قتل پسر کلیمی به دست دوست جنایتکار

پسر جنایتکار که دوست کلیمی خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، در جلسه محاکمه منکر اعترافات قبلی خود شد.
کد خبر: ۶۱۳۳۱۲
قتل پسر کلیمی به دست دوست جنایتکار

بامداد چهارم دی سال گذشته، وقوع یک فقره جنایت در خیابان فرشته، خیابان مریم شرقی به کلانتری101 تجریش اعلام شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل و بررسی های اولیه مشخص شد جوانی به نام «دانیال» 24 ساله به علت اصابت گلوله از ناحیه پشت سر به قتل رسیده است.

با آغاز تحقیقات از اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان دریافتند خواهر مقتول حدود ساعت 23 پس از حضور در خانه، با جسد برادرش مواجه شده و موضوع را تلفنی به پدرش و سپس به اورژانس اطلاع داده است.

در ادامه تحقیقات و بر اساس اظهارات اعضای خانواده مقتول، کارآگاهان دریافتند قاتل یا قاتلان پس از ارتکاب جنایت، دو عدد شمعدانی به ارزش 20 میلیون تومان، یک تخته فرش، یک گیتار برقی، یک دستگاه لپ تاپ و یک دستگاه خودروی «بی ام و» متعلق به مقتول را به ارزش تقریبی 300 میلیون تومان سرقت کرده اند.

در بررسی محل جنایت نیز هیچ گونه آثاری مبنی بر درگیری میان مقتول با قاتل یا قاتلان کشف نشده، اما با توجه به کشف دیگر اموال باارزش کوچک، کارآگاهان فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت را دور از واقعیت دانسته و با توجه به دلایل و قرائن به دست آمده، به تحقیق از دوستان و افراد مرتبط با مقتول پرداختند.

کارآگاهان اداره دهم در ادامه با شناسایی تعدادی از دوستان و افراد نزدیک به مقتول در تحقیقات نامحسوس خود دریافتند یکی از دوستان مقتول به نام «محمد» 23 ساله از چندی پیش به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و نگهداری یک قبضه سلاح کمری کرده و در چندین نوبت و برای بزرگنمایی، آن را در میان دوستان خود به نمایش گذاشته است.

به این ترتیب با توجه به ارتکاب جنایت باسلاح کمری، کارآگاهان محل سکونت محمد را در خیابان دامپزشکی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، صبح ششم دی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.در بازرسی از مخفیگاه وی نیز گیتار برقی متعلق به مقتول و همچنین مبلغ یک میلیون و 570 هزار تومان پول فروش فرش سرقت شده از محل جنایت کشف شد.

«محمد» در اظهارات اولیه خود با اعتراف به ارتکاب جنایت، محل پارک خودروی مقتول را نیز به کارآگاهان نشان داد که خودروی بی ام و نیز در میدان جمهوری، خیابان ارومیه کشف شد.

وی افزود: با نیت قبلی و به منظور قتل به محل جنایت رفتم و با شلیک گلوله از پشت سر و در حالی که دانیال روی تخت نشسته بود، وی را به قتل رساندم.

محمد در ادامه مدعی شد قتل را با انگیزه انجام نداده و سرقت را تنها برای ایجاد انحراف در مسیر تحقیقات پلیس مرتکب شده و به همین دلیل و پس از خروج از محل، دو عدد شمعدانی و همچنین لپ تاپ متعلق به دانیال را در بین مسیر و در بزرگراه از ماشین به بیرون انداخته، اما درباره علت فروش فرش به قیمت یک میلیون و 570 هزار تومان و همچنین نگهداری گیتار برقی سکوت کرد.

متهم درباره نحوه آشنایی خود با مقتول اظهار کرد: حدود هشت ماه پیش از طریق یکی از دوستانم با دانیال آشنا شدم.

متهم در ارتباط با شب جنایت نیز افزود: پس از رسیدن به خانه دانیال و خوردن غذا، در حالی که پیش از آن تصمیم به کشتن دانیال گرفته بودم، به جلوی آئینه رفته و با استفاده از موقعیت، از پشت سر به دانیال شلیک کردم. پس از کشته شدن دانیال، کنترل در پارکینگ را از جیبش برداشته و فرش، دو عدد شمعدانی و همچنین لپ تاپ و گیتار برقی او را سرقت و با خودرو فرار کردم. پس از پارک ماشین حوالی میدان جمهوری به خانه رفته و حدود ساعت 11 فرش را فروخته و به خانه یکی از دوستانم رفتم که در آنجا دستگیر شدم.

متهم درباره انگیزه اش از ارتکاب جنایت نیز گفت: دانیال به واسطه موقعیت اقتصادی و اختلاف سطح طبقاتی شان با من، همیشه مرا تحقیر می کرد و به همین علت من نیز تصمیم به قتل او گرفتم. با همین انگیزه حدود یک ماه پیش سلاحی خریدم و منتظر زمانی مناسب برای کشتن دانیال شدم تا این که سرانجام او را به قتل رساندم.

پس از تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل ، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح امروز -چهارشنبه- پسر جنایتکار به ریاست قاضی اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل پسرشان تقاضای اشد مجازات کردند.

سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به محمد از او خواست به دفاع از خود بپردازد. متهم نیز با رد اعترافات قبلی خود گفت: مقتول کلیمی بود و همیشه مرا مسخره می کرد. به همین خاطر با او اختلاف پیدا کرده و شب حادثه مرتکب قتل شدم.

رئیس دادگاه: اسلحه را از کجا تهیه کرده بود؟

متهم به قتل: اسلحه را از ناصرخسرو خریده بودم و با آن فقط می خواستم مقتول را بترسانم. قصدی برای قتلش نداشتم.

رئیس دادگاه: در بازجویی ها چند بار اعتراف کرده ای که مشروبات الکلی مصرف می کردی.

متهم به قتل: نه . این اعترافات را به دروغ گفتم. تصور می کردم اگر بگویم در حالت عادی نبودم جرمم کمتر می شد.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عابرپیاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
۰
۰
حكم كسی كه با انگیزه و قصد قبلی جان انسانی رو می گیره چیه؟
بهانه مضحكی هم كه برای ارتكاب قتل مطرح كرده نشان دهنده دید سطحی این تبهكار غافل است،اگر مقتول تورا به خاطر موقعیت مادی مورد تمسخر قرار می داده پس اصلا ارزش دوستی نداشته،با او دمخور نمی شدی!

نیازمندی ها