‌اگرچه عامل دقیق بروز میگرن کاملا مشخص نیست، اما کارشناسان آمریکایی برخی از عواملی را که باعث تشدید این سردردها می‌شود، شناسایی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۱۸۵۹

به گزارش ایسنا، براساس گزارش سازمان سلامت زنان آمریکا، برخی از عواملی که میگرن را تشدید می‌کند، عبارت است از:

ـ خوابیدن بسیار زیاد یا بسیار کم

ـ حذف وعده‌های غذایی

ـ تغییرات آب و هوا

ـ قرار گرفتن در معرض صداهای بسیار بلند

ـ تغییرات هورمونی مرتبط با دوران قاعدگی

ـ استرس و اضطراب

ـ برخی مواد غذایی خاص مانند کافئین، الکل و قندهای مصنوعی.

ریشه بی‌حوصلگی‌تان را در افسردگی فصلی بیابید

یک روانپزشک، انزوا، بی‌حوصلگی، افت تحصیلی و اندوه بی‌دلیل در افراد همزمان با آغاز پاییز و زمستان را از‌جمله علائم افسردگی فصلی دانست که اگر بموقع تشخیص داده شود به درمان جواب خواهد داد.

دکتر فائزه تاتاری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کم‌خوابی، بد خوابیدن، تغییر الگوی تغذیه و اشتها، از دست رفتن علاقه فرد نسبت به چیزهایی که قبلا از آنها لذت می‌برده، افکار پوچ، احساس گناه و سرزنش خود، مقصر دانستن خود در همه موارد، بی‌تفاوتی به مسائل زندگی و بدبینی ازجمله دیگر علائم افسردگی پاییزی است.

وی ادامه داد: زمانی که این علائم در چند پاییز و زمستان متوالی در یک فرد دیده شود، باید به پزشک مراجعه کند و تحت درمان قرار گیرد. ‌دکتر تاتاری توصیه کرد : چنانچه خانواده‌ها انزوا، کم‌حوصلگی، اهمیت ندادن به بهداشت و ظاهر و افت تحصیلی را در یکی از اعضای خانواده خود مشاهده کردند باید به کلینیک‌های روانپزشکی مراجعه کنند تا داروهای تنظیم‌کننده هورمون برای فرد بیمار تجویز شود و با درمان به موقع، بهداشت روانی او بازگردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها