جام جم آنلاین گزارش می دهد

روسیه: به ایران اس-400 می دهیم

یک روزنامه روس گزارش داد که رییس‌جمهور روسیه قصد دارد پیشنهاد ارئه سیستم‌های دفاع موشکی اس 300 و نیز ساخت یک راکتور هسته‌ای دوم در نیروگاه بوشهر را به ایران بدهد.
کد خبر: ۵۹۶۱۸۵
پوتین پیشنهاد ارائه اس 300 به ایران می دهد

روزنامه کامرسانت، روز چهارشنبه به نقل از یک منبع نزدیک کرملین گفت که ولادیمیر پوتین،رییس‌جمهور روسیه قصد دارد روز جمعه در دیدار با حسن روحانی رییس جمهور ایران پیشنهاد ارائه پنج سیستم موشکی پیشرفته زمین به هوا را مجددا مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین قرار است در نشست سازمان همکاری شانگهای که روز جمعه در قرقیزستان برگزار می‌شود با روحانی دیدار کند.

روسیه در سال 2007 قراردادی را برای ارائه پنج سامانه موشکی اس 300 به ایران با هزینه 800 میلیون دلار امضا کرد. ولی در سال 2010، دمیتری مدودف، رییس جمهور پیشین روسیه تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی این قرارداد را لغو کرد.

منبع آگاه از کرملین در گفت‌وگو با روزنامه کامرسانت گفت که پیشنهاد روسیه به پس گرفتن شکایت 4 میلیارد دلاری ایران در یک دادگاه بین‌المللی در ژنو علیه آژانس صادرات تسلیحاتی روسیه بستگی دارد.

کامرسانت نوشت که پوتین قصد دارد پیشنهاد ارائه یک نسخه صادراتی تغییر یافته از سیستم اس 300 را که اس 300 MV آنتی 2500 نام دارد به تهران بدهد.

روسیه پس از انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهور ایران در ماه ژوئن از غرب خواسته است تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهند.

این منبع آگاه گفت که پوتین آماده امضای توافقنامه‌ای با ایران برای ساخت دومین راکتور هسته‌ای نیروگاه هسته‌ای بوشهر است.

وی گفت که چنین قراردادی از نظر اقتصادی بسیار سودمند خواهد بود، گرچه کمی سیاسی است.

روسیه ساخت اولین راکتور هسته‌ای نیروگاه بوشهر را به رغم اعتراضات رژیم صهیونیستی و آمریکا در ایران به پایان رسانده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین در گفت‌وگو با کامرسانت تایید کرد که انتظار می‌رود پوتین و روحانی درباره همکاری با یکدیگر در حوزه انرژی هسته‌ای و مساله همکاری فنی نظامی گفت‌وگو کنند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها