دو برادر شرور که با تهدید کارگران ساختمانی از آنها زورگیری می کردند، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۰۶۱۱۰
زورگیری برادران شرور از کارگران ساختمانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، پنجشنبه 16 خرداد ماه امسال شخصی با مراجعه به کلانتری 116 مولوی اعلام کرد: ساعت 19 سه شنبه 14 خرداد 92 توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت و در حالیکه با ضربات چاقو مرا تهدید می کردند، مورد سرقت گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو میلون تومان قرار گرفتم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان اقدام به چهره نگاری تصاویر سارقان زورگیر پرداخته و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی هویت دو مجرم سابقه دار به نام های فرهاد (35 ساله) و افشین (23 ساله) شدند.

با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در خیابان «ایرانهمر» شده، در تحقیقات نامحسوس خود اطلاع پیدا کردند که هر دو برادر به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و با اقدامات خود باعث ناراحتی و اعتراض اهالی محل شده اند.

با شناسایی دقیق مخفیگاه متهمان، کارآگاهان اداره پنجم سه شنبه 9 مهر ماه امسال موفق به دستگیری هر دو متهم شده و در بازرسی از مخفیگاه آنها چندین دستگاه گوشی تلفن همراه دارای سابقه «سرقت به عنف» و همچنین تعدادی اوراق و مدارک شناسایی و کیف پول متعلق به افراد غیر کشف شد.

در تحقیقات اولیه متهمان منکر هرگونه ارتکاب زورگیری شده اما در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعدادی از صاحبان مدارک شناسایی بدست آمده از متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو برادر علاوه بر زورگیری از شهروندان با مراجعه به ساختمان های نیمه کاره اقدام به زورگیری و اخاذی از کارگران ساختمان نیمه کاره کرده اند.

متهمان در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود از کارگران ساختمان های نیمه کاره اظهار کردند: «شبانه و به بهانه اینکه کارگران برای خواهرانمان ایجاد مزاحمت کرده اند، به ساختمان های نیمه کاره رفته و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می دادیم و با تهدید چاقو از آنها زورگیری می کردیم؛ اغلب کارگرانی را که به صورت مجردی در ساختمان های نیمه کاره مشغول به کار بودند ، مورد زورگیری و اخاذی قرار می دادیم».

دستگیری دو مالخر سابقه دار

با توجه به اعترافات صریح متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه خرید اموال مسروقه بویژه گوشی تلفن همراه به نام «محسن» (28 ساله) شده و در حالیکه این متهم در داخل مخفیگاهش واقع در خیابان 17 شهریور مخفی شده بود، وی را نیز دستگیر کردند که در اظهاراتش به خرید دهها گوشی تلفن همراه گران قیمت از متهمان اصلی پرونده (فرهاد و افشین) اعتراف کرد.

خریدار اموال مسروقه در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که با همدستی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه خرید اموال مسروقه به نام «نورالدین» (45 ساله) که در تقاطع خیابان جمهوری – ابوریحان فعالیت دارد اقدام به فروش گوشی های تلفن همراه مسروقه می نماید که کارآگاهان با مراجعه به محل فعالیت نورالدین، وی را نیز دستگیر کردند که در تحقیقات بعدی، نورالدین نیز به خرید تعداد زیادی گوشی تلفن همراه مسروقه اعتراف کرد.

سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به شیوه و شگرد متهمان در «زورگیری از کارگران ساختمان های نیمه کاره» و همچنین «زورگیری گوشی های تلفن همراه از شهروندان»، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند لذا از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، زورگیری، ضرب و جرح، تهدید و یا اخاذی قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها