روزنامه الرای چاپ کویت با انتشار مقاله‌ای از علت حمله اخیر رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه پرده برداشت.
کد خبر: ۶۱۲۱۶۹
حمله اسرائیل به سوریه و تعامل ایران و آمریکا

در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: اسرائیل تلاش می‌کند تا اسد و متحدانش به اقدامش در حمله به مرکز نظامی در لاذقیه، پاسخ دهند تا بدین سان بتواند آن‌ها را وارد نبرد و درگیری کند.

روزنامه الرای چاپ کویت در شماره امروز خود در اینترنت در گزارشی از بروکسل نوشت: یک دیپلمات اروپایی در مصاحبه با این روزنامه اعلام کرده است هدف اسرائیل از بمباران یکی از مراکز نظامی در لاذقیه، ضربه زدن به تلاش‌ها برای برقراری کنفرانس ژنو دو و همچنین تعامل اخیر میان ایران و آمریکا بوده است.

این منبع افزود: اقدامی را که اسرائیل انجام داده، بسیار بعید است که بر مراکز موشکی حزب الله تاثیری داشته باشد.

پیشنهاد رشوه منافقین به سازمان ملل

گروهک تروریستی منافقین به سازمان ملل متحد اطلاع داده است تا در مقابل اجازه به آن‌ها برای فروختن اموال مردم عراق، ۱۰۰ میلیون دلار به این سازمان پرداخت خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران یک انجمن پوششی وابسته به گروهک تروریستی منافقین در اروپا با اعلام این خبر گفت: مجاهدین خلق(منافقین) تعهد داده‌اند تا در مقابل اجازه سازمان ملل برای فروش اموال پادگان اشرف، مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار از آن را به صندوق توسعه سازمان ملل بپردازند.
 
حاتم‌بخشی گروهک منافقین در حالی است که تمامی اموال و املاک موجود در پادگان اشرف از دارایی‌های ملت عراق به‌شمار می‌رود که در همان بدو ورود منافقین به عراق، توسط دیکتاتور معدوم این کشور در اختیار آن‌ها قرار گرفته بود.

پرز اسرائیل را از حمله به ایران باز داشت

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی بدون اشاره به ناتوانی و هراس اسرائیل از درگیری با ایران، مسئولیت عدم حمله این رژیم را به گردن شیمون پرز انداخت.

این روزنامه می‌نویسد: اسرائیل از 2010 تا سال 2012، بطور مکرر در آستانه حمله به ایران قرار داشت. بنیامین نتانیاهو، ایهود باراک و آویگدور لیبرمن متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران را وظیفه خود می‌دانستند؛ چرا که عقیده داشتند دیگر کشورهای جهان این کار را نخواهند کرد.

موشه یعالون، دن مریدور، بنی بگین، گابی اشکنازی، مئیر داگان و یووال دیسکین شش وزیری بودند که نتانیاهو، باراک و لیبرمن را از اقدام نظامی علیه ایران بازداشتند. اما شیمون پرز کسی بود که مخالفت با حمله نظامی را رهبری می‌کرد. پرز هم در داخل و هم در خارج از اسرائیل تلاش کرد تا مانع حمله به ایران شود؛ و در آخر موفق هم شد. پرز از حمله، جنگ و بروز یک بحران داخلی عمیق جلوگیری کرد.

هاآرتص در ادامه با اعتراف به پیشرفت‌های ایران و تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای، آن را بهای سنگین ممانعت پرز از حمله به ایران می‌داند.

افشای جاسوسی انگلیس از ایران

مدیر سابق مرکز مطالعات ایران در مصاحبه ای با یک شبکه انگلیسی از پشت پرده پروژه های دانشگاهی در انگلیس پرده برداشت.

به گزارش ندای انقلاب، دکتر «رضا مولوی» مدیر سابق مرکز مطالعات ایران در شهر«دورهام» و تحلیلگر مسائل سیاسی ایران در رسانه‌های غربی است. او در گفت و گویی دانشگاه دورهام را به استفاده از یک پروژه دانشگاهی برای جمع‌آوری اطلاعات از ایران برای وزارت خارجه آمریکا متهم کرده است.

یک سند محرمانه دیپلماتیک که از سفارت آمریکا در لندن فرستاده شده و توسط ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است، نشان می‌دهد که چگونه در سال ۲۰۰۸، دانشگاه دورهام در برنامه صدها هزار دلاری وزارت خارجه آمریکا تحت عنوان «برنامه کمک مالی کوچک دموکراسی ایران» ثبت نام کرد تا پروژه‌های پیشنهادی را با هدف تماس با سازمانهای گوناگون غیردولتی ایران، دانشگاهیان و مقامات ایران اجرا کند.

دست رد ناطق‎نوری بر سینه اصلاح‎طلبان

مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری ‌در خصوص مسائل مطرح‎ شده در مورد سرلیست شدن نام وی در لیست اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس با رد این مطلب گفت: این بیشتر یک بحث رسانه‎ای و مطبوعاتی است.

به گزارش پایگاه خبری انتخاب، حجت‌الاسلام علی‎اکبر ناطق‎نوری در جمع مردم مینودشت‌ در خصوص مسائل مطرح‎ شده در مورد سرلیست شدن نام وی در لیست اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی با رد این مطلب گفت: این بیشتر یک بحث رسانه‎ای و مطبوعاتی است.

ناطق‎نوری خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف تاریخی من شرایط بهتری داشتم حتی برای انتخابات ریاست جمهوری شرایطتم خوب بود ولی هیچ موقع تصمیم ندارم در انتخابات خود را نامزد کنم.

وی ادامه داد: بیشتر اصلاح‎طلبان به فکر این هستند که از این موضوع برای خود خواننده جلب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
۰
۰
بنیامین نتانیاهو، اوباما و لیبرمن، شیمون پرز چه مخالف چه موافق جمیعا هیچ غلطی نمیتوانید بكنید

نیازمندی ها