محمود فرشچیان برای روایت معراج حضرت رسول (ص) حدود 2 سال زمان گذاشته است

«معراج» فرشچیان رونمایی می‌شود

جدیدترین اثر استاد محمود فرشچیان با نام «معراج» که روایتگر معراج حضرت پیامبر اعظم(ص) است همزمان با میلاد امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) روز سه‌شنبه این هفته رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۶۹۹۸

به گزارش جام‌جم، در مراسم رونمایی از آخرین اثر استاد فرشچیان علاوه بر استاد، جمعی از هنرمندان و استادان رشته‌های مختلف هنری همراه با رئیس سازمان میراث فرهنگی حضور خواهند داشت.

این اثر به عنوان جدیدترین تابلوی استاد فرشچیان با موضوع معراج حضرت پیامبر(ص) و در ابعاد 120 در 140 سانتی‌متر و با استفاده از تکنیک آکرولیک نقاشی شده است.

استاد فرشچیان برای خلق این اثر حدود دو سال زمان صرف کرده است که مراحل پایانی تابلوی «معراج» هفته گذشته به پایان رسید. این اثر نیز مانند بیشتر آثار استاد به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده است.

تابلوی «معراج» که روز سه‌شنبه در موزه استاد فرشچیان رونمایی خواهد شد به مدت دو سال در این موزه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و پس از آن به موزه آستان قدس رضوی منتقل خواهد شد.

«ضامن آهو»، «پنجمین روز آفرینش»، «عصر عاشورا»، «غدیر» و «کوثر» از جمله تابلوهای نقاشی این هنرمند هستند. او همچنین طراحی ضریح مطهر امام رضا(ع) و امام حسین(ع) را نیز به‌عهده داشته است.

موزه استاد محمود فرشچیان نیز از جمله موزه‌های مجموعه کاخ سعدآباد تهران است که در آن 70 اثر نفیس از این نگارگر پرآوازه با موضوعات عرفانی، مذهبی و هنری در معرض نمایش قراردارد. ساختمان موزه استاد محمود فرشچیان در مجموعه 110 هکتاری سعدآباد، یک بنای قاجاری است، با وسعتی حدود 600 مترمربع که برای مدتی محل اسکان رضاشاه همراه همسر چهارمش ملکه عصمت بوده است.

در روز رونمایی از آخرین اثر فرشچیان مردم نیز می‌توانند با حضور در موزه از نزدیک با استاد دیدار و گفت‌وگو کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها