شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۱۴۰۰۱
ادعای پیامبری در فرمانداری شاهرود

جلسه بازجویی برای مرتضوی

روزنامه ایران درخبر اول خود نوشت: سعید مرتضوی دادستان سابق تهران تا نیمه شب چهارشنبه به سؤالات دادگاه درباره پرونده پالیزدار پاسخ داد. پیمان حاج محمود عطار، شاکی سعید مرتضوی و از همکاران پالیزدار در هیأت تحقیق و تفحص مجلس ناگفته‌هایی از جلسه رسیدگی به اتهام سعید مرتضوی ارائه کرد.وی که پس از بازداشت به دستور مرتضوی و تحمل مدتی زندان، از تمامی اتهامات وارده تبرئه شده و حالا به اتهام بازداشت غیرقانونی از مرتضوی شکایت کرده، درباره دادگاه گفت: براساس اعلام قبلی، قرار بود مرتضوی ساعت 15 در دادسرا حضور بیابد و پاسخگوی دو شکایت ما باشد که این‌گونه نشد.وقتی تأخیر وی زیاد شد، از بازپرس خواستیم که دستور جلب وی را صادر نماید که پس از تماس بازپرس با او، سرانجام در ساعت 17:45 مرتضوی در دادگاه حضور یافت.

ادعای پیامبری در فرمانداری شاهرود

ایران درخبر دیگری آورده: فردی که در سالن اجتماعات فرمانداری شاهرود ادعای پیامبری کرد از سوی نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شد.چهارشنبه شب در جلسه ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی، اتحادیه‌های صنفی، امام جمعه و فرماندار شهرستان شاهرود برگزار شد، قبل از شروع این جلسه فردی با صدای بلند وارد محل جلسه شد و اعلام کرد پیامبر است.در حالی که بیش از یکصد نفر از مسئولان این شهرستان داخل سالن حضور داشتند، فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از این فرد خواست جلسه را ترک کند، اما او با صدای بلند فریاد می‌زد به من دست نزنید. در حالی که ادامه رفتار این فرد و سخنان او، جلسه را از حالت عادی خارج کرده بود، فرمانده نیروی انتظامی شاهرود از همه شرکت کنندگان خواست سالن را ترک کنند تا با آرامش مدعی پیامبری را دستگیر کنند. وی پس از چند دقیقه گفت‌وگو بازداشت شد.

برای خوش و بش به لادن می روم

ایران دست آخرنوشت: طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت در دولت دهم، دلیل حضورش در جلسات ساختمان لادن را دیدار با رئیس‌جمهور و وزرای دولت دهم اعلام کرد. طریقت منفرد در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسات ساختمان لادن شرکت می‌کنید، گفت: در این جلسات شرکت می‌کنم، چون با آقای احمدی‌نژاد و وزرای دولت وی کار کرده‌ام و به آن‌ها ارادت دارم پس بعضی اوقات برای دید و بازدید طبیعی است که اگر فرصتی پیش آید به خدمت دوستان می‌رسم. وی در جواب این سؤال که آیا شما در دانشگاه ایرانیان سمتی دارید، اظهار داشت: خیر من در دانشگاه ایرانیان سمتی ندارم. البته مسئول رشته علوم پزشکی این دانشگاه مشخص شده است که بنده نیستم.

جان کری: هدف آمریکا و اسرائیل درباره ایران یکسان است

روزنامه کیهان نوشت:در حالی که وزیر خارجه آمریکا می‌گوید هدف واشنگتن و تل‌آویو برای تعطیلی برنامه اتمی ایران یکی است، رئیس پنتاگون اعلام کرد تهدیدهای اسرائیل و تحریم‌های آمریکا علیه ایران هماهنگ عمل می‌کنند.جان کری که روز چهارشنبه در تل‌آویو و برای دومین بار طی دو هفته اخیر با نتانیاهو ملاقات می‌کرد، تاکید کرد: هدف آمریکا و اسرائیل در قبال فعالیت‌های اتمی ایران یکی است. نتانیاهو نیز در این دیدار گفت، آمریکا و غرب باید تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.جان کری روز جمعه نیز مجدداً از اردن به تل‌آویو رفت تا از آنجا عازم ژنو شود.چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا نیز در واشنگتن مدعی شده بود، در کنار تحریم‌ها و فشارهای آمریکا، تهدیدهای بنیامین نتانیاهو هم در بازگرداندن دولت ایران به مذاکرات هسته‌ای نقش مهمی داشته است.هیگل در مصاحبه با جفری گلدبرگ در نشریه آتلانتیک تصریح کرد: آمریکا نگرانی‌های نخست‌وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران را منطقی می‌داند.

جفری گلدبرگ که با هیگل مصاحبه کرده، در تحلیل دیگری در خبرگزاری بلومبرگ خاطرنشان کرد: «بسیاری از سناتورهای آمریکا با نتانیاهو درباره مذاکره با ایران اتفاق‌نظر دارند و هیگل هم نگرانی‌های وی را درباره نیازهای امنیتی اسرائیل بجا و منطقی می‌داند و معتقد است که احتمالا تهدیدهای نتانیاهو درباره حمله نظامی به ایران در کنار فشارهای ناشی از تحریم‌های سنگین اقتصادی موجب شده است که ایران مذاکرات را جدی بگیرد. در ابتدای انتصاب هیگل به عنوان رئیس پنتاگون مخالفت‌هایی با وی وجود داشت و ادعاهایی که سعی داشتند وی را چهره‌ای ملایم در برابر ایران و فلسطینی‌ها و مقاصد آنها جلوه دهند. اما آن اتهامات در حال حاضر عمدتا به فراموشی سپرده شده است. هیگل با جدیت و پشتکار در جهت حمایت از اسرائیل تلاش کرده است. گروه‌های یهودی که زمانی درباره وی نگران بودند، اکنون با آغوش باز وی را پذیرفته‌اند.»

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست با اشاره به سفر زنجیره‌ای وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو و ریاض نوشت: سفر کری به ریاض با این رویکرد انجام شد تا دولت آمریکا به این کشور که شریک اصلی واشنگتن در خاورمیانه است، تضمین دهد که همچنان به رایزنی با این پادشاهی در زمینه موضوعات مهم و مشترک فیمابین مانند سابق ادامه خواهد داد. یکی از این موضوعات مهم برنامه هسته‌ای ایران بود. کری در کنفرانس خبری در فرودگاه ریاض همراه با «سعود الفیصل» همتای عربستانی خود شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه اوباما به کمتر از معامله عایق‌بندی شده و محکم با ایران رضایت خواهد داد را رد کرد.

وقتی آمریکای 317 میلیون نفری مستعمره چند هزار صهیونیست می‌شود

کیهان آورده است:مقامات آمریکایی همچنان به رژیم‌صهیونیستی و لابی صهیونیست‌ها تضمین می‌دهند که توافق نامطلوب با ایران انجام نخواهند داد.در حالی که دولت آمریکا تحت فشار شدید لابی صهیونیستی قرار دارد و همین باعث سرافکندگی رژیم مدعی ابرقدرتی شده، سامانتاپاور سفیر آمریکا در سازمان ملل به جمع یهودیان رفت و برای چندمین بار به صهیونیست‌‌ها قول داد. وی در نشست آژانس خبری یهود گفت: دولت اوباما توافق ضعیف با ایران را از به نتیجه نرسیدن مذاکرات بدتر می‌داند و تن به توافقی نامطلوب نخواهد داد.پاور گفت: دلیل این که برخی شما نسبت به تعامل با ایران بدبین هستید را می‌دانیم اما، فراموش نکنید که ما برای تعامل با جمهوری اسلامی وارد این مسئله نشده‌ایم؛ بلکه تلاش می‌کنیم به صورت شفاف و قابل اثبات به این تضمین برسیم که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و این کشور به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

همزمان لابی صهیونیستی آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل) بر تصویب طرح تحریم ایران در کنگره تاکید و اعلام کرد: نباید فشار به ایران لحظه‌ای متوقف شود.آیپک، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آیپک از اقدامات کنگره برای افزایش تحریم‌های ایران حمایت می‌کند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. نباید به هیچ‌وجه در روند تحریم و فشار به ایران لحظه‌ای توقف ایجاد شود.همچنین بنیامین نتانیاهو در مراسمی به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ 1973 گفت: فشارها نباید از روی ایران برداشته شود و تنها در این صورت است که ایران از برنامه هسته‌ای خود دست می‌کشد.منتقدان بسیاری در آمریکا و غرب معتقدند که یک لابی چند هزار نفره صهیونیست، آمریکای 317 میلیون نفری را به گروگان گرفته و از این کشور مستعمره ساخته‌اند. سیاستمداران آمریکایی (اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه) جرئت ندارند خود را از اسارت صهیونیست‌ها خارج کنند.

سازمان منافقین بالاخره راه حل را پیدا کرد!

روزنامه کیهان نوشته: فرقه تروریستی منافقین که بنا داشت در واکنش به حضور نوری‌المالکی نخست‌وزیر عراق تجمع اعتراضی راه بیاندازد این بار دست به دامن روش‌های عجیب و غریب شد.

این فرقه تلاش کرد وانمود کند این تجمع با حضور ایرانی‌ها و در عین حال بزرگ بوده اما تصاویری که سایت‌های وابسته به خود فرقه منتشر کرده‌اند حکایت از داستان دیگری دارد. به گزارش سایت اطلاع‌رسانی انجمن نجات، در این تصاویر مشخصا تعداد نفرات شرکت‌کننده به زحمت از انگشتان دست بیشتر است. فاجعه‌تر اینکه تصاویر از زوایایی گرفته شده که این چند ده نفر را از پشت سر نشان می‌دهد نه از روبه‌رو(!) این اقدام با هدف کتمان ماندن هویت غیرایرانی افراد صورت گرفته است.

قبلا نیز عوامل سازمان با صرف مبالغ هنگفت و تبلیغات زیاد، افرادی از اتباع کشورهای مختلف و در بسیاری موارد متقاضیان پناهندگی آفریقایی در کشورهای اروپایی و آمریکا را به تجمعاتشان می‌کشاندند. این افراد در قبال دریافت مقداری پول توجیبی و یک وعده ناهار و تور توریستی بسیار ارزان حاضر می‌شدند در این تجمعات شرکت کنند. تجمعات عموما نه به نام سازمان که تحت عنوان انجمن‌های پوششی حامی حقوق بشر ولی وابسته به سازمان صورت می‌گرفت؛ امری که شرکت‌کنندگان اساسا از آن مطلع نبودند. انتشار گزارش‌های تصویری از این تجمعات دست منافقین را رو می‌کرد. چهره افراد به صورت بارزی بیانگر هویت غیرایرانی آنها بود. همین امر سبب شد تا خبر رسوایی سازمان منافقین در این خصوص که به دفعات و در چندین تجمع تکرار شد فراگیر شود.

رسانه‌های غربی از جمله شبکه فرانس 24 در جشن ویلپنت پاریس در ژوئن 2001 در این خصوص گزارش داد که عوامل سازمان با پرداخت 6 یورو و وعده گردشگری 3 روزه در پاریس به دانشجویان لهستانی آنها را به جشن خود آوردند.

طنز ماجرا اجازه دولت آمریکا به تروریست‌ها برای تجمع مقابل کاخ‌سفید است حال آن که پلیس آمریکایی در جریان اعتراضات خیابانی به نظام سرمایه‌داری (جنبش 99 درصدی) به سرکوب شدید مردم پرداخت.

تایم: عربستان غیرمسئول‌ترین کشور جهان است

کیهان نوشت:اگر بنا باشد جایزه‌ای برای وظیفه‌ناشناسی و غیرمسئول‌ترین دولت جهان در نظر گرفته شود، یقینا کشور منتخب، عربستان سعودی خواهد بود.

مجله تایم با انتشار این ارزیابی به قلم فرید زکریا نوشت، همچنین اگر جایزه‌ای برای مسئول‌ترین کشور در جهت معرفی و اشاعه ایدئولوژی رادیکال و مسلح در سراسر جهان در نظر گرفته شود، باز هم یقینا آن کشور عربستان خواهد بود. ثروت سرشار نفتی این پادشاهی در طول چهار دهه گذشته، انحصار و تایید و امضای صدور افراط‌گرایی خشونت‌گرایانه را داشته است.

به هر جای جهان که نگاه کنیم، از آلمان گرفته تا اندونزی، مراکز گسترده شده با هزینه عربستان اداره می‌شود و این خشونت را تبلیغ می‌کنند.

تایم نوشت: در یکی از پیام‌های تلفنی مربوط به دسامبر سال 2009 که «ویکی لیکس» آنها را سال 2010 افشا کرد، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا می‌گوید: عربستان پایگاه اصلی و مهم تامین اعتبار لازم برای تروریسم است و ریاض فقط اقدامات محدودی در راه قطع کردن این واریز سیل‌آسای مالی به طالبان و سایر گروه‌های مشابه به عمل آورده است. دولت عربستان یکی از تنها سه کشور جهان بود که دولت طالبان در افغانستان را به رسمیت شناخت و مورد حمایت قرار داد و تنها بعد از واقعه یازده سپتامبر دست از این حمایت کشید.

«اقبال حیدر» وزیر اسبق قانون عربستان در تاریخ اوت 2012 در مصاحبه‌ای به شبکه خبری «دویچه‌وله» آلمان اعلام کرد: تفاوتی نمی‌کند طالبان باشد یا «لشکر الطیبه»، ایدئولوژی هر دو گروه وهابیت عربستان است، بدون ذره‌ای تردید. شکی نیست که عربستان از گروه‌های وهابی حاضر در سراسر پاکستان حمایت می‌کند. در جنگ عراق نیز حامی اصلی گروه‌های تروریستی، عربستان بوده است و رژیم سعودی اکنون همین مدل را در سوریه پیاده می‌کند.

فرید زکریا خاطرنشان کرد: در این میان به حق باید بهترین مصداق برای شکست سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا را عربستان دانست. اوباما هم‌اکنون سیاست‌های خود را در بازخورد با عربستان نهایی می‌کند.

یادلین: کودتاچیان مصر منافع اسرائیل را تأمین کردند

روزنامه کیهان آورده:رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل گفت: بهار عربی به حرکتی ضداسرائیلی تبدیل شده بود؛ اما اینک در مصر از طریق کودتای نظامی، به مسیر اصلی خود بازگشت.به گزارش شبکه خبری العالم، «آموس یادلین» در اظهاراتی که سایت عربی السبیل روز سه‌شنبه آن را منتشر کرده است، افزود: بهار عربی در همه جا به جنبشی علیه اسرائیل تبدیل شده بود؛ اما اینک از طریق کودتای نظامی به مسیر اصلی خود در مصر بازگشت.وی افزود: حوادث کشتی مرمره آبی اشتباهی بزرگ بود.روز 31 ماه مه 2010 کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی به ناوگان دریایی حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان ناوگان آزادی به باریکه غزه، که شامل شش کشتی حامل 663 فعال حامی فلسطینیان از 37 کشور بود حمله کردند که 9 مسافر کشتی اصلی این ناوگان به نام مرمره، در این حمله به شهادت رسیدند و 60 نفر زخمی شدند.مقامات صهیونیستی بارها بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی از جمله در مصر را زلزله 9 ریشتری و تهدید موجودیت اسرائیل عنوان کرده و آنها را تکرار انقلاب اسلامی 1979 ایران معرفی نموده‌‌اند.

تیرخلاص آمریکا به مذاکرات ژنو هیچ تحریمی را لغو نمی‌کنیم

کیهان نوشت:یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن قصد لغو هیچ تحریمی را ندارد.ماری هارف گفته است: دولت اوباما صرفا در پی یک وقفه کوتاه در تلاش‌ها برای تحریم بیشتر ایران است و به دنبال لغو هیچ یک از تحریم‌های کنونی نیست.به گزارش واشنگتن فری بیکن این مقام آمریکایی در رابطه با نوع برداشت و تفسیر ایران از خواسته دولت آمریکا از کنگره برای به تعویق انداختن دور جدید تحریم‌ها، گفت: من نمی‌دانم آنها چه تفسیری خواهند داشت ولی ما فقط خواستار وقفه‌ای کوتاه‌مدت هستیم و همچنین می‌خواهیم تحریم‌هایمان با خط‌مشی مذاکره‌مان هماهنگ و همسو باشند.وی تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده ما بر این باور است که بهترین راه، وقفه‌ای کوتاه در اجرای تحریم‌ها برای افزایش شانس موثر واقع شدن روش دیپلماسی است و در حقیقت، حل اختلافات براساس روش دیپلماتیک، خواسته دولت و کنگره آمریکاست.این دیپلمات آمریکایی خاطر نشان کرد: اعضای کنگره واقعا شرکای مهمی بوده‌اند و اگر تحریم‌های شدید جامعه بین‌المللی و کنگره علیه ایران وجود نداشت ما در وضعیت کنونی قرار نداشتیم.

ضربه اسنودن به سرویس‌های جاسوسی انگلیس

روسای سه سازمان اطلاعات مخفی انگلیس برای نخستین بار با حضور همزمان در پارلمان از عملکرد خود دفاع کردند.افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و در پی آن افزایش انتقادها از عملکرد سازمان‌های جاسوسی دیگر، روسای آنها را مجبور به حضور همزمان در پارلمان کرد.سازمان اطلاعات داخلی (ام‌ای5)، سازمان خارجی (ام‌آی6) و ستاد ارتباطات و شنود دولت انگلیس متهم هستند که به طور فراگیر از کامپیوترهای شخصی و ارتباطات تلفنی شهروندان انگلیس و همین‌طور متحدان این کشور جاسوسی می‌کردند.

اندرو پارکر، رئیس سازمان MI5، جان ساورز، رئیس سازمان MI6 و ایان لوبان، رئیس ستاد ارتباطات و شنود دولت بریتانیا پنجشنبه در یک جلسه 90 دقیقه‌ای در کمیته امور امنیتی و اطلاعاتی پارلمان حاضر شدند. آنها در این جلسه به پرسش‌های نمایندگان پاسخ دادند.

ایان لوبان، رئیس ستاد ارتباطات و شنود دولت بریتانیا، نهادی که متهم است با همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا به طور فراگیر از شهروندان انگلیسی جاسوسی می‌کرده است، این اتهام را رد کرد.در همین حال جان ساورز، رئیس سرویس جاسوسی MI6 ضمن رد اتهامات وارد شده به سازمان تحت نظارت خود، افشاگری‌های اسنودن را «مخرب» خواند و گفت: این افشاگری‌ها خطری برای فعالیت سازمان‌های اطلاعات مخفی هستند.وی برای فرار از پاسخگویی گفت: «دشمنان ما از خوشحالی دست‌هایشان را به هم می‌مالند.»

 موافقت روحانی با فروش املاک برای تامین هزینه بیمه کارمندان یک وزارتخانه

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس پیشنهادی که اخیرا توسط وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت تصویب شده و مورد موافقت حجت الاسلام روحانی رییس جمهور نیز قرار گرفته است، وزارت جهاد کشاورزی مجاز است نسبت به فروش تعدادی از ملک های مازاد بر نیاز خود اقدام و وجوه حاصل از فروش را مطابق قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور برای تأمین منابع مالی بیمه و پاداش سنوات خدمت کارکنان هزینه کند.

دستور جدید دولت برای کمک به زلزله زدگان سیستان و بلوچستان

خراسان آورده است:پس از ارسال گزارش هایی مبنی بر ضرورت کمک مجدد به زلزله زدگان استان سیستان و بلوچستان که در فروردین ماه دچار این حادثه شده اند، دولت با ارسال ابلاغیه ای به وزارت کشور و معاونت برنامه ریزی رییس جمهور آنها را موظف کرده است مجموعا 45 میلیارد تومان برای بازسازی این مناطق اختصاص دهد که کمک بلاعوض معیشتی با سقف فردی 20 میلیون ریال برای هر خانوار آسیب دیده و کمک بلاعوض 15 میلیون ریالی برای خانواده فوت شدگان از جمله این دستورات است.

فتنه‌زده بودن فتنه‌گران بازی با الفاظ است

روزنامه تهران امروز نوشت:جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: «ما(شجونی و عسگراولادی) در همین مدرسه عالی شهید مطهری یکدیگر را دیدیم و به من گفت که نظر خیری دارد و می‌خواهد این فتنه‌گران نامه «غلط کردیم» بنویسند که البته موفق نشد. آقای عسگر‌اولادی به ما می‌گفت که می‌خواهم این روزها یک سال از موتلفه مرخصی بگیرم تا درباره این فتنه‌گران بحث کنم اما از آنجایی‌که فتنه‌گران استادی به نام موسوی‌خوئینی‌ها دارند حرف عسگر‌اولادی را گوش نکردند. من به مرحوم عسگر‌اولادی می‌گفتم که تاکید بر اینکه فتنه‌گران فتنه‌زده هستند، فقط بازی با الفاظ است چرا که آنها در فتنه نقش مهمی داشتند.»

وعده‌ای به آقای عارف داده نشده

تهران امروز آورده: کواکبیان درباره پیشنهاد غلامحسین کرباسچی برای معرفی ناطق‌نوری به عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: «بعید می‌دانم آقای ناطق‌نوری بخواهد سرلیست اصلاح‌طلبان باشد؛ ضمن اینکه ایشان خودش هم این را قبول نکرده است. نظر آقای کرباسچی این بود که آقای ناطق‌نوری حلقه وصل خوبی است در صورتی که خود ایشان این را بپذیرد.» وی در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح‌طلبان در قبال عارف از خود انفعال نشان می‌دهند، گفت: «هیچ‌وعده‌ای به آقای عارف داده نشده بود.»

اصلاحات چهره شاخص ندارد

تهران امروز نوشت:مرعشی، سخنگوی سابق حزب کارگزاران در پاسخ به پرسشی بر این اساس که چرا حزب کارگزاران به سمت چهره‌های اصولگرا برای سرلیستی خود روی آورده است و شاید به این دلیل است که اصلاحات چهره شاخصی ندارد،به فارس، گفت: «حتما ندارد دیگر؛ شما که می‌دانید ما چهره شاخص نداریم.» وی در پاسخ به این پرسش که چرا روی آقای عارف کار نمی‌کنید، گفت: «آقای عارف نیز از شخصیت‌های معتبر هستند اما عرض کردم که هنوز زود است در مورد انتخابات صحبت کنیم اما در عین حال از حضور مجدد آقای ناطق‌نوری در عرصه سیاست حمایت بسیاری می‌کنیم.»

تقسیم‌بندی‌ها را قبول ندارم

تهران امروز آورده:عضو جامعه روحانیت مبارز حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی گفت: «من تقسیم‌بندی مردم ایران را به تندرو و کندرو، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌پسندم. مردم ما انقلابی‌اند. نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند و باید به آنها برای بیان انتقادات منطقی‌شان میدان داد و آنجایی هم که نمی‌دانند آگاهانی باید آگاهی بدهند و خط کشی کنند. آنچه برای جامعه ما مهم است قانونمداری، ولایتمداری و توجه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است.»

30 مدعی ثروت ثریا اسفندیاری

روزنامه قدس به نقل از تابناک نوشت:: بررسی دعوای حقوقی بر سر دارایی ثریا اسفندیاری همسر دوم شاه معدوم، پشت درهای بسته دادگاهی در شهر کلن به جریان افتاده و 30 نفر از بستگان و آشنایان همسر دوم محمدرضا پهلوی مدعی به ارث بردن املاک و جواهرات وی هستند.

پاسخ قاطع ایران به اقدام باکو

روزنامه قدس از قول فرارو آورده: در پاسخ به اقدام غیرمتعارف جمهوری آذربایجان در بستن مرز پلدشت - شاه تختی و بی‌نتیجه بودن پیگیریهای معمول، مرزهای بیله سوار و جلفا بسته شدند. یک مقام آگاه در سفارت کشورمان گفت: به دنبال بی‌نتیجه بودن پیگیریها، مرزهای بیله سوار و جلفا بمنظور حمایت از حقوق شهروندان ایرانی بسته شد تا از تکرار چنین اقدام هایی در آینده جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها