.

بازداشت چند مظنون ترور دادستان زابل

قدس اعلام کرد: هوشنگ ناظری رئیس شورای تأمین زابل از دستگیری چند مظنون در زمینه پرونده شهادت دادستان زابل و راننده وی خبر داد.

10
مستند ایرانی از سوریه

قدس نوشت : مرکز مستند حقیقت مجموعه «دژ پایدار» را که متشکل از 10 مستند درباره وقایع سوریه است منتشر کرد.

حذف نماد جنجالی از ساختمان ایران‌ایر

قدس در خبری اعلام کرد: شرکت هما، نماد رژیم صهیونیستی را از روی ساختمان اصلی خود در فرودگاه مهرآباد تهران حذف کرد. وجود ستاره داوود روی ساختمان مرکزی ایران‌ایر به آن دلیل بوده که در زمان پهلوی، چندین شرکت صهیونیستی در زمینه ساخت‌وساز و پیمانکاری تأسیسات بزرگ، پروژه‌های مهمی را در ایران اجرا کردند.

ظریف در آمریکا مورد احترام است

قدس توضیح داد : فرید زکریا روزنامه نگار معروف آمریکایی گفت: یک گام مثبت روحانی انتخاب محمد جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه ایران است، مردی که در آمریکا به خوبی از وی یاد شده و مورد احترام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها