فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه امروز همه جهان به قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ایمان دارند گفت: آمریکایی‌ها امروز به خوبی متوجه قدرت ایران شده‌‌اند و یکی از جلوه‌های این قدرت بازدارندگی در خلیج فارس حاکم است.
کد خبر: ۶۰۰۳۷۳
آمریکا‌ متوجه قدرت بازدارندگی ایران شده است

مراسم رونمایی از مستند «آب‌های خروشان» با حضور امیر دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و احسان محمد‌حسنی مدیرعامل سازمان هنری اوج برگزار شد.

براساس این گزارش، امیر دریا‌دار فدوی در این مراسم گفت: پس از گذشت 25 سال از دفاع مقدس هنوز توانمندی‌های انجام شده و باوری که در رزمندگان خدا وجود داشت را نتوانسته‌ایم به طور شایسته در اختیار مردم از جمله جوانان که آن روزها را درک نکرده‌اند بگذاریم.

وی افزود: بسیاری از جوان‌های ما مسائلی را نمی‌دانند که اگر در هر کشوری با خصوصیات ما وجود داشت مسلما جوانان آن اطلاعات زیادی از این مسائل داشتند اما متاسفانه در کشورمان اینگونه نیست و اگر 5 جوان را اتفاقی انتخاب کنیم و در مورد بدیهیات دفاع مقدس از آنها سؤال شود نمی‌دانند به دلیل اینکه خیلی از کارهایی که باید انجام شود، انجام نشده و برعکس آن در مورد خیلی از مسائل افرادی که ربطی هم به کشور ما ندارند و حتی نشانی از آن‌ها در رسانه‌های ما دیده نمی‌شود اطلاع دارند که این به دلیل تفاوت روش‌ها در اطلاع‌رسانی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: ما در شرایط عادی به سر نمی‌بریم و روال باطل از تمام توانمندی خود استفاده می‌کند تا جلوی صدای حق را بگیرد و در حال حاضر 35 سال است که این روند ادامه داشته و دلیل آن هم برقرار بودن حق در مقابل روال باطل است.

امیر دریادار فدوی خاطرنشان کرد: ما امروز نه تنها با سال 57 قابل مقایسه نیستیم بلکه با سه سال قبل خودمان هم قابل مقایسه نیستیم و توانمندی‌های انقلاب اسلامی رو به رشد بوده است و اولین اثر آن توان بازدارندگی بوده است. دشمنان ما معتقدند که کشور ما و ایران اسلامی به توان بازدارندگی دست پیدا کرده‌اند و همین توان بوده است که پس از جنگ تحمیلی جلوی هر حرکتی را علیه کشور ما گرفته است.

وی ادامه داد: امروز 25 سال از پایان جنگ می‌گذرد اما دشمن نتوانسته حتی یک نگاه چپ به ما بکند چرا که مطمئن هستند نمی‌توانند اقدامی علیه ما انجام دهند و اولین اصل در بازدارندگی همین نکته است که دشمن توان شما را قبول داشته باشند و آمریکایی‌ها نیز امروز به خوبی متوجه قدرت ما شده‌‌اند چون خودشان بر همین مدار هستند و یکی از جلوه‌های این قدرت بازدارندگی در خلیج فارس حاکم است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه بیان داشت: خلیج فارس از همه منظر با سایر نقاط دنیا متفاوت است و منطقه‌ای بسیار ویژه است که آمریکا برای آن از تعبیر «منابع حیاتی امنیت ملی آمریکا در آنجا نهفته است» استفاده می‌کند و حتی آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر از اروپا عقب‌نشینی کنیم جایی را برای پدافند داریم اما اگر از خلیج فارس عقب‌نشینی کنیم هیچ جایی را برای پدافند نداریم.

امیر دریادار فدوی با اشاره به آنکه قدرت اقتصادی و نظامی آمریکا از دهه 70 رو به افول گذاشت و به همین دلیل آمریکا تصمیم گرفت خلیج فارس را به عنوان منبع حیاتی نفت و گاز جهان در اختیار بگیرد گفت: امروز تأمین گاز جهانی از خلیج فارس صورت می‌گیرد و حتی طی هفت سال آینده این موضوع به دو برابر افزایش پیدا می‌کند و تنها عاملی که آمریکایی‌ها در دنیای امروز به عنوان قدرت در اختیار دارند و می‌توانند سلطه خود را از این طریق بر دنیا ادامه دهند، بودند در خلیج فارس تا بتوانند همچنان کنترل انرژی را در دست داشته باشند اما امروز به واسطه شناورهای تندروی سپاه احساس ناامنی می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه در مستند «آب‌های خروشان» قدرت بازدارندگی نیروی دریایی به خوبی نشان داده شده است گفت: در این مستند کار بسیار خوبی انجام شده است و با استفاده از تمام منابع تصویری موجود این منابع به شکل متفاوتی کنار یکدیگر چیدمان شده است و در صحبت با کسانی که معمولا دشمن ما هستند و یا حداکثر در موضع بی‌طرفی قرار دارند و امیدوارم این حرکتی که شروع شده در جهت باورهای بیشتر مردم ما نسبت به قدرت و توان بازدارندگی نیروهای نظامی ایران مؤثر باشد.

در ادامه این جلسه فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به این سؤال که آیا سینمای ایران توانسته توان بازدارندگی امروز نیروهای نظامی ایران را به تصویر بکشد گفت: قطعا جواب این سؤال خیر است به این دلیل که در داخل کشور ما به این میزانی که دشمن اعتقاد به توان ما دارد نیروهای داخلی چنین اعتقادی را ندارند.

براساس این گزارش همچنین احسان محمد حسنی مدیرعامل سازمان هنری اوج در خصوص فعالیت‌های این مؤسسه اظهار داشت: سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج در حال حاضر بیش از 60 اثر مستند را در موضوعات مختلف آماده پخش دارد و حتی در سایر بخش‌ها نظیر پویانمایی و گرافیک نیز دوستانمان شبانه روز در حال تولید محتوا هستند.

وی همچنین در خصوص روند تولید مستند «آب‌های خروشان» سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج گفت: «آب‌های خروشان» ظرف مدت یکسال و نیم و در 10 کشور مختلف تولید شد و تیم تولید کننده این مستند با کارشناسان مختلف سیاسی و نظامی در کشورهای مختلف گفت‌وگو کردند و آنها برای اولین بار در این مستند به توان نظامی نیروی دریایی اعتراف کردند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها