وزیر راه و شهرسازی گفت: آیین نامه پرداخت « وام مسکن 6 برابر ودیعه » تنظیم شده و به بانک مرکزی ارسال می شود.
کد خبر: ۶۱۳۲۶۹
وزیر راه و شهرسازی: وام مسکن 6 برابر ودیعه بانکی

عباس آخوندی در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ایا آیین نامه  پرداخت وام مسکن 6 برابر ودیعه که پیش از این در مورد آن صحبت کرده بودید تنظیم شده است؟ گفت: آیین نامه طرح پرداخت وام مسکن 6 برابر ودیعه تنظیم شده و به بانک مرکزی ارسال می شود.

وی همچنین با اعلام خبر انتصاب جهانگیریان برای ریاست سازمان هواپیمایی کشوری گفت: وی فعالیت‌های اجرایی و فنی فراوانی در این زمینه داشته‌ و در حوزه هوا و فضا فعالیت کرده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جهانگیریان از یاران مرحوم شهید دادمان - وزیر راه و ترابری اسبق - است، گفت : امیدوارم در دوره مدیریت وی شاهد موفقیت‌های بیشتری در سازمان هواپیمایی کشوری باشیم.

فانی:عملیاتی کردن طرح محرم‌سازی مدارس زمان‌بر است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح محرم‌سازی مدارس، طرحی یکی دو ساله نیست، گفت: این کار بودجه و زمان زیادی را می برد و ما به کسانی که متولی ساخت و ساز مدارس هستند گفته ایم که در این راستا عمل کنند.

 علی اصغر فانی  نیز در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در مورد توازن نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: ما در برخی از مناطق با تورم نیروی انسانی و در برخی از مناطق با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که ایجاد توازن در نیروی انسانی جزو برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.

وی توسعه بخش خصوصی و عملیاتی کردن بودجه 93 را در آموزش و پرورش از دیگر اقدامات این وزارتخانه نام برد و گفت: همچنین توسعه مشارکت دانش آموزان و اولیای آنان در مدارس و بحث های مربوط به آموزش و پرورش در دستور کار است.

وزیر آموزش و پرورش در مورد مدارس ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: ما اعتقاد داریم الگویی متناسب با هر کشوری که دانش آموزان ما در آن زندگی می کنند، برای مدارسشان طراحی شود.

فانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح محرم‌سازی مدارس چه زمانی انجام می شود، بیان کرد: این یک پروژه یک‌ ساله و دو ساله نیست و زمانبر است و هدف ما از این طرح آزادی عمل دختران در مدارس است.

وی همچنین افزود: این کار بودجه و زمان زیادی را می برد و ما به کسانیکه متولی ساخت و ساز مدارس هستند گفته ایم که در این راستا عمل کنند.

وزیر بهداشت خبر داد:پرداخت مابه‌تفاوت داروهای وارداتی بیماران خاص

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید هفت واکسن در سال آینده خبر داد و گفت: مابه‌تفاوت ارزی داروهای بیماران خاص را پرداخت خواهیم کرد.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه ما توانسته ایم آرامش را در بازار دارو ایجاد کنیم، گفت: پیش بینی می کنیم که تا آخر سال وضعیت بازار دارو نیز بهتر شود ولی با توجه به مشکل بودجه ای دولت پاره ای از مشکلات نیز وجود دارد که برای رفع آن مشکلات با مجلس شورای اسلامی مذاکره می کنیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی مشکلات ساختاری در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، در مورد سفر به مناطق محروم گفت: ما سفر به مناطق محروم را همچنان ادامه می دهیم و سفر به این مناطق محروم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

قاضی زاده هاشمی همچنین در مورد تولید واکسن در ایران گفت: ایران نه تنها قادر بوده که واکسن مورد نیاز خودش را تامین کند، بلکه در سال های گذشته آن را به دیگر کشورها نیز صادر کرده است، اما امروز متاسفانه با کمبود واکسن روبرو هستیم، اما در سال آینده هفت واکسن تولیدی جدید خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین در مورد تامین داروی بیماری های خاص گفت: داروهای لازم برای بیماران خاص در کشور تولید می شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد در مورد برخی از داروها هم که نیاز به واردات باشد، مابه‌تفاوت ارز را پرداخت خواهیم کرد.

جهانگیریان:با متوسط سطح دنیا در صنعت هوایی فاصله داریم

 رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه متاسفانه در صنعت هوایی هنوز با متوسط سطح دنیا فاصله داریم، گفت: امیدوارم هستیم با حمایت دولت به اهداف پیش‌بینی شده در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله دست یابیم.

علیرضا جهانگیریان رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشور  در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه گزارش مختصری از صنعت هوایی به هیات وزیران ارائه داده‌ام، گفت: متاسفانه در صنعت هواپیمایی هنوز با متوسط سطح دنیا فاصله داریم.

وی افزود: اما شاخص‌های دیگری همچون نیروی انسانی و سابقه از نکات مثبت ماست و امیدوار هستیم با حمایت دولت به اهداف پیش‌بینی شده در چشم‌انداز 20 ساله دست یابیم.

شریعتمداری :سفرهای استانی رییس‌جمهور در مرحله زمان‌بندی است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه هنوز هیچ استانی به عنوان اولین سفر استانی رئیس‌جمهور انتخاب نشده است، گفت: زمان‌بندی سفرهای استانی در دست اقدام است و به زودی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص زمان سفرهای استانی رئیس‌جمهور، گفت: زمان‌بندی سفرهای استانی در حال تنظیم است و به زودی نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان مجلس عنوان کردند که مشهد نخستین سفر استانی رئیس‌جمهور خواهد بود، گفت: خیر؛ هنوز هیچ استانی به عنوان مقصد نخستین سفر استانی رئیس‌جمهور انتخاب نشده است.(خبرگزاریها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها