توقف دزدهای حرفه​ای در ایستگاه آخر

اعضای سه باند که جداگانه زورگیری، سرقت و کیف‌قاپی می‌کردند، از سوی ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۰۱۶۵۳
توقف دزدهای حرفه​ای در ایستگاه آخر

به گزارش جام‌جم، سرهنگ حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهر ری، در این باره گفت: در پی اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با مجرمان سابقه‌دار با دستور سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی شهرری در 48 ساعت گذشته موفق به دستگیری اعضای سه باند خشن شدند که در زمینه سرقت، زورگیری و کیف‌قاپی تحت تعقیب بودند.

فعالیت مجرمانه نخستین باند

وی افزود: در پی حضور یک شهروند خوزستانی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهر ری و شکایت از سه مرد مسافرنما، تحقیقات ماموران آغاز و در تحقیق از شاکی معلوم شد، او پس از چند روز حضور در تهران، برای رفتن به شهر خود سوار یک خودروی سمند شده، اما در میانه راه راننده تغییر مسیر داده و دو نفر از همدستانش با پاشیدن افشانه به چشم او و تهدید با چاقو و قمه در بیابان‌های منتهی به قلعه‌ نو اموال و مدارک هویتی‌اش را سرقت و وی را در بیابان رها کرده و متواری شده‌اند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یادآور شد: با تشکیل پرونده‌ای، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان انجام و جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری سارقان مسافرنما آغاز شد.

در ادامه تحقیقات ماموران اطلاع یافتند سارقان از افراد سابقه‌دار هستند که با کنترل پاتوق‌های احتمالی، مخفیگاه آنها را در خیابان ولی‌عصر تهران شناسایی کردند، اما متوجه شدند متهمان به مکان دیگری گریخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این که ماموران، خودروی آنها را در نزدیکی فرودگاه امام (ره) شناسایی و هر سه نفرشان را دستگیر کردند.

زارع افزود: متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل شدند و با اعتراف به جرایمشان عنوان کردند از اوایل امسال تحت پوشش مسافربر با خودروی سمند در بزرگراه‌های منتهی به تهران و شهر ری و نیز بلوار آزادگان، در محدوده پایانه‌ها و فرودگاه‌ها تردد کرده و با سوار کردن مسافران، آنها را ربوده و پس از انتقال به بیابان، با زور و تهدید اموالشان را دزدیده و در صورت مقاومت افراد آنان را با قمه و چاقو زخمی می‌کردند. برای این متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

وی همچنین از دستگیری دو شرور زورگیر خبر داد و گفت: چند روز پیش با شکایت یک جوان در پلیس آگاهی، در تحقیق از شاکی معلوم شد او شب حادثه در خیابان در حال چسباندن اعلامیه ختم یکی از اقوامش روی دیوار خیابان بوده که دو موتورسوار به وی حمله‌ور شده و قصد سرقت موتورسیکلتش را داشتند که با صدای فریادش، مردم به کمکش می‌شتابند و در همین موقع سارقان با قمه یکی از دست‌های وی را بشدت زخمی و فرار می‌کنند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یادآور شد: با شکایت این جوان، تحقیقات ادامه یافت تا این که ماموران شامگاه جمعه پنجم مهر ماه، متهمان را در پاتوقشان در محله منتظری دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به جرمشان اعتراف و عنوان کردند در خیابان با قمه و چاقو به مردم حمله‌ور شده و پول و گوشی تلفن همراه یا موتورسیکلتشان را سرقت و مالباخته‌ها را در صورت مقاومت زخمی می‌کردند. در ادامه متهمان به کیف‌قاپی نیز اعتراف کردند.

زارع درباره دستگیری چهار عضو یک باند سرقت که در زمینه دزدی از صندوق عقب خودروها، زورگیری و کیف‌قاپی فعالیت داشتند نیز گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی برسرقت و زورگیری از سوی چهار مرد خشن، رسیدگی به این پرونده‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌داد، متهمان از اعضای باندی هستند که در دزدی و جرایم خشن فعالیت دارند.

در بررسی تصاویر رایانه‌ای به دست آمده ازمتهمان معلوم شد آنها نیز از مجرمان سابقه‌داری هستند که در منطقه شهرری زندگی می‌کنند.

با مشخص شدن این موضوع و بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای، هویت چهار سارق خشن به دست آمد و پاتوق‌هایشان به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که آنها دو روز پیش در پی عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یادآور شد: با تحقیق از سارقان که همگی از مجرمان سابقه‌دار بودند، معلوم شد آنها علاوه بر سرقت و زورگیری خیابانی، با زاغ‌زنی و شناسایی مشتریان بانک‌ها پس از تعقیب، کیفشان را قاپیده و متواری می‌شدند و مالباخته‌ها را در صورت مقاومت، با قمه زخمی می‌کردند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات از اعضای این باند معلوم شد، آنها علاوه بر این جرایم، با سفر به شهر‌های شمالی از صندوق عقب خودروهای مسافران نیز سرقت می‌کردند.

بنا بر این گزارش، برای متهمان قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از آنها برای کشف اموال مسروقه و افشای دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها