مرد تبهکار با جعل هویت و گرفتن دسته چک از بانک میلیون ها تومان کلاهبرداری کرد.
کد خبر: ۶۱۱۷۶۱
کلاهبرداری از بازاریان با هویت جعلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ،17 آبان 1391 فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 14 و طرحی شکایتی اعلام کرد که فرد ناشناسی، با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی مسروقه متعلق به وی اقدام به افتتاح حساب بانکی، اخذ دسته چک و صدور چک های بلامحل در سطح بازار کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار تیم کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه ششم آگاهی و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شاکی پرونده تا پیش از این هیچگونه افتتاح حساب بانکی درخصوص دریافت دسته چک در هیچکدام از بانک های دولتی و یا خصوصی نداشته و زمانی متوجه صدور دسته چک به نام خود شده که برای اخذ وام به یکی از شعبات بانکی مراجعه کرده بود.

با بررسی مدارک شناسایی افتتاح حساب دسته چک در شعبه خیابان پیروزی، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها فقره چک های بلامحل شدند که با مبالغ میلیونی و به شیوه و شگردهای مختلف در سطح بازار تهران و به نام صاحب حساب خرج شده و در حال حاضر نیز دهها دارنده چک های بلامحل از دارنده حساب شکایت کرده اند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر، اعلام کرد: با بهره گیری از تصاویر مدارک شناسایی ارائه شده به شعبه محل افتتاح حساب در خیابان پیروزی، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی موفق شدند تا تصویری از افتتاح کننده حساب را بدست بیاورند که ضمن انجام هماهنگی های لازم قضایی، دستور انتشار تصویر این فرد از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی هویت صاحب تصویر شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، محل سکونت و... این شخص را از طریق شماره تماس 21868240 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها