یک متخصص آسیب‌شناس سلولی گفت: کار کردن غیرمنظم سبب افزایش 23 درصدی احتمال ابتلا به سکته قلبی شده، 24 درصد احتمال ابتلا به عارضه قلبی و 5 درصد احتمال ابتلا به سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۵۹۴۸۴۲

دکتر حسن اکبری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که ساعت کار منظم و ثابتی ندارند، بیشتر از افرادی که در ساعات مشخص و منظم روز کار می‌کنند، در معرض خطر سکته قلبی قرار دارند.

به بیان دیگر، کار کردن در شیفت‌های متفاوت سبب برهم خوردن ساعت طبیعی بدن شده و بر شیوه زندگی چنین کارکنانی تاثیر منفی می‌گذارد و خطر افزایش فشار خون و ابتلا به بیماری دیابت را نیز به همراه دارد.

کمردرد در جوانی عوارض بدنسازی غیر‌اصولی در نوجوانی

یک متخصص ارگونومی با اشاره به این‌که کمردرد همیشه در صدر دردهای ناشی از ناهنجاری‌های قامتی دیده می‌شود، به افراد توصیه کرد: زمان بلند کردن بار، کمر خود را به هیچ وجه نچرخانند و برای جلوگیری از چرخش کمر پاهای خود را بچرخانند.

منصور ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که شیوع ناهنجاری‌های قامتی در افراد شاغل و غیرشاغل علل متفاوتی دارد، اظهار کرد: بیشترین دلیل شیوع ناهنجاری‌های قامتی در نوجوانان انجام ورزش‌ها و رفتارهای غلط در حین انجام کارهای روزمره است. رعایت استانداردهای ورزشی می‌تواند تا حدود زیادی مانع از ایجاد ناهنجاری‌های قامتی در نوجوانان شود.

وی بدنسازی را یکی از ورزش‌های خطرناک در راستای ایجاد ناهنجاری‌های قامتی دانست و تاکید کرد: در صورتی که نوجوانان بر طبق اصول صحیح به این ورزش اقدام نکنند با مشکلات و ناهنجاری‌های قامتی مواجه می‌شوند که این ناهنجاری‌ها در سنین جوانی خود را نشان می‌دهد و مشکلاتی را برای فرد بوجود می‌آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها