مدیرعامل صندوق مهر امام رضا:

70 درصد متقاضیان وام ازدواج گرفتند

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) از پرداخت کامل تعهدات این صندوق برای پرداخت وام ازدواج به زوجین تا پایان مهرخبر داد و گفت: 10 هزار و 995 نفر از متقاضیان وام ازدواج از صندوق مهر امام رضا (ع) با ارائه ضامن تا آخر مهر وام خود را دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۶۰۴۶۲۷
صندوق مهرامام رضا (ع) سقف وام ازدواج را می‌شکند

هادی حسین‌نژاد افزود: در سال گذشته که پرداخت وام ازدواج با مشکلاتی روبرو شد، بانک مرکزی از صندوق مهر امام رضا (ع) درخواست کرد تا اعتباری به این مقوله اختصاص دهد و صندوق مهر امام رضا(ع) نیز آمادگی خود را اعلام و مبلغ 1000 میلیارد ریال به مسئله وام ازدواج جوانان تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه با توجه به مبلغ تعیین شده ثبت‌نام‌ها از نیمه شعبان امسال آغاز شد، اظهار کرد: طی چندین ساعت ثبت نام سقف اعتباری صندوق پر شد و 33 هزار و 112 نفر متقاضی وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند.

توقف ثبت‌نام وام ازدواج در صندوق مهر امام رضا (ع)

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) با بیان اینکه با توجه به سقف تعیین شده برای کمک به پرداخت وام ازدواج به زوجین، ثبت‌نام وام ازدواج صندوق مهر امام رضا (ع) متوقف شده است، گفت: تاکنون از33 هزار و 112 نفر متقاضی، 22 هزار و 117 نفر وام خود را دریافت کرده‌اند که حدود 730 میلیون ریال از اعتبارات را به خود اختصاص داده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر مهرماه 10 هزار و 995 نفر ما بقی نیز پس از معرفی ضامن وام خود را دریافت کنند.

وی افزود: صندوق مهرامام رضا(ع) هیچ اعتباری دریافت نکرده‌ و تمام این مبلغ از اعتبارات داخلی تامین شده است.

برنامه ای برای وام دادن به زوج ها نداریم

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه صندوق مهرامام رضا(ع) فعلا برنامه‌ای برای ارائه وام ازدواج به زوجین ندارد، تصریح کرد: طرحی از سوی 70 تن از نمایندگان مجلس برای ساماندهی وام ازدواج مطرح شده است و اگر این طرح تصویب شود، تحول وسیعی در خصوص وام ازدواج رخ خواهد داد و صندوق مهرامام رضا(ع) نیز متعهد شده است در صورت تصویب این طرح، سقف وام ازدواج را بشکند.

عروس و دامادهای نیمه شعبانی وام گرفتند

وی با بیان اینکه افرادی که در نیمه شعبان عقد کرده بودند پنج میلیون تومان وام ازدواج دریافت کرده‌اند، گفت: طبق آماری که دریافت کرده‌ایم نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر عقد در این روز انجام شده است و این امر نشان از اثرگذاری وام ازدواج در تشویق جوانان به ازدواج داشته است.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) با بیان اینکه اگر همین سه میلیون تومان به موقع پرداخت شود، می‌تواند موثر و مفید باشد، خاطرنشان کرد: وام ازدواج به مبلغ سه میلیون تومان به هر زوج پرداخت می‌شود و با سود چهار درصد و با اقساط 36 ماهه بازپرداخت می‌شود و برخلاف اکثر بانک‌ها که کارمزد را در قسط اول دریافت می‌کنند، صندوق مهر امام رضا (ع) در طول اقساط 36 ماهه کارمزد را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه وام ازدواج بر80 درصد جامعه آماری اثرگذاری بالایی داشته است، اظهار کرد: میزان وام ازدواج برای شهرستان راهگشا خواهد بود و سطح طبقات اجتماعی متفاوت است و اگر این مبلغ بدون پس‌انداز باشد هم تورم‌زا خواهد بود و زوجین به مشکل برخواهند خورد.

وزارت ورزش پیگیر وام جوان ها باشد

حسین‌نژاد وظیفه سیاست‌گذاری و پیگیری منابع وام ازدواج را برعهده وزارت ورزش و جوانان دانست و افزود: برای پرداخت همین سه میلیون تومان نیز بانک‌ها با مشکل روبرو هستند و صندوق مهر امام رضا (ع) همیشه برای کمک در این زمینه اعلام آمادگی کرده است، چرا که بستر مناسب از مشاوره تا پرداخت وام در صندوق مهر امام رضا (ع) فراهم شده است.

حسین‌نژاد با اشاره به فعالیت گذشته صندوق مهر امام رضا (ع) در ارائه وام ازدواج، گفت: از سال 86 صندوق مهر امام رضا (ع) به ساماندهی وام ازدواج پرداخت و در ابتدا مبلغ 500 هزار تومان وام به زوجین ارائه می‌شد که این مبلغ را به مبلغ یک میلیون تومان رساندیم و در طی این دو سال و نیم نیز مبلغ را تا دو میلیون تومان افزایش دادیم به شکلی که یک میلیون تومان نقدی و یک میلیون تومان کالای ایرانی به زوجین پرداخت می‌شد، به طوریکه تا سال 88 حدود دو میلیون و 800 هزار نفر از زوجین از صندوق مهر امام رضا (ع) در خصوص تسهیلات ازدواج، خدمات دریافت کردند؛ اما نهایتا بانک مرکزی با بخشنامه‌ای ارائه وام ازدواج صندوق مهر امام رضا (ع) را متوقف کرد و اعلام کرد با توجه به بروز شدن چرخه وام ازدواج، نیازی به صندوق مهر امام رضا (ع) نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها