شرکت مخابرات:هیچ درآمد غیرقانونی کسب نکرده‌ایم

شرکت مخابرات ایران د ر پاسخ به گزارش جام‌جم درباره گرانفروشی خدمات مخابراتی، کسب هرگونه درآمد غیرقانونی را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۱۲۸۵۵
شرکت مخابرات:هیچ درآمد غیرقانونی کسب نکرده‌ایم

روزنامه جام‌جم در گزارشی در تاریخ دوازدهم آبان 92 با انتشار نامه سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات به بورس از اعتراض این سازمان به اضافه دریافتی مخابرات از مشترکان و درخواست برای بازگرداندن آن خبر داده بود.

متعاقب آن پاسخ شرکت مخابرات ایران به بورس نیز درج شده بود. در همین حال شرکت مخابرات ایران در جوابیه‌ای به این گزارش، رقم اضافه دریافتی از مشترکان را 650‌ میلیارد تومان ذکر کرده و بر قانونی بودن دریافت این رقم متناسب با مصوبات شورای رقابت پافشاری کرده است. در این جوابیه آمده است:

1ـ کل درآمد شرکت مخابرات ایران از بخش تلفن ثابت در سال حدود 2400 میلیارد تومان و سود این شرکت 250 میلیارد تومان بوده است و جزئیات مربوط به آن در سایت بورس موجود است. حال چگونه ممکن است این شرکت فقط در بخش تلفن ثابت 6500 میلیارد تومان گرانفروشی کرده باشد؟ تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران، میزان درآمد آن از محل تلفن ثابت و همراه، سود شرکت و دیگر اطلاعات مربوط به میزان درآمد شرکت مخابرات ایران در سایت این شرکت به صورت شفاف موجود است.

الف) چنان‌که مبنای محاسبه را رقم اشتباه خبرنگار محترم روزنامه در تهیه خبرنامه معاون محترم وزیر ارتباطات به بورس بگذاریم نیز باید به استحضار برسانیم که حتی رقم 655 میلیارد تومان نیز صحت ندارد و همان‌طور که در نامه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران‌ به بورس تصریح شده است، مخابرات هیچ‌گونه درآمد غیرقانونی کسب نکرده است و براساس مصوبات شورای رقابت فقط تغییراتی جزئی در تعرفه تلفن ثابت داشته که مورد تائید همه مراجع قانونی است؛ البته ‌همان‌طور که قبلا اشاره شد، موضوع تعرفه‌ها همچنان در حال بررسی است که طبعا نتیجه آن به اطلاع مشترکان خواهد رسید.

ب) تعرفه شب و روز؛ تعرفه‌ای تشویقی است که نه شورای رقابت و نه سازمان تنظیم مقررات (مصوبه 137) به اعمال آن اشاره‌ای نکرده‌اند. آنچه سازمان مدعی است قبلا در جلساتی با ایشان حل و فصل شده بوده و اکنون تعجب می‌کنیم چرا این گونه مباحث مطرح و رسانه‌ای می‌شود.

ج) تعرفه آوای انتظار براساس مصوبه موجود اجرا می‌شود و اضافه دریافتی پنج میلیارد تومانی ناشی از تاخیر در اجرای مصوبه به مشترکان عودت داده شده است. (علت تاخیر زمان اعتراض مخابرات به مصوبه تا رسیدگی به آن بوده است.)

د) همه تعرفه‌های مخابراتی قبل از اجرا در سایت شرکت مخابرات ایران، همراه اول و 31 استان منتشر می‌شود، ضمن این‌که هرگونه تعدیل در تعرفه‌ها از طریق رسانه‌ها هم اطلاع‌رسانی شده است و در مورد اخیر سخنگوی شرکت مخابرات ایران با تلویزیون مصاحبه انجام داده است. ضمنا مبنای محاسبه تعرفه‌ها در قبض‌های صادره به اطلاع مشترکان می‌رسد و هر مشترک امکان تهیه پرینت مکالمات خود را هم دارد.

2ـ شرکت مخابرات ایران رسما اعلام می‌کند، تابع قانون و مقررات جمهوری اسلامی ایران است و هرگز به دنبال کسب درآمد کاذب نبوده و نیست و به سهامداران خود نیز اطمینان می‌دهد که همواره سود واقعی را به آنان پرداخت کرده و در آینده نیز با تلاش کارکنان و مدیران پرداخت خواهد کرد.

توضیح جام‌جم:

همان‌طور که در ابتدای توضیحات شرکت مخابرات آمده است،‌متاسفانه در گزارش دو روز قبل جام‌جم به‌جای 6500 میلیارد ریال، 6500 میلیارد تومان ذکر شده است که به این وسیله از خوانندگان محترم روزنامه و همچنین شرکت مخابرات ایران عذرخواهی می‌شود. اما در مورد بخش دوم توضیحات شرکت مخابرات،‌لازم به ذکر است که وزارت ارتباطات، پاسخ شرکت مخابرات را قانع‌کننده نمی‌داند.

حسن رضوانی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره به خبرنگار ما گفت: مخابرات می‌گوید شورای رقابت مجوز افزایش قیمت داده، اما ما به صراحت پروانه این شرکت استناد می‌کنیم. وی افزود: در پروانه مخابرات که این شرکت با دریافت آن مفادش را پذیرفته به صراحت آمده که رگولاتوری مسئول نرخ‌گذاری است. این یک قید کاملا مشخص و قانونی است. از این رو تا وقتی رگولاتوری مجوز افزایش نرخ نداده، استناد به مرجعی قانونی اما خارج از پروانه محلی از اعراب ندارد. این مقام مسئول اظهار کرد: لذا اعمال افزایش تعرفه در تمام بخش‌هایی که ذکر شده ـ صرف‌نظر از محتوای آنها ـ کاری غیرقانونی است و باید وجوه حاصله که در نامه بورس هم اشاره شده به مردم بازگردانده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها