بانک مرکزی جدیدترین فهرست بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز را منتشر و مراوده با بانک‌های غیرمجاز را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۷۸۲۸

به گزارش تسنیم، سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی و محمدرضا قربانی از اداره اعتبارات بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌های خصوصی و دولتی فهرست جدید بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی را ابلاغ کردند.

در این بخشنامه بانک‌های دولتی، ملی، سپه، مسکن، توسعه صادرات ایران، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه تعاون، همچنین بانک‌های خصوصی تجارت، صادرات ایران، ملت، رفاه کارگران، اقتصاد نوین، کارآفرین، پارسیان، پاسارگاد، سرمایه، سامان، سینا، شهر، حکمت ایرانیان، خاورمیانه، ایران زمین، انصار، دی، گردشگری و قوامین در زمره بانک‌های دارای مجوز اعلام شده‌اند.

موسسه مالی اعتباری توسعه و شرکت دولتی پست‌بانک نیز در ردیف موسسات مالی مجاز قرار دارند.

مدیریت کل اعتبارات بانک مرکزی ضمن این‌که در این بخشنامه خواستار عدم ارائه خدمات بانکی به موسسات و بانک‌های غیرمجاز شده، خطاب به مدیران بانکی تأکید کرده است که این بانک‌ها از انجام هرگونه معامله (معاملات مجاز مصرح در ماده پنج دستورالعمل اجرایی عملیات بازار بین بانکی ریالی) با بانک‌هایی که اسامی آنها در فهرست پیوست قرار ندارد، جدا خودداری کنند.

این بخشنامه می‌افزاید: در صورت مشاهده تخلف، موارد از سوی بخش نظارت بانک مرکزی پیگیری خواهد‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها