رئیس کل سازمان نظام پزشکی خبر داد:

ایران جزو 5 کشور جهان در سلامت خون

رئیس سازمان انتقال خون اعلام کرد:

عامل انتقال اچ آی وی به کشور

رئیس سازمان انتقال خون ایران،عامل ورود ویروس اچ آی وی به کشورمان را ناشی از واردات داروهایی با مشتقات پلاسما عنوان کرد.
کد خبر: ۶۰۰۰۴۸
عامل انتقال اچ آی وی به کشور

به گزارش مهر، دکتر علی اکبر پورفتح اله روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان انتقال خون ایران که در محل پایگاه انتقال خون وصال تهران برگزار شد، افزود: طب انتقال خون در ایران، کاریکاتوری است به طوریکه وضعیت نامناسبی در این حوزه داریم و در رده کشورهای آفریقایی هستیم.

وی با تاکید بر حمایت وزارت بهداشت از چرخه دوم انتقال خون در کشور، تصریح کرد: در صنعت پلاسما، داستان غم باری داریم.

پورفتح اله با عنوان این مطلب که اجازه جابجایی پلاسما از کشوری به کشور دیگری در دنیا داده نمی شود و استفاده از داروهای با منشاء پلاسمای بیگانه در کشورها ممنوع است، گفت: اچ آی وی از طریق همین داروهای وارداتی مشتق از پلاسما وارد کشورمان شد. هپاتیت سی نیز همینطور وارد ایران شد.

رئیس جدید سازمان انتقال خون ایران با انتقاد از واردات 220 میلیون دلار دارو با مشتق پلاسما طی سال گذشته به کشور، ادامه داد: ضروری است به فکر راه اندازی پالایشگاههای دوم و سوم خون در کشور باشیم که باید از همکاری بخش خصوصی بهره بگیریم.

وی از صنعت پلاسما به عنوان یک صنعت سودآور نام برد و افزود: لازم است به مرکز تولید پلاسما تبدیل شویم. برای همین برنامه اجرایی نوشته ام که می بایست در سازمان بر روی آن کار کنیم.

پورفتح اله با اشاره به وجود مشکلی به نام اقتصاد انتقال خون در ایران، گفت: هیچ جای دنیا خون رایگان به مراکز درمانی داده نمی شود. بنابراین، بیمه ها باید وارد حوزه خون و فرآورده های خونی شوند تا بتوان وضعیت موجود را بهبود بخشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها