ستاره اسکندری که از برخورد تهیه‌کننده "همه بچه‌های ما" با خود گلایه مند بود به رانندگان تاکسی اشاره کرد که از او به خاطر بازی کردن در سریالی درباره کودکان کار کرایه نمی‌گیرند.
کد خبر: ۶۱۰۵۴۰
کل‌کل بازیگر و تهیه‌کننده «همه بچه‌های ما» درباره مباحث مالی و احترام

نشست پرسش و پاسخ سریال "همه بچه‌های ما" به کارگردانی تاجبخش فنائیان با حضور کارگردان، علیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده، محمد محمدعلی آهنگساز، ستاره اسکندری، محمود جعفری و زهره حمیدی بازیگران و اهالی رسانه پیش از ظهر امروز دوشنبه ششم آبان ماه در موسسه سروش برگزار شد.

تاجبخش فنائیان در این نشست که در محل انتشارات سروش برگزار شد، گفت: این سریال محصول تلاش دوستانی است که به لحاظ ارتباطی که با این سریال برقرار کردند، زحمت بسیاری را متحمل شده و با همه مشکلات و سختی‌های چنین کاری که در کف خیابان جاری بود، سعی کردند اثری متناسب خلق کنند.

در این نشست، ستاره اسکندری، بازیگر اصلی مجموعه «همه بچه‌های ما» نیز درباره حضور خود در این سریال گفت: موضوع بچه‌های کار همواره برای من جذاب بوده و نمی‌دانم چرا به این موضوع مهم چندان پرداخته نمی‌شود. ساختن مکانی که بتواند مامنی برای بچه‌هایی باشد که در جامعه خشن و پر از خطر ممکن است آسیب جدی ببینند، از آرزوهای کودکی من بود که در این سریال محقق شد. وی «همه بچه‌های ما» را نقطه عطفی در برنامه‌سازی تلویزیون عنوان کرد و افزود: تصورم این است که این سریال فاصله‌ بین تلویزیون و واقعیت‌های جامعه امروز را برداشته و پل ارتباطی را بین آنها برقرار کرده است.

اسکندری ادامه داد: در آغاز کار به آقای فنائیان پیشنهاد کردم که در این سریال از حضور واقعی بچه‌های کار استفاده شود و شاید درگیر شدن با این سریال، زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌داد، اما ظاهرا آقای فنائیان بعد از تحقیقاتشان به این نتیجه رسیدند مجموعه مشکلاتی که با حضور این بچه‌ها پیش خواهد آمد، آنقدر زیاد خواهد بود که شاید کار به انجام نرسد.

زهره حمیدی، ایفاگر نقش مادر فرزانه در سریال «همه بچه‌های ما» نیز با ابراز تاسف از این‌که در روزهای پایانی به این سریال اضافه شده است، افزود: اصلا قرار نبود فرزانه مادر و پدری داشته باشد، این از اقبال من بود که تصمیم آقای فنائیان عوض شد. قصه را که خواندم بسیار از آن لذت بردم و تصمیم گرفتم در آن بازی کنم؛ چراکه باورم این بود بعد عاطفی بسیار بالایی دارد و می‌تواند مردم را درگیر کند.

در ادامه این نشست، محمد محمد‌علی، آهنگساز سریال نیز به ارائه نکاتی درباره ملودی این مجموعه تلویزیونی پرداخت و گفت: بنا به خواست کارگردان سعی کردیم در ساخت موسیقی این سریال از دستگاه ایرانی و گوشه اصفهان استفاده کنیم تا این مجموعه تلویزیونی بار عاطفی بیشتری داشته باشد.

علیرضا سبط‌احمدی، تهیه‌کننده این سریال نیز گفت: وجود ناهنجاری‌های اجتماعی معضل امروز همه جوامع است و ما نیز از این قاعده مستثنا نیستیم. این سریال درباره بچه‌ها و برای بزرگ‌ترها ساخته شده، خواستیم به بزرگ‌ترها و تصمیم‌سازان جامعه یادآوری کنیم که هر نوع پیشگیری باید از خانواده‌ها آغاز شود.

این تهیه‌کننده افزود: از آغاز می‌دانستم که با کار سخت و سنگینی مواجه خواهم بود، اما با اهتمامی که گروه به خرج داد، کار بدون هیچ تنشی به انجام رسید.

سبط‌احمدی تصریح کرد: موضوع این سریال بسیار حساس است و در طول کار، پالس‌های منفی بسیاری دریافت کردیم، اما خوشبختانه با حمایت صدا‌و‌سیما توانستیم با همه مشکلات کنار بیاییم.

 

 

کلایه های ستاره اسکندری

اسکندری نیز با انتقاد از اینکه بحث احترام نادیده گرفته می‌شود، تصریح کرد: در ایامی که من در تلویزیون کار می‌کنم قواعدی رسم بود مثل اینکه افراد اگر قرار بود جای هم بازی کنند زنگ می‌زدند و از هم اجازه می‌گرفتند یا وقتی کار تمام می‌شد شاخه گلی می‌دادند و خسته نباشید می‌گفتند. دل شکستگی من به خاطر احترامی است که نادیده گرفته می‌شود. همانطور که سبط احمدی از بهزیستی گلایه دارد من از او، شبکه دو، معاونت سیما و تلویزیون گلایه دارم. نمی‌دانم چرا همیشه بااخلاق‌ترین‌ها در عقب‌ترین جای صف هستند و افراد بی اخلاقی که همه می‌گویند دیگر با او کار نمی‌کنیم هر روز مطرح‌تر و اصلا سوپراستار می‌شوند. در کنار بحث مالی، احترام موضوعی مورد اهمیت است.

وی افزود: من بعد از پنج ماه حالا سبط احمدی را می‌بینم. برای مصاحبه هم بهانه نیاوردم چون باید در مقابل کارم پاسخگو می‌بودم. اما انتظار داشتم در سریالی که بار سنگینی از آن روی دوش من بود بیشتر احترام می‌دیدم.

برخی ایران را با اروپا اشتباه گرفته‌اند

سبط احمدی نیز در پاسخ به این گلایه‌ها گفت: من نمی‌دانم برخی در کدام جامعه زندگی می‌کنند. شاید به خاطر سفرهای متعددشان است که ایران را با اروپا اشتباه گرفته‌اند. بودجه عمومی سازمان صدا و سیما دچار مشکل است و کار ما هم که مشارکتی نبود. کار ما در حالی که قرار بود 10 ماه زمان ببرد دوبرابر این طول کشید و در توقف‌هایی که داشت هم بازیگران دریافتی‌ داشتند. حالا نزدیک به دو ماه از حقوق برخی داده نشده است.

وی افزود: خواهر همین خانم اسکندری از پروژه دیگری 4، 5 ماه طلب دارد در کار ما که فقط یک ماه و نیم تا دو ماه حقوق پرداخت نشده است.

اسکندری پاسخ داد: من ایران را اروپا نمی‌دانم و نزدیک به 20 سال است در تلویزیون مملکت خودم کار می‌کنم. متوجه بحث‌های مالی هم هستم و بحث من درباره جابجا شدن ارزش‌ها است که چرا یک تلفن هم زده نمی‌شود تا خسته نباشید بگویند.

حمیدی نیز گفت: "همه بچه‌های ما" اولین کاری بود که با ما انسانی برخورد شد. در چند سال اخیر سابقه نداشته که روزی 10 ساعت کار کنیم و روز بعد تعطیل باشیم. بلکه بعد از 14، 15 ساعت کار جنازه به خانه می‌رسیم در حالی که نباید اینطور باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها