طی سال گذشته رخ داد؛

ابطال ۱۲۰ پروانه استاندارد در استان همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: ۷۵ پروانه استاندارد سال گذشته صادر، ۸۴ پروانه تمدید و همچنین ۱۲۰ ابطال پروانه استاندارد انجام شد.
کد خبر: ۱۴۶۰۷۴۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، امیرمسعود مجیدی در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: همدان جزو استان‌های برتر کشور است و در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه ششم در کشور شدیم.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه از ۲۳ آزمایشگاه در همدان ۱۷ آزمایشگاه موفق به کسب گواهینامه ۱۷۰۵ شدند، افزود: این گواهینامه در تمام کشورهای دنیا به غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی معتبر است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اداره کل استاندارد همدان بازرسی از نازل‌های سوخت استان است، عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۲هزار بازدید از نازل‌های سوخت مایع و ۲۱۵ نازل سی‌ان‌جی مورد بازدید قرار گرفتند.

مجیدی با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان شاهد کم‌فروشی و تخلفی در این ارتباط نبودیم، گفت: همچنین ۴۲۳ مورد آزمایش ترازو باسکول‌ها انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به بحث بسته بندی ها، بیان کرد: در بسته‌بندی ها اقدام جدیدی از سال گذشته صورت گرفت که باید حجم خالص وزن داخل بسته روی بسته‌بندی درج شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۵ پروانه استاندارد سال گذشته صادر، ۸۴ پروانه تمدید و همچنین ۱۲۰ ابطال پروانه استاندارد انجام شد، گفت: در سال ۱۴۰۳ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۶۴ برنامه تخصصی را در دستور کار داریم که از جمله آنها استانداردسازی آسانسورهای مراکز دولتی و عمومی، ایجاد دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت آنها در بحث آموزش است.

مجیدی با تاکید بر اینکه در نشان استاندارد تغییراتی به وجود آمده است، اظهار داشت: علامت استاندارد به رنگ سبز و سایز آن نیز تغییر کرده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه تولیدکننده‌ها مکلف هستند شماره ۱۰ رقمی استاندارد به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ را روی بسته‌بندی درج کنند، افزود: مردم می‌توانند با ارسال شماره ۱۰ رقمی به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ از تمام اطلاعات کالای مورد نظر آگاه شوند.

وی با اشاره به درج نشان حلال گفت: طبق قانون نشان حلال تنها باید توسط سازمان ملی استاندارد درج شود و هیچ اداره‌ای حق زدن این نشان را ندارد؛ همچنین تاریخ تولید و تاریخ انقضا با شفافیت روی محصول به همراه شرایط نگه‌داری باید درج شود.

مجیدی با اشاره معاینه فنی خودروها بیان کرد: مراکز معاینه فنی موظفند مراکز تست فنی مخازن سی‌ان‌جی خودرو که آزمایشگاه آن مورد تأیید استاندارد باشد را ایجاد کنند و جا دارد رسانه ها در این زمینه همکاری های لازم را برای آگاهی عموم مردم داشته باشند.

مدیرکل استاندارد استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید آگاهی داشته باشند مخازن تحت فشار بالا هستند و هرگونه نشتی و پوسیدگی می‌تواند خطرات جانی و مالی سنگینیبه همراه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها