تحلیل طیب‌نیا از اقتصاد کشور؛

اشتباه استراتژیک درباره تحریم‌ها

وزیر اقتصاد:

حل مشکلات با لغو تحریم‌ها خیال باطلی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ تورم در شهریورماه به ۴۰ درصد رسید و حجم نقدینگی نیز به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۶۰۳۴۹۸
حل مشکلات با لغو تحریم‌ها خیال باطلی است

علی طیب نیا درمراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید بانک ملی از افزایش نرخ تورم به 40 درصد در شهریورماه سال جاری خبر داد.

وی گفت: حجم نقدینگی نیز در کشور به 500 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

طیب نیا تصریح کرد: اینکه می گویند با لغو تحریم ها مشکلات اقتصادی کشور حل می شود خیال باطلی است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
رضا
United States
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
چرا؟ قبلاَ كه تقصیر تحریم بود!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
پس Hقای وزیر تو بگو چكار كنیم؟؟؟؟؟؟؟ چرا مردم باید با استرس باشن پس این تحریم هیچ اتفاقی واسه اقتصاد نداشته؟؟تو بگو
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
نمیفهمم مسئولین اقتصادی دولت چه اصراری دارن مرتب مردم رامایوس كنن.میخایید بگویید راه سختی رو درپیش داریم درست . این رو هزار بار گفتید اون ازنظرات آقای سیف این هم از وزیراقتصاد. ماكه داریم میبینیم تورم كمترشده چرا الكی ضدحال میزنی.
darush
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
دل تان خوش شما كه از تورم احمدی نژاد ایراد می گرفتید از دلار 3000 تومانی ایراد می گرفتید از بنزین ایراد می گرفتید از همه چی ایراد می گرفتید پس چی شد؟ برای رای آوردن بود و بس ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
روز به روز داریم هم كشورمان هم تو زندگی روز مره عوض این كه پیشرفت كنیم پسرفت میكنیم.كی قراره درست بشه؟
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
همیشه دنبال بهانه اید. این مردم بعد از هشت سال طاقت فرسا و بحرانی الان فقط یكم آرامش میخواهند
حالا سوال من از تمامه مسئولین نظام اینه كه آیا این تقاضای زیادیست؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
این حرف آقای وزیر باعث می شه حتی اگر با كاهش تحریمها وضع بهتر بشه بهانه ای می شه برای دلالها مثل دلالهای ارز كه با اون حرف جناب آقای سیف خودشونو بیمه كردن ، اونا هم از آب گل آلود ماهی بگیرن .
!
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
پس این شعار كه در 100 روز وضع معیشت مردم تغییر می كنه چی بود .......
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
پس چطوری درست میشه!!!شما بگو؟؟؟ شما پیشنهاد میكنید تحریمها باقی بمونه !!!
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
من باآقای وزیر كاملا موافقم ... حتی اگر تحریم ها حذف شود قطعا نرخ ها مثل سابق به عقب برنمی گردد و نمونه اصلی آن این است كه قیمت ها با دلار بالا رفتند ولی با دلار پایین نیامدند..... مشكل اصلی مدیریت ضعیف - غیرهماهنگ و باری به هر جهت است كه سالهاست در اقتصاد ایران حكم فرماست . اقتصادی كه بجای تولید بر واردات و دلال بازی استوار شده بهتر از این هم نمی شود ولی در كل خوشحالم كه حداقل یك وزیر به ایراد ساختار اقتصاد ایران اعتراف كرد و گفت مشكل اصلی از تحریم و فشار خارجی نیست بلكه از داخل و فشار صد برابری سفته بازان و رانت خواران داخلی است كه روی ستون پنجم دشمن را هم سفید كردند و دولت جدید باید اقتصاد ایران را از داخل و از پایه اصلاح و ترمیم كند و منتظر لغو تحریم ها نماند.
رك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
خیلی ممنون كه همین ابتدای كار حداقل شهامتش رو داشتید بگید كه كاری از دستتون بر نمیاد لطفا منصب وزارت رو داوطلبانه به نفر دیگه واگذار كنید تا حداقل بعد از چهار سال با استفاده از منابع كشور بتونه تا حدودی مشكلات مردم رو كم كنه
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
مشكلات اقتصادی و تورم به مسائل و فاكتورهای بسیار زیادی وابسته است ، جناب وزیر درست می فرمایند ، بخشی از مشكلات اقتصادی شاید با رفع تحریم و برقراری ارتباط با غربیها درست شود ، اما با توجه به اینكه نرخ تورم بسیار بالا و لجام گسیخته ایران معضلات و مشكلات فراوانی را برای دولت و بخصوص مردم محروم ایجاد كرده و مهار و كاهش این نرخ بالای تورم به بازسازی اقتصادی و صنعتی ، افزایش قدرت پول ملی ، افزایش تولید ناخالص داخلی و بسیاری عوامل دیگر وابسته و برنامه ریزی و كار بسیار سختی را میطلبد ، اما نباید ناامید بود و با كمك خدا و برنامه ریزی كوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت می توان ظرف چندسال وضعیت كشور را سامان داد ، این تجربه را كشورهای دیگری مانند تركیه و اندونزی كه در دهه های قبل از نرخ تورم بالا و مشكلات اقتصادی جدی برخودار بودند داشته و توانسته اند با برنامه ریزی درست تورم را كاهش و مهار و به رشد اقتصادی دست یابند ، حال كه وضعیت ایران از نظر منابع و ذخایر خدادادی و هوش و استعداد هموطنان نه تنها چیزی از آنها كم ندارد بلكه بسیار برتر از آنهائیم و فقط می ماند مدیران و مسئولین دلسوز و وطن پرست كه همت كنند و بتوانند مردم را در این راه با خود همراه سازند و به كمك خدا انشاالله فرداهائی روشن در پیش خواهد بود .فقط همت و برنامه ریزی میخواهد .

نیازمندی ها