مشاور اقتصادی رئیس جمهور:

فاز دوم هدفمندی در بودجه ۹۳ نیامد

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از توقف ساخت 30 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر خبر داد و گفت: این واحدها در مرحله معرفی به بانک بودند که متاسفانه به دلیل توقف خط اعتباری مسکن مهر، امکان ادامه ساخت آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۶۱۴۲۸۷
توقف ساخت 30 هزار واحد مسکن مهر

امید محمدی در گفت‌وگو با مهربا اشاره به اینکه 30 هزار واحد مسکن مهر به دلیل نبود تسهیلات اعتباری متوقف شده است، گفت: سهمیه بنیاد مسکن 380 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر بوده است که ساخت 30 هزار واحد آن به دلیل توقف خط اعتباری مسکن مهر در بانک ها ادامه نمی یابد.

وی با بیان اینکه برای این 30 هزار واحد ثبت نام متقاضی انجام شده و حتی بخش زیادی از پروژه ها در زمین های 99 ساله و خودمالک آغاز شده است، اظهار داشت: این واحدها تشکیل پرونده شده و به بانک معرفی شده اند اما متاسفانه در تامین تسهیلات با مشکل روبرو شدیم به همین جهت امکان ادامه ساخت وجود ندارد.

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تکمیل 350 هزار واحد مسکن مهر، افزود: تاکنون ساخت 245 هزار واحد به اتمام رسیده است و 105 هزار واحد دیگر در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان سال ساخت 280 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به پایان برسد.

محمدی با اشاره به ساخت 70 هزار واحد باقیمانده در 6 ماهه ابتدای سال 93، بیان کرد: در مجموع 23 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده در شهرهای زیر 25 هزار نفر وجود دارد که به دلیل نبود امکانات زیربنایی و انشعابات جزو افتتاح های 245 هزار واحد محسوب نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین خدمات زیربنایی برای این واحدها، گفت: با اتمام خدمات دهی، این واحدها در نوبت افتتاح و بهره برداری قرار می گیرد اما در حال حاضر فقط واحدهایی که خدمات دهی به آنها به پایان رسیده تحویل داده می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها