شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری فقط یک روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۵۹۹۰۷۸
اول فردو، بعد نطنز... اصلا برنامه هسته‌ای را تعطیل کنید!

اول فردو، بعد نطنز... اصلا برنامه هسته‌ای را تعطیل کنید!

روزنامه کیهان نوشت:برخی محافل سیاسی آمریکایی و صهیونیستی فاش کردند توقعات آنها - در صورت برآورده شدن - محدود به توقف غنی‌سازی 20 درصد نیست.

اخیرا برخی محافل رسانه‌ای نظیر اشپیگل مدعی شده بودند ایران آماده مذاکره درباره توقف غنی‌سازی فردو و تعلیق فعالیت سایت فردو است اما جمهوری اسلامی این ادعا را تکذیب کرد.با این حال مرور برخی اظهارات آمریکایی - صهیونیستی نشان می‌دهد تلقی اینکه توقف مثلا غنی‌سازی 20 درصد باعث تغییر نگاه غرب در رفتارهای آن شود زیادی خوش‌بینانه و ساده‌دلانه است.خبرگزاری بلومبرگ در این باره از قول دیوید آلبرایت بازرس سابق آژانس و رئیس موسسه «علوم و امنیت بین‌‌المللی» نوشت: «تعطیلی فردو نشانه مثبتی است، اما اگر ایرانی‌ها انتظار دارند تحریم‌ها در مدتی کوتاه لغو شوند خود را فریب می‌دهند» «مارک دوبوویتز» مدیر اجرایی «بنیاد دفاع از دموکراسی» در واشنگتن نیز گفت: حتی اگر ایران فردو را نیز تعطیل کند، ذخایر اورانیوم با غنای پایین و متوسط و نیز 18 هزار سانتریفیوژ نصب شده در سایت نزدیک شهر نطنز امکان تولید سوخت با غنای بالا که لازمه تولید سلاح هسته‌ای است را برایش فراهم کرده است.

وی که در زمینه تصویب تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران به دولت اوباما و کنگره این کشور مشاوره داده، افزود: در حالی که این گام نخست روحانی اقدامی مثبت است و باید با کاهش تحریم‌ها پاسخ داده شود، اما برای لغو سخت‌ترین تحریم‌های غرب کافی نیست!»بلومبرگ همچنین از قول مارک رگو سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: «ما بیش از حرف زدن به عمل کردن علاقه‌مندیم.» فشارهای دیپلماتیک بر ایران باید همراه با تهدید نظامی عینی ادامه یابد تا ایران از کلیه فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود دست بردارد، تمام موارد غنی شده را از خاک خود خارج کند و تاسیسات غیرقانونی غنی‌سازی اورانیوم را در فردو تعطیل و تولید پلوتونیوم را متوقف کند.یئیر لایید وزیر امور مالی اسرائیل نیز به سی‌ان‌ان گفته است: وقتی راکتور قم تعطیل، غنی‌سازی اورانیوم متوقف شود و آنها (ایران) اورانیوم غنی‌شده‌ای را که در اختیار دارند، به خارج منتقل کنند، آن موقع است که می‌توانیم بگوییم موفق شدیم.

 وی در رابطه با لحن جدید دولت ایران گفت: «از شنیدن هر صدای جدید از ایران خوشحال می‌شوم اما، این، باید پشتوانه عملی داشته باشد و صرفا در حد حرف نباشد.»وی با بیان این نکته که از زمان روی کار آمدن «حسن روحانی»، ایران 7 هزار سانتریفیوژ جدید نصب کرده است، افزود: البته، من دوست دارم به جای تکذیب‌کنندگان هولوکاست و آنچه آنها می‌گفتند، افرادی باشند که سال نوی عبری یا سال جدید را (با توئیتر) به من تبریک بگویند.با این وصف جای تأمل است که آیا خوش‌خیالی افراطی 10 سال پیش در اعتمادسازی یکطرفه جای باز تولید و تکرار دارد؟

گزارش اشپیگل از جاسوسی آمریکا در سیستم اقتصادی دنیا

کیهان آورده :آمریکا مشغول جاسوسی در سیستم اقتصادی جهان است.مدارکی که ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی در اختیار مجله آلمانی اشپیگل قرار داده است، نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا به طور نامحسوس مبادلات بانکی بین‌المللی را هم کنترل می‌کند.بر اساس آخرین اطلاعاتی که ادوارد اسنودن، پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در اختیار مجله آلمانی اشپیگل‌ قرار داده این آژانس مبادلات بانکی بین‌المللی و نقل و انتقالات انجام شده از طریق کارت‌های اعتباری را هم به دقت تحت نظارت و کنترل خود دارد.به گزارش اشپیگل، آژانس امنیت ملی آمریکا علاوه بر تجسس در مبادلاتی که از طریق کمپانی‌های عظیمی نظیر «ویزا» انجام می‌شود، بانک داده‌های مالی عظیمی هم ایجاد کرده که جریان انتقال پول‌های بین‌المللی را در یک واحد ویژه در این سازمان اطلاعاتی ذخیره می‌کند. اسنادی که ادوارد اسنودن منتشر کرده نشان می‌دهد که تجسس مبادلات بانکی بین‌المللی توسط واحد مخصوصی به نام Follow the Money (با نام اختصاری FTM)انجام می‌شود.

اطلاعات به دست آمده از جریان انتقال پول‌های بین‌المللی در بانک داده‌های این واحد موسوم به «ترک‌فین» (Tracfin) ذخیره می‌شود. تا سال 2011 این بانک داده‌ها بیش از 180 میلیون مورد از مبادلات بین‌المللی را ذخیره کرده بود.اسناد دیگری هم که مربوط به سال 2010 است، نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی آمریکا به طور گسترده‌ای روی مبادلات بانکی مشتریان کمپانی‌های بزرگی نظیر ویزا تجسس می‌کند هدف اصلی آژانس امنیت ملی آمریکا از تجسس روی مبادلاتی بانکی بین‌المللی، دست‌یابی به جزئیات جریان گردش پول در اروپا، خاورمیانه و آفریقا است. اسناد جدیدی که اسنودن منتشر کرده، همچنین نشان می‌دهد که بانک داده‌های «ترک‌فین» آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات شبکه سوئیفت، مستقر در بروکسل را هم به طور پنهان جمع‌آوری می‌کند.

سوئیفت از مهم‌ترین شبکه‌های مالی جهان است که توسط هزاران بانک در سراسر دنیا برای انتقال اطلاعات مرتبط با مبادلات امن بین بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.اسناد جدید نشان می‌دهد که نفوذ به پرینترهای شبکه سوئیفت و خواندن پنهان ترافیک پرینترهای بسیاری از بانک‌ها، یکی از روش‌های متخصصان و جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات حساس و خصوصی بانکی شهروندان اروپا، خاورمیانه و آفریقا بوده است.اطلاعات اقتصادی در همه کشورهای جهان جزو اطلاعات کاملا خصوصی شهروندان است و اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که حتی جاسوسان و تحلیلگران این سازمان عظیم اطلاعاتی آمریکا هم از افشای جزئیات این شیوه جاسوسی که مصداق بارز نقض حریم خصوصی است، بسیار نگران بوده‌اند.

«احبّا»‌ی اسرائیل بد جوری گاف دادند!

روزنامه کیهان نوشت:دم خروس حزب استعمار ساخته بهائیت در نشست اخیر آنها در شیکاگو بیرون افتاد. این گروهک ادعا می‌کند کاری به سیاست ندارد اما در نشست اخیر این گروه که تحت عنوان انجمن دوستداران فرهنگ ایرانی برگزار شد، یکی از سخنرانان اصلی جلسه به شدت به جمهوری اسلامی حمله کرد و مورد تشویق حضار قرار گرفت.هر چند برخی حضار جو زده شده بودند اما پس از پایان مراسم یکی از آنان نگران شده و نسبت به پیامدهای این موضوع هشدار داده است.مهرداد مهاجر در وبلاگ بهایی «بحر فنا» می‌نویسد: گردهمایی 3 هزار نفر از احبای بهایی 29 اوت تا ابتدای سپتامبر برگزار شد اما از نکات منفی آن سخنرانی اسماعیل نوری علاء بود که چندین بار با کف زدن و ابراز احساسات احباء قطع شد اما در مجموع مناسب نبود. او در سخنان خود احبا را هموطنانی آواره و سرگردان از وطن و جزئی از اپوزیسیون انحلال‌طلب حکومت اسلامی دانست و به نمایندگی از سوی جامعه بهائی حکومت ایران را جزء اشرار خطاب کرد و حکومت جهانی آرمانی بهائی را به جای یک حکومت دین‌مدار، یک حکومت سکولار معرفی نمود.

وی می‌افزاید: آقای نوری‌علاء با استفاده از تریبون مجانی کنفرانس، حکومت اسلامی را یک [...] تاریخی نامید که باید به زباله‌دان تاریخ ریخته شود و شرط نوسازی ایران را انحلال حکومت اسلامی قرار داد. او چندین بار سعی کرد تا با تحریک احبا، آنان را به اظهارنظر در امور سیاسی وادار کرده و این کنفرانس را به یک میتینگ سیاسی تبدیل نماید.او ادامه می‌دهد: از احبای حاضر در جلسه که در هنگام سخنرانی نوری‌علاء نه تنها سالن کنفرانس را ترک نکردند بلکه او را تشویق و تائید نمودند، نمی‌توان انتظاری داشت، ولی از گردانندگان کنفرانس و نیز بزرگانی مثل جناب آقای دکتر شاپور راسخ که با نصوص امری و منویات بیت‌العدل اعظم آشنا هستند، این سکوت و تایید باعث شگفتی بود. جناب راسخ در سخنرانی پایانی جلسه، ضمن اشاره به فجایع حکومت اسلامی، این حکومت را غیرقابل اصلاح دانسته و خواستار لغو قانون اساسی و منحل ساختن ساختارهای برآمده از آن شدند. دل بستن به روشنفکران مشابه نه تنها هیچگونه تغییر پایداری را به همراه نخواهد داشت، بلکه باعث بی‌اعتمادی دولت‌ها به بهائیت و فشار بیشتر بر احبا خواهد شد. چرا در بین آن 3 هزار نفر کسی اعتراض نکرد؟

نظر وزیر ارتباطات درباره فیس‌بوک و صفحه وزرا

روزنامه تهران امروز نوشت:محمود واعظی، وزیر ارتباطات درباره عضویت در فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی گفته: اگر شبکه‌ای سالم باشد عضویت و فعالیت در آن از نظر من هیچ مشکلی ندارد. حال این مسئله که برخی وزرا صفحه دارند در این صفحات نظر خود را بیان می‌کنند و دوست دارند نظر دیگران را هم درباره آن بشنوند.واعظی همچنین در پاسخ به سوالی که درباره صفحه فیس‌بوکش از او پرسیده گفته: فردی به نام من صفحه‌ای در فیس‌بوک ایجاد کرده و حدود 48 ساعت هم با آن صفحه فعالیت کرد اما به هر حال جلوی این صفحه گرفته شد.

اخلال دفتر رئیس‌جمهور سابق در دولت روحانی

تهران امروز آورده:جواد هروی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از حاشیه‌سازی دولت دهم با تشکیل جلسه در ساختمان لادن،گفته:دفتر رئیس‌جمهور سابق در کار دولت روحانی اخلال می‌کند.هروی به خانه ملت گفته:هر دولتی فرصتی در اختیار دارد تا طی آن زمان بتواند بر اساس اختیارات، امکانات و اعتباراتی که در اختیار دارد کارهایی را در سطح کشور انجام دهد.هروی گفته: دوره ریاست‌جمهوری 4 سال است و تنها یک دوره می‌توان آن را براساس رای مردم به دست گرفت و بعد از پایان این دوره دولت قبلی از تمشیت امور خارج می‌شود.

فهرست دارایی‌ها‌ و بدهی‌های‌ بابک زنجانی

تهران امروز آورده: بابک زنجانی از دارایی‌ها و بدهی هایش گفته. طبق گفته خودش در کل فقط حدود 10 میلیارد دلار بدهکار است! زنجانی در گفت‌وگو با آسمان، بخشی از دارایی‌های خود را اینگونه لیست می‌کند: شرکت هواپیمایی قشم، هلدینگ سورینت، باشگاه فوتبال راه‌آهن، First Islamic Bank مالزی، بانک «ارزش» تاجیکستان، موسسه‌ای مالی اعتباری در امارات، سهامدار شرکت هواپیمایی «انور» ترکیه و در مجموع 25 هزار میلیارد تومان سرمایه.او درباره بدهی‌های خود هم می‌گوید: وزیر نفت گفته است من بیش از 2 میلیارد دلار بدهی دارم اما بدهی من به این وزارتخانه یک میلیارد و 200 میلیون یورو بیشتر نیست. در کل حدود 10 میلیارد دلار بدهکارم!زنجانی جزئیات مذاکرات خود با سعید مرتضوی را توضیح می‌دهد و ادعا می‌کند: با یک جعبه شیرینی به خانه مرتضوی رفتم و فردای آن روز در سازمان تامین‌اجتماعی مذاکره کردیم. فاضل لاریجانی هیچ پولی از من نخواست.زنجانی با بیان اینکه «سرباز بانک مرکزی بودم و راننده رئیس کل اسبق بانک مرکزی»، می‌گوید که «کارم را با صادرات پوست گوسفند شروع کردم» و «اولین کارمزدم از فروش ارز 17 میلیون تومان بود».

روایت شمس‌الواعظین از پرونده‌های معلق

تهران امروز نوشت:ماشاءالله شمس‌الواعظین گفته: در دولت احمدی‌نژاد شاهد افزایش پرونده‌های تعلیقی بودیم و هر روز بر تعداد این پرونده‌ها افزوده می‌شد اما سعی دولت جدید در به صفر رساندن این پرونده‌هاست.سردبیر روزنامه توقیف شده عصر آزادگان گفته: من از این پیشامد بسیار خوشحالم و از این روند می‌توان امید داشت که این پرونده برای همیشه حل شود.

خشم رژیم صهیونیستی ازمصاحبه رئیس جمهور

جمهوری اسلامی  نوشت: نتانیاهو، ضمن ابراز خشم از مصاحبه دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی، گفت این مصاحبه، بازی با الفاظ با هدف فریب دادن سران کشورهای غربی بود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اولین کسی بود که در مقابل اظهارات هوشمندانه رئیس‌جمهور ایران در این مصاحبه به سؤالات مرتبط با اسرائیل این شبکه تلویزیونی آمریکائی عکس العمل منفی نشان داد. در این باره سرمقاله امروز روزنامه را بخوانید.

رسوائی‌های جهاد نکاح

جمهوری اسلامی آورده: رسوائی‌های جهاد نکاح، داد وزیر کشور تونس را هم در آورده است. وزیر کشور تونس، در مجلس ملی این کشور از عوارض منفی جهاد نکاح برای کشورش بشدت انتقاد کرد. لطفی بن جدو، گفت برخی از زنان تونسی برای رفع نیازهای جنسی مخالفان مسلح به سوریه می‌روند و با 20، 30 و حتی 100 نفر به نام جهاد نکاح رابطه جنسی برقرار می‌کنند و باردار به تونس بر می‌گردند. وی افزود: از زمان پذیرش مسئولیت وزارت، توانسته‌ام، مانع اعزام 6 هزار نفر به سوریه شوم. وزیر کشور تونس از اینکه مسئولین تونسی درباره رسوائی‌هائی که در سوریه برای کشورشان به بار آمده سکوت می‌کنند ابراز نارضایتی کرد و آن را یک خطر برای جامعه تونس و منطقه دانست.

پرونده سیاه شورشیان سوری

جمهوری اسلامی نوشت:جنایت وحشتناک دیگری توسط شورشیان سوری، پرونده سیاه آنها را سیاه‌تر کرده است. اعضاء گروهک "دولت اسلامی عراق و شام" که از آن با نام اختصاری "داعش" یاد می‌شود پس از به گروگان گرفتن سرهنگ "منیر صقور" یکی از خلبانان بالگرد سوری سر وی را از بدنش جدا کردند. این بالگرد سوری از نوع‌ام‌ای 17 که روز دوشنبه هفته گذشته اشتباهاً وارد حریم هوایی ترکیه شده و بلافاصله به خاک سوریه برگشت با شلیک موشک جت‌های جنگنده این کشور در اراضی سوریه سقوط کرده بود. تصویر دلخراش سر جدا شده این خلبان جوان سوری که یکی از اعضاء گروهک "داعش" درحال حمل آن است، در شبکه‌های اینترنتی به نمایش گذاشته شده است.

دعوا در مناظره

جمهوری اسلامی  آورده: مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان به دعوا کشید. شامگاه پنجشنبه، زمانی که جمیل حسنلی، نامزد مخالف دولت، کابینه الهام علی اف را به فساد گسترده متهم کرد. حافظ حاجی اف،‌ نامزد یکی از حزب‌های اقماری دولت، از جای خود برخاست و بطری آب را به سوی نامزد مخالف پرتاب کرد. حاجی اف سپس با فریاد و ناسزا به حسنلی گفت: نابودت می‌کنم! و سپس هر دو نامزد، صحنه مناظره، تلویزیونی را ترک کردند!

انتخابات حرام شد!

روزنامه قدس به نقل از العالم نوشت: شیخ عبدالرحمن برّاک یک شیخ وهابی، در قیاسی عجیب برگزاری هر انتخاباتی را «تشبّه به کفار» دانست و آن را حرام اعلام کرد!

سایه مرگ بر سر دریاچه‌های کشور

روزنامه قدس از قول سایت الف آورده: پس از نابودی بخشهای وسیعی از دریاچه منحصر به فرد ارومیه و تشکیل کارگروه نجات در دولت و مرگ دریاچه‌های بختگان و مهارلو در استان فارس، دریاچه‌های طشک و کافتر نیز در معرض خشکی کامل و تبدیل شدن به شوره زار قرار گرفته اند. موسسه تحقیقات آب گزارش داد، این نمکزارها مستعد تولید گرد و غبار در کشور هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها