بعد از 30 سال، خیمه های حجاج با کولر و یخچال

رییس سازمان حج و زیارت از تجهیز خیمه های حجاج ایرانی به کولر، یخچال و فرش در عرفات و منا برای نخستین بار در 30 سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۲۹۶
بعد از 30 سال، خیمه های حجاج با کولر و یخچال

سعید اوحدی ، افزود: در همین راستا و به منظور آماده سازی امکانات مورد نیاز حجاج ایرانی، «طلال قطب» نماینده وزیر حج عربستان از محل اسکان زائران ایرانی در عرفات و منا بازدید کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته مشکل کوچکی برای زائران ایرانی مقیم خارج در عرفات ایجاد شده و چادرهایشان آماده نبود، گفت:‌ امسال حدود دو تا سه هفته زودتر از آغاز اعزام زائران ایرانی به عرفات، بازدیدهای لازم را انجام دادیم تا مشکلی ایجاد نشود.

اوحدی با بیان این که خوشبختانه کاهش 20 درصدی تعداد زائران در فضای اسکان حجاج ایرانی در عرفات لحاظ نشده است، افزود: در حج امسال، حدود 95 هزار مترمربع از فضای عرفات به حجاج ایرانی اختصاص یافته است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: برای نخستین بار، امسال چادرهای زائران ایرانی در عرفات فرش می شود و به هر دو کاروان نیز یک یخچال فریزر ایستاده داده خواهد شد.

به گفته وی 250 یخچال فریزر ایستاده برای خمیه های زائران ایرانی در عرفات در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجهیز چادرهای حجاج ایرانی به کولر در منا و دسترسی زائران ایرانی به پریز برق برای شارژ موبایل هایشان را از دیگر خدماتی که برای نخستین بار بعد از گذشت 30 سال ارایه خواهد شد، عنوان کرد.

اوحدی یادآور شد: تاکنون حدود 25 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده اند که از این تعداد 9 هزار نفر در مکه مکرمه و 16 هزار زائر نیز در مدینه منوره به سر می برند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها