وزارت ورزش و جوانان، رسول خادم را به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون معرفی کرد

لغو سه باره انتخابات فدراسیون کشتی

نخستین روز کاری سرپرست جدید فدراسیون کشتی در حالی سپری شد که پس از 23 ماه حاشیه، بی‌پولی و نبود آرامش روانی، سرانجام این فدراسیون رنگ آرامش به خود دید و اهالی کشتی امیدوارانه به انتظار تدابیر مدیریتی رسول خادم، سکاندار جدید کشتی نشستند.
کد خبر: ۶۰۸۶۴۲
آرامش؛ نیاز کشتی به گل نشسته

وزارت ورزش و جوانان در حالی 23 ماه پیش و در اشتباهی استراتژیک یکی از مدیران بازنشسته ورزش و نامزد ریاست فدراسیون کشتی را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد که به جرات می‌توان گفت طی این 23ماه هیچگاه کشتی رنگ آرامش به خود ندید، جالب این‌که وزارت ورزش چشم و گوش خود را روی مشکلات عدیده کشتی و فریاد اعتراض کارشناسان، پیشکسوتان و مربیان این ورزش بسته بود.

مشکلات پولی کارد را به استخوان ملی‌پوشان و حتی کارمندان فدراسیون رساند و ماه به ماه به حجم بدهی‌های انباشته این فدراسیون افزوده شد. بدهی‌هایی که گفته می‌شود رقم آن به بیش از پنج میلیارد تومان بالغ می‌شود.

اما در کنار این بی‌پولی، ضعف مدیریت و شکل‌گیری فضای دو دستگی و بددلی بین اهالی مرتبط با کشتی و فدراسیون، شرایط را برای کار کردن صادق‌ترین و سالم‌ترین افراد حوزه کشتی روز به روز سخت و سخت‌تر می‌کرد.

به واقع شرایط روانی مخرب ایجاد شده به مراتب بیش از بی‌پولی، جامعه کشتی را آزار می‌داد و شرایط روحی که ریشه در بلاتکلیفی مدیریتی و محبوب نبودن سرپرست وقت فدراسیون داشت.

در این شرایط وزارت ورزش گرچه در دو روز گذشته به تعویق انداخت، اما با انتخابی از نقطه نظر ورزشی‌ها تخصصی و فنی و از زاویه سیاسیون فراجناحی، فردی را به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی منصوب کرد که در نوع خود آغاز یک فصل نوین مدیریتی در کشتی محسوب می‌شود.

نگاه تخصصی و کلان رسول خادم که با محبوبیت و مقبولیت او عجین شده است، امیدها را به دور شدن حاشیه‌ها ـ که تا منطقه قرمز تشک هم پیش آمده بود ـ زنده کرد، هرچند مشخص نیست که در ثبت‌نام مجدد از نامزدهای تصدی ریاست فدراسیون کشتی، خود رسول خادم نیز به عنوان یکی از نامزدها ثبت‌نام خواهد کرد یا نه، اما به هرترتیب سکانداری این قهرمان نامدار و با اخلاق کشتی آرامش لازم را بر کشتی حکمفرما خواهد کرد.

نخستین روز کاری رسول خادم به عنوان سرپرست فدراسیون در حالی سپری شد که پس از 23 ماه این روز را می‌توان روز آرامش کشتی دانست.باید منتظر ماند و دید در این فضای آرام، سرپرست فدراسیون چگونه این کشتی به گل نشسته را نجات می‌دهد.

امید توفیقی‌ - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها