شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۱۴۸۱۵
این ادبیات از شما بعید بود آقای روحانی!

 دستور دولت به ظریف برای پرداخت حق عضویت در سازمان ملل

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه ای که طی روزهای اخیر از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان ارسال شده، با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 12 آبان ماه اعلام شده است که بر اساس این مصوبه، وزارت امور خارجه باید نسبت به پرداخت سهمیه و حق عضویت سال 92 جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و سایر سازمانهای بین المللی به دلار، یورو و سایر ارزهایی که از طرف آن سازمان مجاز اعلام شده، اقدامات لازم را به عمل آورد.

شرط عجیب یک وزارتخانه برای استخدام کارمندان

خراسان آورده:بر اساس گزارش کارشناسان یک نهاد نظارتی که بر اساس شکایت تعدادی از کارمندان یکی از وزارتخانه های اقتصادی صورت گرفته، مشخص شده که بر اساس متنی که نیروهای دارای قرارداد انجام کار مشخص باید برای تبدیل وضعیت به پیمانی تکمیل و آن را ممهور به مهر دفترخانه اسناد رسمی کنند، کارمندان مذکور رسما تعهد می کنند در صورت هرگونه تغییر در احکام کارگزینی حق هرگونه اعتراض و شکایت در مراجع قانونی را از خود سلب می کنند.

تقسیم نقش‌ها میان آمریکا فرانسه و اسرائیل در مذاکرات ژنو

روزنامه کیهان نوشت:تحلیل‌گران و رسانه‌های غربی معتقدند مخالف‌خوانی فرانسه و اسرائیل با توافق هسته‌ای 1+5 با ایران یک تقسیم کار از پیش طراحی شده با مضمون «پلیس خوب، پلیس بد» و در جهت گرفتن امتیازهای بیشتر از ایران است.پال شولت رئیس سابق کنترل و منع گسترش تسلیحات در وزارت دفاع انگلیس در این‌باره به بی‌بی‌سی گفت: احتمالا فابیوس [وزیر خارجه فرانسه] در مذاکرات با ایران نقش پلیس بد را بازی می‌کند تا سایرین نقش پلیس خوب را بازی کنند.او درباره نقش انگلیس در این مسئله اظهار داشت: فکر نمی‌کنم کسی بتواند به طور مشخص بگوید بریتانیایی‌ها چه موضعی دارند، آنها خیلی دوست دارند بیش از آنکه لازم است هزینه در این مذاکرات پرداخت نکنند اما در عین حال اقدامات اعتمادسازی باید صورت گیرد تا مذاکرات به جایی برسد. فهمیدن نقش انگلیس بسیار سخت است.

شولت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اعتقاد دارید مذاکرات به نتیجه می‌رسد؟ اظهار داشت: «به شکلی غیرمعمول خوشبینی دراین‌باره وجود دارد، چنین جوی مدت‌ها دیده نشده بود. در عین حال هر حرفی که گفته شود و توافقی که به دست آید، در نهایت فایده نخواهد داشت مگر اینکه دولت ایران اعتماد غرب را جلب کند»!همچنین کامران متین استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ساسکس لندن گفت: مخالفت فرانسه با روند مذاکرات می‌تواند اقدامی تاکتیکی با آگاهی دیگر کشورهای غربی محسوب شود و بعید نیست توافق برای اتخاذ چنین موضعی از سوی فرانسه با هماهنگی دیگر طرف‌های غربی صورت گرفته باشد.

وی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود: بعید نیست این موضع که معمولا از سوی ایالات متحده در گذشته اتخاذ می‌شد، اکنون فرانسه به نوعی اجرای آن را به عهده گرفته باشد.او درباره حمایت فرانسه از مواضع نتانیاهو در قبال مذاکرات گفت: فرانسه روابط نزدیکی با اسرائیل داشته و گروه‌های ذی‌نفوذ بسیاری از یهودیان در فرانسه هستند، اما قضاوت در این مورد مشکل است، چون این احتمال وجود دارد که قدرت‌های بزرگ تقسیم کاری میان خود داشته باشند که در آن، فرانسه موضع تندتری را اتخاذ کرده تا طرف ایرانی را به امتیازات کمتری راضی کند.از سوی دیگر فرانسوا نیکولو سفیر سابق فرانسه در ایران نیز در همین زمینه گفت: شاید زود باشد که بخواهیم فرانسه را به خاطر ممانعت از مذاکرات سرزنش کنیم. تا جایی که به نگرانی‌های اسرائیل مربوط می‌شود، می‌دانیم که آنها و نتانیاهو از نزدیک و به واسطه افراد دخیل در مذاکرات و مشخصاً آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات قرار می‌گیرند.

نیکولو در پاسخ به این سوال که آیا سخنان کسی که در این جلسات نبود (نتانیاهو) موجب شده تاکنون مذاکرات بی‌نتیجه بماند؟ گفت: هر کسی در این جریان نقش خودش را بازی می‌کند؛ دولت‌های 1+5 نه تنها منافع خودشان را دارند بلکه منافع دولت‌های دیگر را هم در نظر دارند. غربی‌ها سعی می‌کنند نماینده اسرائیل هم باشند.همچنین به گزارش ایرنا، هوشنگ امیراحمدی از دلالان و طرفداران قدیمی سازش با آمریکا در مصاحبه با راشاتودی اظهار داشت: اگرچه ایران مطالبات گروه 1+5 را پذیرفته اما واشنگتن مایل نیست بدون چراغ سبز اسرائیل، متقابلا چیز با ارزشی به ایران پیشنهاد کند. واقعیت این است که ایران از هیچ تلاشی برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش فروگذار نخواهد کرد که از آن جمله توقف غنی‌سازی 20 درصد است، اما آمریکایی‌ها تا این لحظه چیز زیادی واگذار نکرده‌اند. آنها نمی‌خواهند تحریم‌های اصلی در زمینه مالی و نفتی را بردارند.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا هر لحظه دولت اسرائیل را از مذاکرات مطلع می‌کند چرا که کنگره هم تحت مدیریت لابی اسرائیل است. از این رو فکر نمی‌کنم کری با توافقی موافقت کند که نتانیاهو از آن خشنود نباشد. مطمئنا قبل از اینکه جان کری بله را بگوید، با نتانیاهو تماس می‌گیرد تا از حمایت وی اطمینان کسب کند. زیرا روابط اسرائیل با آمریکا، راهبردی و ناگسستنی است.خاطرنشان می‌شود طبق تقسیم کار چند ماه اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی، نتانیاهو روز گذشته پس از پایان مذاکرات ژنو گفت: ما امیدواریم سران 1+5 به توافقی خوب دست یابند و برای توافق بد عجله نکنند. من در تماس با رهبران 1+5 گفتم همه جوانب را بسنجند و عجله نکنند.جالب اینکه دیروز جان کری وزیرخارجه آمریکا نیز در مصاحبه با کریم غطاس گزارشگر بی‌بی‌سی گفت: «تأکید پرزیدنت اوباما پیش از آمدن من به اینجا [ژنو] این بود که برای رسیدن به توافق عجله نکنید. پرزیدنت گفت به توافق نرسیدن بهتر از رسیدن به توافق بد است».

مذاکرات ژنو به مدت 3 روز ادامه داشت و دولت‌های غربی طیفی از امتیازات و توقعات شامل تعلیق‌ غنی‌سازی 20 درصد، عدم بکارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته IR2، خروج بخشی از مواد غنی‌سازی 20 درصد یا اکسید کردن آنها و تعطیلی یا عقب انداختن آغاز فعالیت رآکتور آب‌سنگین را پیش کشیده بودند، اما متقابلا بحث جدی در زمینه لغو تحریم‌های اصلی مطرح نکرده‌اند.به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات ژنو، زمینه‌سازی برای اخذ امتیاز هر چه بیشتر از ایران به شیوه تظاهر به بی‌نیازی به توافق است، ضمن اینکه مقاومت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در برابر باج‌خواهی‌های یکسویه غرب نیز در این امر موثر بوده است.

این ادبیات از شما بعید بود آقای روحانی!

کیهان نوشت:اظهارات رئیس‌جمهور در برچسب زدن به نیمی از شرکت‌کنندگان در انتخابات، تعجب و انتقاد ناظران رسانه‌ای را برانگیخت.دکتر روحانی دیروز در جریان معرفی وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس با ادبیاتی به دور از عقلانیت و اعتدال گفت: «مردم در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رای ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رای دادند.»سایت نیمروز با اشاره به این اظهارات ناپخته و نسنجیده نوشت: این روزها شاهد آن هستیم که روحانی که به واسطه تنها 250 هزار رای رئیس جمهور قانونی همه ملت شده است در توهین‌های مکرر خود، افرادی را که به وی رای نداده‌اند حامی افراط، تفریط، خشونت، خودرایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر معرفی می‌کند! هر چند که پس از انتخاب ایشان این ادبیات در کلام وی و دیگر مردان دولت یازدهم مشاهده شده بود ولی هیچگاه به این صراحت نیمی از مردم ایران حامی افراط، تفریط، خشونت، خودرایی، تک‌رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر لقب نگرفته بودند.

این تحلیل می‌افزاید: سؤال اینجاست که آقای روحانی در 24 خرداد با چه کسانی رقابت کردند و مردم حق رای به کدام یک از افراد را داشتند؟ در میان شش نامزدی که تا روز پایان در صحنه باقی ماندند، حسن روحانی اندکی بیش از 50 درصد آرا را کسب کرد و همه 5 نامزد دیگر 3/49 درصد آرا را کسب کردند. یعنی3/49 درصد مردم ایران در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرایی، تک رایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رای داده‌اند؟!نویسنده می‌پرسد: یعنی تنها حسن روحانی نماد اعتدال و مبارزه با خشونت و تک‌رایی است و همه 5 نامزد دیگر که همانند روحانی از طریق شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند، چهره‌هایی افراطی و خشونت‌طلبی بوده‌اند؟! آیا این توهین به 18 میلیون ایرانی محسوب نمی‌شود؟ متاسفانه این رویکرد غیراخلاقی در چند وقت اخیر نیز مکرراً شنیده شده است. و شاهد آن هستیم که همه نامزدهای انتخابات با تعابیری نظیر طالبانیسم و افراط‌گرایی از سوی حامیان دولت خطاب می‌شوند.نیمروز تصریح کرد: مایه شرمساری دولت یازدهم است که پاسخ مردم غیوری را که حماسه سیاسی آفریده و پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند با تعابیری همچون حامیان افراط و خشونت‌طلبی توصیف می‌کنند.

فرید ذکریا: تحریم‌ها علیه ایران حتی با حل مسئله هسته‌ای لغو نخواهد شد

روزنامه کیهان آورده:محافل رسانه‌ای آمریکا می‌گویند گره تحریم‌های ایران با توافق هسته‌ای باز نمی‌شود ضمن اینکه آمریکا حاضر نیست پاداش متوازنی به ایران بدهد و از سوی دیگر دولت آمریکا در جایگاهی نیست که رأساً بتواند با ایران توافق کند.فرید زکریا روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر آمریکا که با رسانه‌هایی نظیر تایم و سی‌ان‌ان همکاری می‌کند و به برخی مراکز دولتی هم مشورت می‌دهد در مصاحبه با سایت دیپلماسی ایران اظهار داشت: برنامه هسته‌ای به تنهایی نمی‌تواند به تمامی اختلاف‌ها میان تهران- غرب پایان داده و تمامی تحریم‌ها هم با باز شدن گره‌های هسته‌ای پرونده ایران از میان برداشته نخواهد شد. مسائل مورد اختلاف کلان دیگری هم در این میان وجود دارد. غربی‌ها ادعا می‌کنند که ایران از حزب‌الله لبنان و گروه‌های شبه نظامی در عراق حمایت کرده و البته نیروهای خود را به سوریه هم اعزام می‌کند. بنابراین من گمان می‌کنم که به استثنای پرونده هسته‌ای چند مورد اختلافی دیگر هم وجود دارد که به تیره و تار شدن رابطه‌ها منتهی شده است.

رادیو فردا نیز ضمن امیدوارکننده خواندن مذاکرات گفت آمریکا حاضر نیست پاداش خیلی خوبی به ایران بدهد. این رادیو آمریکا از قول رسول نفیسی گفت: «امیدوارکننده‌ترین زمان در بحران هسته‌ای همین روز‌هاست که کار در حال رسیدن به نقطه امید است. آن چیزی که از لحاظ توافق‌ها به بیرون درز کرده این است که ایران قبول خواهد کرد غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کند، به حد نیاز غنی‌سازی کند و نیز اینکه احتمالاً حتی فعالیت راکتور اراک را متوقف کند(!) اتفاقاً هم اکنون زمانی است که ایران تا حدودی جدی و چارچوب مشخصی ارائه داده اما به نظر می‌رسد که لااقل و تا این لحظاتی که ما اطلاع داریم 5+1 پاداش خیلی خوبی برای ایران در نظر نگرفته است چرا که آنها قصد دارند تا با قدم‌های خیلی کوچکی، این کار را آغاز کنند که با کمال تأسف ممکن است این مسأله در ایران دوباره به عنوان گرفتن آب نبات در مقابل گوهر شب چراغ تحلیل شود.»

رضا تقی‌زاده دیگر تحلیلگر رادیو فردا نیز می‌گوید: توجه داشته باشیم آنچه ممکن است به عنوان بیانیه یااعلامیه مشترک صادر شود، یک توافق قطعی یا قانونی نیست؛ برای اینکه تعهداتی که دو طرف می‌پذیرند بایستی در مراجع قانونی خودشان مورد تصویب قرار بگیرد.

برای مثال اگر آمریکاییان در قبال ایران تعهدی را قبول می‌کنند، مفاد آن بایستی به کنگره برود و همینطور جامعه اروپا بایستی مفاد توافق‌های کشورهای اروپایی را در بروکسل به تصویب برسانند و طبیعتاً اگر بخشی از این توافق بویژه به اجرای پروتکل الحاقی معاهده منع تکثیر سلاح‌های اتمی گسترش پیدا بکند، نمایندگان جمهوری اسلامی هم باید مفاد آنرا به تصویب مجلس شورای اسلامی برسانند.»

تیتری که ساعت 3 نیمه شب BBC را شوکه کرد!

کیهان نوشت:شبکه تلویزیونی BBC که از شامگاه شنبه برنامه‌های عادی خود را برای پخش زنده آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 قطع کرده بود، در 3 نوبت پیاپی به رصد وضعیت انتشار روزنامه کیهان پرداخت.در حالی که مذاکرات هسته‌ای و ادامه جلسه ایران و 1+5 به صبح یکشنبه (دیروز) کشید، ساعت یک بامداد مجری تلویزیون BBC فارسی گفت که «بسیاری از فعالان سیاسی نگران تیتر یک روزنامه کیهان هستند و کاربران بسیاری در توئیتر منتظر انتشار نسخه اینترنتی کیهان روی وب‌سایت این روزنامه می‌باشند. همه منتظرند که ببینند آیا سرمقاله روزنامه را حسین شریعتمداری نوشته است یا نه؟ و پیش‌بینی کیهان از مذاکرات جاری چیست؟»

یک ساعت پس از آنکه تلویزیون BBC فارسی از انتظار مخاطبان برای انتشار نسخه اینترنتی روزنامه کیهان خبر داد، نگین شیرآقایی مجری این شبکه نیز در کنار سعید سلطان‌پور به این برنامه زنده پیوست و گفت: «با سابقه‌ای که از روزنامه کیهان سراغ داریم معمولا ساعت 12شب سایت اینترنتی آن به روز می‌شود، ولی ظاهرا امشب منتظر مانده تا نتیجه مذاکرات روشن شود و برای همین هنوز منتشر نشده است.» سرانجام در ساعت 3 بامداد و نیم ساعت پیش از خروج وزرای خارجه ایران و 1+5 از جلسه مذاکرات، روزنامه کیهان منتشر شد و تلویزیون BBC فارسی با قطع گزارش‌های خود به تحلیل و تفسیر شماره روز یکشنبه روزنامه کیهان پرداخت. پس از آنکه نگین شیرآقایی تیتر یک (باج‌خواهی حریف و ابهام در نتیجه مذاکرات) و بخش‌هایی از گزارش خبری و سرمقاله کیهان را برای بینندگان خواند، نتیجه گرفت: «دید روزنامه کیهان این است که مذاکرات به نتیجه خاصی نرسید و شکست خورده است.»

پس از اعلام این خبر، سعید سلطان‌پور دیگر مجری برنامه زنده BBC فارسی گفت «با توجه به اینکه روزنامه کیهان از خبرها، خبر دارد به نظر می‌آید که باخبر شده است که مذاکرات به نتیجه خاص و توافق قطعی نرسیده و طبق معمول خبر آخر را- در حالی که مذاکرات تمام نشده- داده است.» نگین شیرآقایی در پاسخ گفت: «درسته، متن کیهان این است، اما مذاکراتی که اکنون در ژنو جریان دارد، لحظه به لحظه در حال تغییر است، همانطور که در ساعات پیش دیدیم بسیاری از خوش‌بینی‌ها افزایش پیدا کرده است»!یک ربع پس از پایان گزارش BBC از خبرهای کیهان درباره ابهام و عدم توافق در مذاکرات، خبرگزاری رویترز و سپس وزیر امور خارجه فرانسه عدم توافق در نشست ژنو را اعلام کردند و نیم ساعت بعد نیز وزیر امور خارجه ایران به همراه کاترین اشتون در کنفرانس خبری مشترک خبر از عدم توافق ایران و گروه 1+5 و اختلاف نظر میان مذاکره‌کنندگان را دادند و مجری BBC فارسی گفت «باز هم خبر و تیتر کیهان درست از آب درآمد!»

روزنامه کیهان روز شنبه در تیتر یک خود خبر از «سراب توافقی در ژنو» داد و در حالی که اغلب فعالان سیاسی و ناظران بین‌المللی از لشکرکشی وزرای خارجه کشورهای غربی به ژنو ذوق‌زده شده بودند، نوشت که «آمریکا به دنبال باج‌خواهی از ایران است.» ساعاتی پس از انتشار کیهان، محمدجواد ظریف رئیس تیم مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با سردبیر بخش خاورمیانه‌ای BBC انگلیسی گفت که «از خوش‌بینی‌اش درباره حصول توافق کاسته شده و محتاطانه‌تر به آینده مذاکرات جاری نگاه می‌کند.» با این حال کشیدن مذاکرات به بامداد یکشنبه در ژنو اکثر ناظران سیاسی را در توهم خوش‌بینی فرو برد.برای اطلاع خوانندگان گفتنی است کیهان تا ساعت 30/2 بامداد روز یکشنبه در انتظار نتیجه مذاکرات بود ولی با رصد پی‌درپی اخبار و گزارش‌های منتشر شده و اطلاع از درخواست نهایی 1+5 که نمی‌توانست مورد قبول تیم مذاکره‌کننده کشورمان باشد و البته با دریافت یک گزارش اختصاصی به این نتیجه رسید که مذاکرات بدون دستیابی به توافق پایان خواهد یافت.

 گنه کرد در بلخ آهنگری ...

روزنامه ایران درخبر اول نوشت: سایت الف متعلق به احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس که به صراحت لهجه شهره است در یادداشتی نسبت به حزب اللهی‌ها و نمایندگان مجلس انتقاد کرده است. در مطلب این سایت ابتدا به مذاکرات ژنو و موفقیت هیأت ایرانی و دکتر ظریف اشاره و نوشته شده؛ آیا بر مبنای حق و انصاف جا نداشت ما حزب‌اللهی‌ها امروز در فرودگاه تجمع می‌کردیم؟ خیرمقدم می‌گفتیم و از تیم مذاکره‌کننده استقبال می‌کردیم؟ حتی اگر هدف ما و همه دوستان دلسوز انقلابی تأکید بیشتر بر مقاومت هم باشد، این گلریزان لازم بود. همیشه لغز خواندن و تراکت گرفتن و داد زدن جواب نمی‌دهد. گاهی هم سوت و کف لازم است و باید تشکر کرد. بچه حزب اللهی باید قلندر باشد.

 نویسنده در ادامه این سؤال را پرسیده که پشت پرده عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش چیست؟ این ۱۰۷ نفر چه می‌گویند؟ در ادامه این یادداشت تصریح شده که فردا روزنامه‌ها باید درباره دلیل این عدم رأی اعتماد چه بنویسند؟ مردم درباره مجلس چه فکر می‌کنند؟ نمی‌گویند مجلس اصولگرا نمی‌گذارد دولت جدید برای جوانان کار کند؟ مخالفان برای مردم نمی‌گویند معلوم می‌شود میلی منفرد، نجفی، سلطانی و بقیه هم سیاسی افتادند؟ یک نماینده مجلس در چرایی این رأی گفته است: رفتار تند سیاسی فرجی دانا بعد از رأی اعتماد از مجلس و دهن کجی او به نمایندگان در انتصاب‌ها از دلایل رأی ندادن به سجادی بود. گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدن گردن مسگری

فیس‌بوک فابیوس پر از انتقاد ایرانیان شد

ایران درخبر دیگری آورده: بسیاری از ایرانیانی که مواضع وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات ژنو را نپسندیدند، واکنش اعتراضی خود را در صفحه فیس‌بوک لوران فابیوس نشان دادند. یک ایرانی به زبان فارسی در صفحه فیس‌بوک فابیوس نوشت: ما ایرانی‌ها بیهوده و بی‌جهت به کشور شما احترام گذاشته‌ایم. الآن فرانسه هیچ چیزی برای جلب احترام ندارد. یک کشور از نظر اقتصادی ورشکسته که آن چنان در سیاست بین‌الملل بی‌اعتبار است که به آلت دست امارات و عربستان تبدیل شده است. ایران دیر یا زود با جامعه جهانی دوست خواهد شد و در آن روز بهتر است که شما برای همیشه در اقتصاد و حتی جامعه ایران منزوی بشوید. اطمینان داشته باشید حتی اگر امارات و عربستان برای شما ارزشی قائلند به خاطر ایران است. کاربر ایرانی دیگری هم به زبان انگلیسی نوشته بود: لحظاتی در زندگی سیاسی وجود دارد که یک سیاستمدار را به قهرمان و یک سیاستمدار را به یک انسان بد تبدیل می‌کند. آقای فابیوس شما جلوی مذاکرات ایران به سمت صلح را گرفتید. ما ایرانی‌ها در فرهنگ و تاریخ‌مان با فرانسه نقاط مشترکی داریم. لطفاً کلمات سیاه و زشتی را بر این روابط ننویسید.

حمله به کنسولگری ایران در اربیل

اران به نقل از خبرگزاری فارس خبر داده که تجمع معترضین به کنسولگری ایران در اربیل عراق با بازداشت مهاجمان و متفرق کردن تظاهرکنندگان پایان یافته است. ساعت 3 بعد از ظهر روز جمعه 17آبان‌ماه برخی افراد در اعتراض به آنچه اعدام زندانیان کُرد در ایران می‌خواندند در پارک «شاندر» اربیل تجمع کردند، اما تجمع اعتراضی این افراد با حمله به کنسولگری ایران در اربیل تغییر جهت یافت. بنا بر این گزارش، معترضین برای تجمع در یک پارک مجوز کسب کرده بودند، اما گروهی از آن‌ها با حرکت به سمت کنسولگری اقدام به پرتاب سنگ کردند که به دنبال این اقدام، نیروهای امنیتی (آسایش) وارد عمل شده و معترضان را متفرق و 7 نفر از آن‌ها را بازداشت کردند. وزارت کشور اقلیم کردستان عراق نیز ضمن محکوم کردن این حمله، بر مجازات عاملان این اقدام خشونت بار تأکید کرد.

تابلوهای شمر زمانه در خیابان‌ها

روزنامه ایران نوشت:با خبر شدیم که بعد از فروکش کردن داستان بیلبوردهای خیابانی با مضمون رابطه ایران و امریکا و مذاکرات بین دو کشور، به تازگی تعدادی تابلو با نیم چهره‌هایی از اوباما، نتانیاهو، شیمون پرز و آریل شارون با عنوان «شمر زمانه‌ات را بشناس» در برخی از خیابان‌های تهران نصب شده است. این تابلوها که گفته می‌شود، خانه طراحان گرافیک انقلاب اسلامی با الهام گرفتن از ماه محرم و حادثه روز عاشورا طراحی کرده، در بسیاری از مسیرهای پرتردد تهران نصب شده است. سایت خانه طراحان انقلاب اسلامی در این زمینه نوشته که اگر هر روز عاشورا و هر زمان کربلاست، هنوز هم صحنه نبرد پابرجاست و ندای هل من ناصراً ینصرنی به گوش می‌رسد و هنوز هم شمر رجز می‌خواند و هنوز هم چهره‌اش عیان است. شاید اگر یاران حق اندکند، با حسین ماندن را توان ندارند. اگر با حسین بمانی، فردا بهشت از آن توست؛ وگرنه، همان تاریکی شب تو را بس که بهترین راه گریز است. دراین تابلوها نشان داده می‌شود که امام حسین(ع) درحال کشتن شمرهای زمانه است.

تجمع خانواده جمعی از روحانیون قمی در مقابل مجلس

روزنامه ایران آورده:خبر رسیده که همسران و فرزندان جمعی از روحانیون قمی صبح دیروز در اعتراض به احکام صادره از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم برای همسرانشان به صورت کفن‌پوش مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند. تجمع‌کنندگان مدعی بودند که دادگاه ویژه روحانیت قم همسران آن‌ها را با اتهامات واهی و بدون داشتن مدرک بازداشت کرده است. آن‌ها خواستار رسیدگی مقامات قوه قضائیه و مقننه نسبت به وضعیت همسرانشان بودند.

گفت‌وگوی رؤسای فراکسیون‌های مجلس با نهاوندیان

ایران دست آخر نوشت: روز گذشته در حاشیه جلسه رأی اعتماد به وزیر ورزش و جوانان، رؤسای دو فراکسیون اصلی مجلس از فرصت استفاده کرده و به طور جداگانه با رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت‌وگو کردند. در حالی که جلسه رأی اعتماد ادامه داشت، دکتر حداد عادل و دکتر کاظم جلالی، رؤسای فراکسیون‌های اصولگرایان و رهروان ولایت با دکتر نهاوندیان سخن گفتند. این گفت‌وگوی غیررسمی مدت نسبتاً زیادی به طول کشید.

فرقه صوفیه خواهان ممنوعیت عزاداری شیعیان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یک حزب وابسته به فرقه صوفیه مصر خواهان ممنوعیت عزاداری شیعیان به مناسبت عاشورا در این کشور شد. به گزارش "شفقنا" حزب صوفی "النصر" از وزارت اوقاف خواست هر نوع فعالیت شیعیان در بزرگداشت عاشورای حسینی را متوقف کند. در شب نیمه شعبان گذشته نیز عده‌ای از سلفی‌های مصر با حمله به خانه‌ای که شیعیان قاهره در آن جشن میلاد امام زمان علیه السلام را برگزار کرده بودند، تعدادی از آنان را با وضع فجیعی به شهادت رساندند.

هشدار سلفی ها در مورد محرم

جمهوری اسلامی آورده: یک مبلغ سلفی نیز به شیعیان مصر درباره محرم هشدار داد. به گزارش العالم ناصر رضوان رئیس مرکز موسوم به نوادگان صحابه اعلام کرد: این مرکز با مراسمی که شیعیان مصر در روز عاشورا برگزار خواهند کرد، مقابله خواهد کرد. رضوان در مصاحبه با سایت الیوم السابع مصر گفت: ما از همه مردم مصر خواسته‌ایم که هر مراسم و فعالیتی را که شیعیان برگزار می‌کنند یا هم مذهبان خود را به مشارکت در آن فرا خوانده‌اند، به این مرکز اطلاع دهند و ما در روز عاشورا مقابل مسجد (امام) حسین(ع) مستقر خواهیم شد و هرگونه مراسم و فعالیت شیعیان را به مسئولان دولت اطلاع خواهیم داد. وی افزود: شیعیان مصر نباید با آتش بازی کنند و باید بدانند که مصر کشورش سنی مذهب است و مردم این کشور دوستدار صحابه هستند و به شیعیان اجازه نخواهند داد که امنیت و آرامش کشور را به هم بزنند. این مبلغ افراطی گفت: در سال گذشته توانستیم مسجد (امام) حسین(ع) را ببندیم و مانع ورود شیعیان به این مسجد برای برگزاری مراسم مذهبی آنها شویم و یک شیعه که هنگام بستن مسجد می‌خواست با نیروهای امنیتی درگیر شود، بازداشت شد و همانگونه که ورود گردشگران ایرانی به مصر ممنوع شد، شیعیان مصر نیز باید از برگزاری مراسم مذهبی خود منع شوند.

آلن ایر:عجله کار شیطان است!

روزنامه قدس به نقل ازباشگاه خبرنگاران نوشت: آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا درباره نتیجه مذاکرات ایران و1+5گفت: همانطور که کری اعلام کرد، عجله کار شیطان است، یعنی ما نباید عجله کنیم، البته ما عجله نکردیم، بلکه پیشرفت کردیم.

خشم ولیعهد سعودی از بندر بن سلطان

روزنامه قدس نوشت: روزنامه وطن نیوز اردن از خشم ولیعهد سعودی نسبت به بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی به دلیل ملاقاتش با رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد.

کامنت های فارسی درصفحه فابیوس

قدس از قول خبرآنلاین آورده: با توجه به مواضع لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه خیلی از ایرانیها مقصر اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات را دولت فرانسه میدانند. به همین جهت بسیاری از کاربران ایرانی شبکه اجتماعی فیسبوک، انتقادات خود را به مواضع فابیوس در صفحه شخصی وزیر خارجه فرانسه منعکس کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ایرانی
Switzerland
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
۰
۰
جناب روزنامه كیهان شما باید حداقل حساب وكتاب بلد باشید آقای روحانی در میان شش نامزد ودر همان مرحله اول بیش از 50 درصد رای آوردند نه میان دو نامزد . خوب اگر انتخابات میان دو نفر بود به نظر شما چه نتیجه ای حاصل می شد ؟ زیاد سخت نیست بلكه یك حساب سر انگشتی است . حتما تا حالا فكر می كردید 50 درصد روحانی همان می شد و 49 درصد بقیه به نفر دوم رای می دادند هان ؟!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
۰
۰
روزنامه كیهان برداشت های حیرت انگیزی داره!!!!!!!!!!!!
امین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
۰
۰
كیهانه دیگه ...
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
۰
۰
روزنامه كیهان به نقل از نیمروز نوشته.حتی اگر 99 درصد مردم هم به آقای روحانی رای داده باشند دلیل نداره كه رای یك درصد دیگر به عناوین مختلف گفته بشه.
REZA
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
۰
۰
درست گفته روحانی.

نیازمندی ها