علت رایگان نشدن داروهای پرمصرف

تامین اجتماعی زیر قولش زد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره وعده رایگان شدن داروهای پر مصرف بیماران خاص از سوی تامین اجتماعی، اظهار کرد: من نیز از صحبت‌های ایشان تعجب کردم و از وی خواهش می‌کنم مطالبی را ارائه دهند که قادر به انجام آن باشند. فکر می‌کنم این اقلام همان تعدادی است که تا به الان رایگان شده است و باید از خود رییس سازمان تامین اجتماعی پرسید که آیا منظور وی همه داروهای پرمصرف بوده است یا بخشی از آن.
کد خبر: ۶۰۱۷۳۶
تامین اجتماعی زیر قولش زد

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های رییس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر رایگان شدن داروهای پرمصرف بیماران خاص تصریح کرد: تاکنون از بسیاری از برنامه‌ها جلوتر هستیم و تلاش می‌کنیم قیمت داروهای بیماران صعب العلاج به قیمت‌های سال 91 برگردد که در بخش عمده‌ای از آن موفق عمل کردیم. بخشی نیز ناکام بودیم که این امر به علت اختلاف نظر وزارت بهداشت و بیمه تامین اجتماعی بود.

وی افزود: بیمه تامین اجتماعی کاهش برخی اقلام دارویی را به دلیل آن که برند هستند، قبول نکرد که این اقلام روی سامانه بیمه قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به ارقام در نظر گرفته شده برای یارانه دارو، افزود: بر اساس تفاهم نامه وزارت بهداشت با بیمه‌ها، به منظور کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار مربوطه را در اختیار بیمه‌ها قرار دادیم.

 قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به کاهش قیمت ارز اظهار کرد: طبعا هر جنس مبادله‌ای که از خارج وارد می‌شود، با پایین آمدن قیمت ارز، ارزان می‌شود. (ایسنا)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها