توکلی در جمع خبرنگاران:

نگران مذاکرات هستیم اما باید به دولت اعتماد کرد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دولت را در بحث مذاکرات کمک کرد، گفت: البته همه ما نگران هستیم، ولی باید اعتماد کنیم تا ببینیم دولت چه می کند.
کد خبر: ۶۰۷۹۷۶
نگران مذاکرات هستیم اما باید به دولت اعتماد کرد

احمد توکلی نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه امروز پارلمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظر مجلس در خصوص پیوستن ایران به پروتکل الحاقی چیست؟، گفت: در قانون اساسی تصمیم گیری در مورد ملحق شدن به این پروتکل با مجلس است و مجلس هم راضی نمی شود که بدون بدست آوردن امتیازی که حق ملت ایران است، این موضوع را بپذیرد.

وی اظهار داشت: ما اساسا با پذیرفتن پروتکل مخالف نیستیم اما شروطش این است که از مواهب آن برخوردار باشیم و غربی ها نیز این موضوع را بپذیرند در این صورت مجلس نیز تصمیم گیری مناسبی خواهد کرد.

توکلی در پاسخ به این سوال که مذاکرات ژنو را چطور ارزیابی می کنید، گفت: من به مذاکرات خوشبین هستم اما امتیاز را خیلی لازم می دانم.

وی همچنین در خصوص محرمانه بودن محتوای مذاکرات نیز گفت: عقل اقتضا می کند که همینطور باشد مگر می شود مذاکرات دیپلماسی را قبل از به نتیجه رسیدن سر خیابان جار زد، محرمانه ماندن مذاکرات کار معقولی است.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که شنیده شده غربی ها خواستار لغو غنی سازی و تعطیلی نیروگاه های هسته ای ایران شده اند، گفت: ما و شما باید به این دولت که مردم به آن رای داده اند و وزرایی که از مجلس رای اعتماد گرفته اند، کمک کنیم و بگذاریم تا خود دولت در این موضوع اظهار نظر کند. ارزیابی های ما در این زمینه کار غلطی است پشت دولت را خالی کردن نیز غلط است البته همه ما نگران هستیم ولی اعتماد می کنیم تا ببینیم چه می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در خصوص حذف یارانه سه دهک جامعه نیز گفت: من اصرار دارم که 30 درصد مردم جامعه که برخوردار هستند، یارانه شان حذف شود.

وی اظهار داشت: دولت برای تامین یارانه های نقدی کسری دارد و اگر می خواهد این کار را انجام دهد، باید پول پرقدرت چاپ کند.

توکلی در پاسخ به این سوال که این 30 درصد را چطور می توان شناسایی کرد، گفت: آیا شما پولدارهای محلتان را نمی شناسید؟ دولت می تواند این افراد را شناسایی کند؛ چراکه گردش حساب های مالی دارندگان های حساب های بانکی در بانک مرکزی موجود است. همچنین سود کسانیکه از یک حدی بیشتر مالیات می پردازند و افرادی که خودروهای گران قیمت سوار می‌شوند، نیز مشخص است، دولت می تواند از طرق مختلف این افراد را شناسایی کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها