اختصاصی جام جم آنلاین

آلمان آینده از نگاه آنگلا مرکل

براساس نتایج نظرسنجی های حوزه رای گیری آنگلا مرکل و حزبش با اختلاف قابل ملاحظه ای در انتخابات پارلمانی آلمان پیروز شدند.
کد خبر: ۵۹۹۷۱۹
آنگلا مرکل پیروز انتخابات آلمان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه،​ آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در انتخابات پارلمانی امروز یکشنبه نه تنها به یک پیروزی شخصی دست یافت بلکه حزب محافظه کار دموکرات مسیحی او بیش از 42 درصد آرا را کسب کرد.

با این حال، براساس برآوردهای شبکه های تلویزیونی آلمان احتمالا مرکل باید برای تشکیل دولت با حزب مخالف سوسیال دموکرات مشارکت کند.

حزب لیبرال متحد دموکرات مسیحی ها برای نخستین بار از سال 1949 میلادی تاکنون نتوانست 5 درصد آرای لازم برای داشتن کرسی نمایندگی در بوندستاگ (پارلمان آلمان) را کسب کند.

حزب مخالف سوسیال دموکرات بین 26 تا 26.5 درصد آرا را به دست آورده است. در مجموع احزاب چپ فقط 43 درصد آرا را به دست آورده اند که یکی از بدترین نتایج آنها محسوب می شود.

براساس آخرین گزارش های رسیده ائتلاف احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی 301 کرسی بوندستاگ را به دست آورده اند و بنا براین آنگلا مرکل قادر است با این اکثریت به تنهایی دولت را تشکیل دهد.

با این حال، بر اساس برخی گزارش های دیگر  احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی تاکنون 299 کرسی بوندستاگ را کسب کرده و هنوز به دو کرسی دیگر برای کسب اکثریت مطلق نیاز دارند.

مرکل از زمان تاسیس آلمان فدرال پس از کنراد آدنائر و هلموت کهل سومین صدراعظمی است که سه بار زمام امور را در این کشور به دست می گیرد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها