مصاحبه یکشنبه‌شب بی‌بی‌سی فارسی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و متعاقب آن پاسخ‌های عطاءالله مهاجرانی به مناظره‌ای جالب و شنیدنی تبدیل شد که در نوع خود کم‌نظیر بود.
کد خبر: ۶۰۴۳۲۸
پاسخ‌ مهاجرانی به نتانیاهو

به گزارش مشرق،نتانیاهو دم از شناخت ایران و تاریخ ایران زد و اشاره کرد که خود را دانشجوی تاریخ ایران می‌داند و اگرچه به فارسی مسلط نیست اما تاریخ ایران را می‌شناسد. ولی با این پاسخ مهاجرانی مواجه شد که اطلاعات او بسیار اندک است و علت دوست داشتن رژیم شاه این بود که در قراردادی  1.5 میلیارد دلاری بنا بوده که با مبلغ هنگفتی ایران از اسرائیل کلاهک اتمی بخرد ولی طرف اسرائیل با خدعه و نیرنگ پول ایران را می‌گیرد و هیچ چیزی در اختیار دولت ایران قرار نمی‌دهد و ادعا می‌کند که به ایران کلاهک نداده و آنها را سرکار گذاشته است.

نتانیاهو از دین یهود حمایت می‌کرد و مهاجرانی با آوردن آیاتی از تورات روشن ساخت که نخست‌وزیر مدعی اسرائیل نه‌تنها ایران و تاریخ ایران را نمی‌شناسد بلکه حتی دقت در آیات دین و آیین خود و تورات را نداشته و آنها را نخوانده است.

نخست‌وزیر رِژیم صهیونیستی عوام‌فریبانه خود را دلسوز و متأثر از صحنه قتل ندا آقاسلطان معرفی کرد که بلافاصله با پاسخ مهاجرانی راجع به قتل «محمد الدره» با شلیک مستقیم سرباز اسرائیلی مواجه شد و برخی مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی نیز گفتند که آیا پناه‌گرفتن یک پسربچه اسرائیلی در کنار پدرش را دیده است که مورد هجوم سربازان اسرائیلی بوده است!

او به رئیس‌جمهور ایران تاخت و گفت که روحانی منتخب مردم ایران در انتخابات آزاد نبوده است و یک درصد نامزدها به روز انتخابات راه یافته‌اند که پاسخ مهاجرانی این بود که دکتر حسن روحانی رئیس جمهور قانونی و مورد حمایت قاطع مردم ایران است و با رأی بالا در انتخابات 24 خرداد انتخاب شده است و مواضع ایشان در نیویورک و مذاکرات ناشی از اراده ملت ایران است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد هویت دولت خود سخن گفت و مهاجرانی هم در مقابل ثابت کرد که خود او (نتانیاهو) در کتاب خودش بر جعلی‌بودن رژیم صهیونیستی اشاره داشته است.

واکنش کری به درخواست ظریف

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، به تازگی در سخنانی با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی پیشین گروه 1+۵ در مذاکرات هسته‌ای، دیگر به تاریخ پیوسته، خواستار ارائه پیشنهاد جدیدی از سوی این گروه شد‌. اکنون وزیر خارجه آمریکا ضمن موضع‌گیری در برابر این سخنان‌ گفته، این ایران است که باید پیشنهاد‌های جدید بدهد.

به گزارش «تابناک»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته، گرم شدن روابط میان ایران و آمریکا، بدین معنا نیست که ایالات متحده از درخواست‌های خود درباره برنامه هسته‌ای اش عقب‌نشینی کرده و یا برنامه سپر دفاع موشکی اروپا را که ادعا می‌شود علیه موشک‌های ایران طراحی شده به ‌فراموشی بسپارد.

از سوی دیگر، به نوشته «واشنگتن پست»، جان کری ضمن رد درخواست همتای ایرانی خود، مبنی بر ارائه پیشنهادی جدید در مذاکرات هسته‌ای پیش روی‌ گفته، ایران هنوز به آخرین پیشنهادی که در ماه فوریه از سوی گروه 1+۵ داده شده بود، پاسخ نداده است.

 پیامدهای یک تماس تاریخی

رادیو فردا با اشاره به پیامدهای سفر حسن روحانی به آمریکا و تماس تلفنی تاریخی میان او و باراک اوباما گفت:پیامدهای تماس تلفنی تاریخی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با روحانی رفته رفته به اشکال مختلف در حال آشکار شدن است، از جمله طرح تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا که پس از نشست آقای روحانی با نمایندگان مجلس در هفته گذشته کلیدش در رسانه های داخل ایران زده شد.

این رادیو افزود: طرحی که حسن روحانی به گفته برخی نمایندگان مجلس به شوخی در مجلس مطرح کرده حالا به صحبت هایی جدی منجر شده است. طرح تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا.

رادیو فردا گفت: حسن روحانی که از سفرش به آمریکا و گفتگوی تلفنی اش با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا واکنش های بسیاری را در داخل ایران برانگیخت پس از بازگشت به ایران هفته گذشته برای آنکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در جریان جزئیات سفرش قرار دهد با آنها دیدار کرد و بعد از همین نشست روز سه شنبه آقای روحانی و مجلسیان بود که بحث شکل گیری گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا به رسانه های داخلی درز کرد.

افشای نقش ارتش بریتانیا در قتل دایانا

افشای تصاویر و اطلاعات جدید در مورد مرگ پرنسس دایانا احتمال دست داشتن نیروی ویژه ارتش بریتانیا در مرگ وی و عمدی بودن تصادف را تقویت کرده است.
 
به گزارش فارس، یک ماه پس از آنکه پلیس انگلیس از به دست آوردن اطلاعات جدیدی در مورد مرگ پرنسس دایانا عروس سابق خاندان سلطنتی انگلیس خبر داد، روزنامه «دیلی‌میل» تصاویر و مدارکی را منتشر کرده که احتمال دست داشتن تک‌تیراندازها و یگان ضربت نیروهای ویژه انگلیس (اس‌ای‌اس) در مرگ وی را قوت می‌بخشد.

«دایانا» شاهزاده ولزی بود که در سال 1981 با پرنس «چارلز» ولیعهد کنونی خاندان سلطنتی انگلیس ازدواج کرد. وی 15 سال بعد در سال 1996 در اقدامی جنجالی از شاهزاده چارلز جدا شد و به ارتباط خود با خاندان سلطنتی پایان داد. وی یک سال بعد در پاریس به همراه «دودی الفاید» سرمایه‌دار مصری در یک سانحه رانندگی در پاریس کشته شد.

یکی از تصاویری که روزنامه دیلی‌میل  منتشر کرده، دو تک‌تیرانداز را نشان می‌دهد که روی یک پل دراز کشیده و خودروهای عبوری از اتوبان را نشانه رفته‌اند. اما نکته اینجاست که این تصویر به یک منطقه جنگی مربوط نیست، بلکه عکسی است که در یکی از مناطق عمومی ولز گرفته شده است. این تصویر یکی از 90 عکس و اسناد محرمانه‌ای است که از رایانه شخصی یکی از تک‌تیراندازهای نیروهای ویژه ارتش انگلیس به دست آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
چی شد حالا مهاجرانی خوب شد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
با سلام ، در نوشتن هول نشید محمد الدره پسر بچه فلسطینی بود كه به دست سربازان اسرائیلی كشته شد.
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
احسنت به آقای مهاجرانی
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
۰
۰
برید این گرونی را درست كنید نمیخواد دنبال قاتل بوروسلی باشید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها