دستگیری 6 مامور قلابی در استان البرز

رییس پلیس استان البرز گفت: شش عضو اعضای یک باند که در پوشش ماموران نیروی انتظامی اقدام به اخاذی از مردم می کردند، در این استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۱۱۱۸۸
دستگیری 6 مامور قلابی در استان البرز

به گزارش ایرنا ، سردار احمد علی گودرزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران  افزود: در پی دریافت گزارش های متعدد از شهروندان مبنی بر اخاذی از آنها تحت پوشش ماموران نیروی انتظامی، رسیدگی به موضوع و روند شناسایی سارقان و اخاذان مامورنما در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت .

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و جعل عنوان مامور پلیس آگاهی ، مواد مخدر و اطلاعات توسط اخاذان و سارقان حرفه ای ، با تشکیل چندین تیم ویژه از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان البرز و با برگزاری جلسات متعدد ، اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به منظور شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز شد.

گودرزی گفت: در ابتدای تحقیقات و با استناد به اظهارات مالباختگان مشخص شد که این باند در دو گروه سه نفره با استفاده از خودروهای تیزرو و تحت پوشش ماموران انتظامی اقدام به سرقت و اخاذی از مغازه ها ، منازل و مشتریان بانک ها می کنند.

وی افزود: با جمع آوری این اطلاعات ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و استفاده از بانک اطلاعاتی سارقان ، سرنخ های اولیه از اعضاء این باند را به دست آوردند .

گودرزی اظهار کرد:با شناسایی دو نفر از سرکرده های اصلی این باند و محل اختفاء و پاتوق های آنان در چهار شهر آبیک ، کرج ، نظرآباد و ساوجبلاغ این مناطق تحت کنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت.

وی گفت: ماموران در نهایت طی عملیات های غافلگیرانه موفق شدند شش عضو این باند را که نسبت فامیلی باهم داشتند را در شهرهای آبیک و نظرآباد دستگیر کنند.

وی گفت: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه متهمان تعداد چهار عدد قوطی افشانه اشک آور ، چندین حلقه دستبند یکبار مصرف ، اسلحه کلت کمری تقلبی و دیگر تجهیزات و البسه نیروی انتظامی به همراه تعداد هشت دستگاه خودرو تیزرو کشف شد.

اعتراف متهمان

گودرزی ادامه داد: سارقان و اخاذان مامورنما در اعترافات خود اذعان داشتند در ابتدا یک یا دو نفر از آنها تحت عنوان ˈ زاغ زنˈ به داخل بانک ها مراجعه و با زیر نظر قرار دادن مشتریانی که مبالغ زیادی وجه نقد دریافت می کردند آمار و اطلاعات آنها را به بقیه اعضاء گروه که داخل خودروهای خود و در بیرون از بانک منتظر بودند می دادند.

وی گفت: این افراد نیز با خودرو ، شخص مورد نظر را در یک فرصت مناسب و در منطقه ای خلوت ، تحت عنوان مامور پلیس آگاهی ، مواد مخدر و یا اطلاعات او را متوقف می کردند و پس از بازرسی بدنی از فرد و داخل خودرو او ، وجوه نقد و سایر اقلام قیمتی را سرقت می کردند و با گرفتن سوئیچ خودرو فرد مورد نظر ، به بهانه انتقال خودرو به پارکینگ در یک فرصت مناسب با خودروهای خود متواری می شدند .

گودرزی خاطر نشان کرد: با توجه به اعترافات متهمان دستگیر شده مشخص شد که این افراد در شش ماهه گذشته در استان های اصفهان ، تهران ، گلستان ، قزوین و البرز تحت پوشش ماموران انتظامی اقدام به اخاذی از مغازه ها ، کسبه ، منازل و همچنین مشتریان بانک ها کرده بودند.

وی افزود: اعضای این باند تاکنون به هفت فقره اخاذی تحت پوشش مامور انتظامی در شهرستان کرج ، یک فقره اخاذی در غرب استان تهران ، چندین فقره اخاذی در استان های اصفهان و گلستان و نزدیک به 20 فقره سرقت منزل و مغازه در سایر استان های کشور اعتراف کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها