اعضای هیأت دولت در پایان جلسه کابینه، از پاستور که خارج شدند با حضور در میان خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ دادند.معرفی وزیر پیشنهادی ورزش، رفع حصر برخی افراد، اولویت آْموزش و پرورش، ابراز تاسف از توقیف روزنامه بهار و... موضوعاتی بود که اعضای کابینه به آنها پرداختند.
کد خبر: ۶۱۰۹۸۶
پورمحمدی:دولت در رفع حصر برخی افراد دخالت نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام این خبر که هنوز وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان قطعی نشده است گفت: احتمالا یکشنبه هفته آینده وزیر این وزارتخانه به مجلس معرفی شود.

مجید انصاری،معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: هنوز گزینه وزارت ورزش و جوانان قطعی نشده است.

وی اظهار داشت: احتمالا وزیر پیشنهادی در این هفته قطعی شده و یکشنبه آینده به مجلس معرفی شود.

شریعتمداری:تابع تصمیم رئیس‌جمهور درباره وزارت ورزش هستم

سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره معرفی شدنش به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه گفت: رئیس‌جمهور هر تصمیمی بگیرد همان است.

محمد شریعتمداری سرپرست وزارت ورزش و جوانان ظهر امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی خواهید شد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور هر تصمیمی بگیرد همان است.

وی درباره سفرهای استانی نیز تصریح کرد: زمان قطعی این سفر را در آینده به اطلاع می‌رسانیم اما خراسان رضوی یکی از اولویت ها است.

پورمحمدی :دولت در رفع حصر برخی افراد دخالت نمی‌کند

وزیر دادگستری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی تشکیل شده است گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد کارگروه ترغیب دولت الکترونیک در دولت اظهار داشت: دولت به دلیل سلامت اداری و مبارزه با فساد با جدیت موانع این مبارزه را رسیدگی می‌کند.

پور محمدی با تأکید بر اینکه نظر دولت این است که کنترل اموال مسئولان شامل تمام مقامات عالی باشد یادآور شد: نظر دولت این است که کنترل اموال مسئولان تنها مختص مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزرا نباشد، بلکه شامل تمام مقامات باشد.

وی در ادامه در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیته‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی تشکیل شده است گفت: دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

وزیر دادگستری در همین خصوص در پاسخ به سؤالی درباره اتفاقاتی که در روز غدیر و در مورد دختران میرحسین موسوی رخ داده بود گفت: این موارد بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده است.

پور محمدی در رابطه با تفتیش بدنی نیز اظهار داشت: تفتیش امری عادی است و در جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر کشورهاست این امر انجام می شود.

فانی:4 اولویت برای آموزش و پرورش دارم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴ اولویت برای آموزش و پرورش دارم، به تشریح برنامه‌های خود در این وزارتخانه پرداخت.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش  نیزصبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشکر از رئیس‌جمهور به دلیل اعتماد به وی و نمایندگان مجلس نسبت به رای اعتماد گفت: همانگونه که از قبل اعلام کردم، 4 اولویت جدی برای سال 93 در حوزه آموزش و پرورش، در اولویت‌هایم قرار دارد.

وی ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت همه‌جانبه و ارائه برنامه‌ریزی صحیح، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش، توسعه مدیریت آموزش و پرورش و مصوب کردن طرح‌های موردنیاز را از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های خود عنوان کرد و در خصوص استفاده از مدیران قبلی در وزارت آموزش و پرورش گفت: ما از مدیرانی با تجربه، جوان و علمی استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص این سوال که شما اعلام کرده‌اید که قرار است مدارس دخترانه مسقف شود، پاسخ داد: خیر، بنده چنین حرفی نزده‌ام، قرار هم نیست که مدارس دخترانه مسقف شوند بلکه تلاش می کنیم در مدارس دخترانه طرح محرم‌سازی انجام شود.

سخنگوی دولت: فعلا مصاحبه نمی‌کنم

سخنگوی دولت گفت که بعد از تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ با خبرنگاران صحبت می‌کند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت‌ که بعد از حضور در جلسه علنی مجلس برای دفاع از لایحه اصلاح قانون بودجه 92 در جلسه هیات دولت حضور یافته بود، خطاب به خبرنگاران رسانه‌ها، گفت: بعد از تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 با خبرنگاران صحبت می‌کنم.

وی افزود: فعلاً بنایی برای صحبت با خبرنگاران رسانه‌ها ندارم.

 جنتی:از توقیف روزنامه بهار متاسفم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من از توقیف روزنامه بهار متاسفم و امیدوارم راه‌های دیگری به جز توقیف پیدا کنیم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اظهار نظرش درباره توقیف روزنامه بهار، گفت: من نظر هیات نظارت بر مطبوعات را در این باره اعلام کردم و نظر شخصی نمی‌دهم؛ من از توقیف روزنامه بهار متاسفم و امیدوارم راه‌های دیگری به جز توقیف پیدا کنیم.

جنتی در پاسخ به این سوال که علت انحلال موسسه سینمایی مقاومت که توسط جواد شمقدری تشکیل شده بود، چیست، اظهار داشت: وزارت ارشاد نمی‌تواند موسسه‌ای را منحل کند و فقط شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند موسسات را منحل کند.

وی با اشاره به دلایل انحلال موسسه سینمایی مقاومت نیز گفت: اساسنامه این موسسه مشکل داشت چرا که هیئت امنایی که تشکیل داده بودند، به تایید نرسیده بود و باید شخصیت‌های حقوقی در این هیئت امنا حضور پیدا می‌کردند.(خبر گزاریها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها