آمارهای گردشگری بازنگری می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی از بازنگری در اعلام بازارهای هدف گردشگری ایران و نحوه آمارگیری از گردشگران خارجی و داخلی خبر داد و گفت: در حال ارائه تعاریف جدید از بازارهای هدف هستیم.
کد خبر: ۶۰۳۸۹۴
آمارهای گردشگری بازنگری می شود

محمدعلی نجفی در جمع خبرنگارانی که عصر روز شنبه به همایش گردشگری و آب در دانشکده مدیریت رفته بودند به سوالاتی درباره کشورهای هدف گردشگری، آمار گردشگران خارجی و خدشه به حریم کاخ گلستان توسط بخش خصوصی پاسخ داد.

وی با ابراز بی اطلاعی از ارائه مجوز ساخت و ساز به مالک سرای دلگشا تا ارتفاع 27 متر توضیح داد: در جریان این موضوع نیستم ولی حتما معاونت میراث فرهنگی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر بازارهای هدف گردشگری گفت: در حال ارائه تعاریف جدید از بازارهای هدف هستیم برای نمونه جلسه ای خاص چین با حضور سفیر ایران در این کشور برگزار کردیم. چین در سال گذشته ۱۰۰ میلیون گردشگر خارجی به دنیا فرستاده است و این کشور بزرگترین بازار هدف ماست. حتی اگر بتوانیم نیم درصد بازار چین را هم جذب کنیم سالانه ۵۰۰ هزار نفر را در بر می گیرد. بازارهای هدف گردشگری را باید بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله جمعیت گردشگرفرست آن کشور و نیز وضعیت اقتصادی شهروندان آن بازار انتخاب کرد.

نجفی با اعلام اینکه بازارهای هدف را بر اساس ملاک های تازه انتخاب شده ارزیابی می کنیم ادامه داد: اینکه چقدر خودمان مهمان گردشگران شویم چندان مهم نیست و فکر می کنم اگر گردشگران ایرانی از زیبایی ها و قابلیت های گردشگری در ایران با خبر باشند،به خارج از کشور نمی روند.

وی همچنین درباره تشکیل کمیته مشترک با وزارتخانه های اطلاعات و خارجه  توضیح داد: این جلسه  در حد کارشناسان دو وزارتخانه و این سازمان تشکیل شد و برای تشکیل جلسه ای در حد وزرا منتظر بودیم که آقای ظریف وزیر امور خارجه به کشور بازگردد. (مهر)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
تو شیراز وقتی به قیافه توریست های خارجی موقعی كه از خیابون می خوان رد بشن نگاه كنی دلت به حالشون میسوزه . یه جوری با ترس رد می شن انگار اولین بار هست تو عمرشون اینجور وضعیتی رو تجربه می كنند . به نظرتون یه مقدار به اصلاح رفتارهای اجتماعی خودمون بپردازیم فكر كنم برا ی جذب توریست بد نباشه .

نیازمندی ها