رییس اتحادیه لوزام خانگی گفت: تولیدات ایرانی به شدت به کیفیت تولیدات کشور کره نزدیک و علم و دانش تولید یخچال و فریزر از کشور ترکیه و کره به ایران وارد شده است. این درحالی است که یخچال یکی از برندهای معروف کره‌ای با نام برند اصلی در ایران تولید می‌شود و به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۵۹۷۶۳۶
کیفیت تولیدات ایرانی بیش از محصولات چینی و ترک است

ئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: تولیدات لوازم خانگی ایرانی به شدت به کیفیت تولیدات کشور کره نزدیک و علم و دانش تولید یخچال و فریزر از کشور ترکیه و کره به ایران وارد شده است.

محمد طحان پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با کیفیت و انتخاب لوازم خانگی اظهار کرد: هود آشپزخانه که یکی از لوازم مورد احتیاج در هر خانه‌ای به حساب می‌آید از تکنولوژی خاصی در تولید آن استفاده نمی‌شود. از آن سو در برخی موارد دیده شده است که هودهای به نام دنیا به صورت CKD به کشور وارد شده و در کارخانه‌های ایرانی مونتاژ می‌شود.

وی به خریداران هود توصیه کرد که از تولیدات ایرانی استفاده کنند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی همچنین درباره سینک گفت: این محصول نیز مانند هود از دانش و تکنولوژی خاصی پیروی نمی کند و تنها فرم و شکل آن برای مصرف‌کنندگان مهم است. پس توصیه می‌شود مردم از محصولات ایرانی که با سلیقه و نیاز ایرانی عجین‌تر است استفاده کنند.

طحان‌پور بیان کرد:‌ از دیگر محصولات لوازم خانگی که از تکنولوژی خاصی بهره مند نیست می توان به گاز اشاره کرد و موضوع اصلی در تولید وخرید گاز قطعات به ویژه ترموکوبل آن است که ترموکوبل‌های آلمانی در رده اول کیفیت و ایرانی و چینی در رده‌های بعدی قرار دارند.

او در رابطه با انتخاب گاز گفت: با توجه به ذائقه وسلیقه ایرانی بسیار خوب است که از گازهای تولید داخل استفاده کرد و گازهای تولید داخلی کیفیتی بیشتر از تولید ترکیه ودر حد محصولات اروپا دارند و تفاوت قیمت این محصول تنها به دلیل تفاوت کیفیت و قیمت شیشه استفاده شده در آن است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی در رابطه با یخچال و فریزر مدعی شد: برخی ازتولیدات ایرانی درحال نزدیک شدن به کیفیت تولیدات اروپایی است و دانش کشورهای به روز دنیا به ایران وارد شده است.

طحان‌پور تاکید کرد:‌ تولیدات ایرانی به شدت به کیفیت تولیدات کشور کره نزدیک و علم و دانش تولید یخچال و فریزر از کشور ترکیه و کره به ایران وارد شده است. این درحالی است که یخچال یکی از برندهای معروف کره‌ای با نام برند اصلی در ایران تولید می‌شود و به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: تمامی تلویزیون‌ها نیز در چند سال گذشته رویه فعلی تولید یخچال را در پیش گرفته‌اند و می‌توان گفت که بیشتر تلویزیون‌های برند موجود در ایران تولید داخلی است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی در رابطه با ماشین لباسشویی و ظرفشویی گفت:‌ تولید لباسشویی داخلی با تولیدات روز دنیا رقابت می‌کنند زیرا بیشتر تولیدات ایرانی تحت لیسانس کارخانه‌های بزرگ دنیا تولید می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: تولید ظرفشویی در کشوربسیار کم است و تکنولوژی و دانش آن بیش از تکنولوژی و دانش لباسشویی است. تولیدات داخلی ظرفشویی درحد خوب است اما عالی نیست و هنوز فاصله بسیاری با دانش فوق العاده روز دنیا داریم.

طحان پور خاطرنشان کرد: یکی از برندهای معروف ماکرو ویو مشکل داشت که در مونتاژ صورت گرفته در ایران این مشکل رفع شد. مونتاژ ایرانی نشات گرفته از سلیقه ایرانی است و توصیه می‌شود بیشتر از محصولات ایرانی یا مونتاژ ایرانی درخرید ماکرو ویو استفاده شود.

رییس اتحادیه لوازم خانگی در رابطه با چرخ گوشت، جاروبرقی و آبمیوه گیری تاکید کرد:‌ تولیدات داخلی بسیار عالی است و کیفیت تولید ایرانی بیش از کیفیت تولید چین وترکیه است.

او در پاسخ به این سوال که آیا مردم بیش از نیاز خود خرید می کنند، گفت:‌ مردم تنها باید نیاز روز خود را تامین کنند و به دنبال آن نباشند که نیاز شب عید خود را در فصل پاییز تامین کنند زیرا این کار باعث افزایش قیمت و کاهش ظاهری محصول در بازار می‌شود و خود نیز بار روانی منفی در بازار ایجاد می کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها