توضیحات عراقچی به کمیسیون امنیت ملی مجلس

حق هسته‌ای و غنی‌سازی خط قرمز مذاکرات است

جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با موضوع مذاکرات اخیر هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ با حضور دو تن از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای ایران برگزار شد. در این جلسه عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه بر این نکته تاکید کرد که به 1 + 5 در مذاکرات اعلام شده است خطوط قرمز مذاکرات یعنی حق هسته‌ای و حق غنی‌سازی قابل مذاکره نیست و نخواهد بود و اجازه مذاکره در این باره نخواهیم داد.
کد خبر: ۶۰۸۱۱۲
حق هسته‌ای و غنی‌سازی خط قرمز مذاکرات است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پس از این جلسه در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: در جلسه امروز آقایان عراقچی و تخته‌روانچی توضیحاتی درباره چهار دور مذاکرات هسته‌ای در دوره اخیر برای نمایندگان ارائه کردند.

آقای نقوی حسینی افزود: در این جلسه آقای عراقچی تاکید داشت در مذاکرات اخیر خطوط قرمز نظام و مردم برای 1 + 5 ترسیم و از حقوق ملت دفاع شده است.

وی گفت: معاون وزیر امور خارجه در این جلسه بر این نکته نیز تاکید کرد که به 1 + 5 در مذاکرات اعلام شده است خطوط قرمز مذاکرات یعنی حق هسته‌ای و حق غنی‌سازی قابل مذاکره نیست و نخواهد بود و اجازه مذاکره در این باره نخواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: عضو تیم مذاکرات هسته‌ای در ادامه توضیحاتش از این مذاکرات بیان کرد که ترسیم مسیر و زمان مشخص در مذاکرات ایران و 1 + 5 باعث تفاوت این دور از مذاکرات با مذاکرات گذشته شده و اگرچه گام‌هایی برای رسیدن به دیدگاه‌های نزدیک صورت گرفته است، اما همچنان فاصله‌های زیادی وجود دارد که باید در مذاکرات با گفتگو کم شود.

نقوی حسینی در پایان گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز سوالات خود را درباره مذاکرات مطرح کردند که آقایان عراقچی و تخته‌روانچی به آنها پاسخ دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها