دام بازیگر قلابی برای فریب دختران در اینترنت

متهم سابقه‌داری که با راه‌اندازی سایت‌های دوستیابی و ادعای این‌که بازیگر وکارگردان تئاتر است، دختران را فریب می‌داد تا از آنها اخاذی کند، از سوی ماموران فتای استان البرز در کرج دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۸۲۹۸
دام بازیگر قلابی برای فریب دختران در اینترنت

به گزارش جام‌جم، سرهنگ یزدان نیکنام، رئیس پلیس فتای استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: اوایل مهر امسال، دختر جوانی با حضور در پلیس فتا از مردی به اتهام سرقت اموالش و اخاذی شکایت کرد. در تحقیق از شاکی معلوم شد، او چندی پیش از طریق یک سایت دوستیابی با مرد جوانی که خود را بازیگر و کارگردان تئاتر معرفی می‌کرده، آشنا شده و در ادامه علاوه بر ارتباط اینترنتی، چند بار نیز در بوستان‌های شهر با او ملاقات کرده است.

رئیس پلیس فتای استان البرز افزود: مرد جوان با ابراز علاقه به وی و ادعای این‌که قصد ازدواج با او را دارد و می‌خواهد بازیگری را هم به وی آموزش دهد، روز حادثه تلفنی از دختر جوان خواسته برای دیدن خانواده‌اش در باغ خانوادگی‌شان در حومه کرج با او همراه شود.

متهم، قصد اخاذی داشت

رئیس پلیس فتای استان البرز یادآور شد: دختر جوان غافل از این‌که متهم چه نقشه‌ای دارد، با او به باغی در کرج می‌روند و در حالی که منتظر بوده تا با خانواده این جوان ملاقات کند، مرد جوان با ادعای این‌که می‌خواهد فیلم یادگاری با هم داشته باشند، با گوشی تلفن همراهش از دختر جوان فیلمبرداری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه دختر جوان هرچه منتظر می‌ماند، خبری از خانواده مرد بازیگر نمی‌شود تا این‌که می‌ترسد و تصمیم می‌گیرد از محل خارج شود، اما مرد جوان به قصد آزار و اذیت به او حمله‌ور می‌شود که دختر جوان مقاومت می‌کند و از مردم کمک می‌خواهد. همان موقع مرد جوان با سرقت پول و گوشی تلفن همراه شاکی، با خودرویش فرار می‌کند.

نیکنام افزود: چند روز بعد متهم در تماس تلفنی تهدیدش می‌کند اگر چند میلیون تومان پول به او نپردازد، فیلمی را که از او در باغ گرفته، در سایت‌های غیراخلاقی و فضای مجازی همراه شماره تلفن وی منتشر می‌کند.

ردپای متهم در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان البرز یادآور شد: با طرح این شکایت و تشکیل پرونده‌ای، تحقیقات پلیس فتای استان برای دستگیری متهم آغاز شد تا این‌که ماموران با رصد در فضای مجازی متوجه شدند متهمی که در تعقیبش هستند، در فضای مجازی و اینترنت چند سایت و وبلاگ راه‌اندازی کرده و با جلب اعتماد دختران جوان، با آنها اینترنتی ارتباط برقرار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات در این باره ادامه یافت تا این‌که چند روز پیش ماموران فتا، متهم را در یکی از محله‌های کرج دستگیر و از مخفیگاهش تجهیزات رایانه‌ای وی را نیز کشف و ضبط کردند.

متهم با انتقال به پلیس فتا در مواجهه حضوری با شاکی، به جرمش اعتراف و عنوان کرد، دختر جوان را به قصد اخاذی فریب داده است.

در بررسی از رایانه متهم، فیلم‌ها و تصاویر پنج‌دختر جوان که متهم از آنها فیلمبرداری کرده بود، به دست آمد.

سرهنگ یزدان نیکنام با هشدار به شهروندان بویژه بانوان از آنها خواست در برقراری ارتباط با افراد غریبه در فضای مجازی و سایت‌های دوستیابی دقت لازم را داشته باشند؛ چراکه افراد در این فضا‌ها هویت خود را پنهان می‌کنند و با عناوین و القاب فریبنده قصد فریب افراد بویژه بانوان را دارند. برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای برملا شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

گفت‌وگو با متهم

در پی دستگیری متهم، خبرنگار ما با او گفت‌وگو کرده است که می‌خوانید.

چند سال داری و به چه اتهامی دستگیر شده‌ای؟

محسن هستم و 27 سال دارم. به اتهام اغفال بانوان و اخاذی دستگیر شده‌ام.

سابقه داری؟

بله. تاکنون هفت بار به اتهام مزاحمت برای بانوان و اخاذی از آنها به شیوه‌‌های مختلف دستگیر و زندانی شده‌ام.

بعد از آزادی از زندان، چرا جرایمت را از سر گرفتی؟

من شیفته رایانه هستم و به دلیل این‌که سابقه دارم و نمی‌‌توانستم کار مناسبی پیدا کنم، تصمیم گرفتم دوباره جرایم اینترنتی‌ام را آغاز کنم.

چطور بانوان را اغفال می‌کردی؟

با راه‌اندازی چند سایت و وبلاگ و معرفی خود به عنوان بازیگر، کارگردان تئاتر و مدیر یک گروه هنری، با این ترفند که کلاس‌های بازیگری برگزار می‌کنم، دختران جوان را فریب داده و با آنها ارتباط اینترنتی برقرار و وانمود می‌کردم قصد ازدواج با آنها را دارم و پس از جلب اعتمادشان، از آنها به بهانه تست بازیگری فیلم و عکس تهیه می‌کردم و به بهانه انتشار آن در فضای مجازی و اینترنت از آنها اخاذی می‌کردم.

تاکنون از چند نفر با این شیوه اخاذی کرده‌ای؟

من فقط قصد اخاذی از این شاکی را داشتم و در ادامه می‌خواستم با این شیوه از دختران دیگر نیز اخاذی کنم.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ناشناس
Georgia
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
۰
۰
حالا مثل یه بچه خوب یه تعهد میده و آزاد میشه
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
۰
۰
نباید بزارن دوباره كاراش از سر بگیره چون این دفعه پاش جلوتر میازاره!
حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
۰
۰
این اشخاص بی وجدان را به اشد مجازات برسانید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
۰
۰
بانظر اقا سعید موافقم این گرگ سفتان كه امنیت جامعه وخانواده ها بشدت تهدید میكنند چه ابروئی دارند كه رسانه ها اینقدر با پوشش از انها اخبار را منتشر میكنند اینها اولا مخل جامعه و ارامش شهروندان میباشند ثانیا از گذشت و فرصت دادن مقام قضایی در قضاوت و صدور احكام سوء استفاده میكنند و احساس آزادگی میكنند كسی كه چند بار زندان رفته وجرم رامكررا تكرار می كند ازدولت و ملت واهمه ای ندارد اشد مجازات برایش یك حق است
پیمان
Kazakhstan
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
۰
۰
سلام وعرض ادب دارم خدمت تمامی دوستان خواهشمندم چنین افرادی با هاشون به شدت برخورد بشه كه با ناموس مردم بازی نكنند

نیازمندی ها