6 تبعه افغان که با تشکیل باند زورگیری خشن در شمال پایتخت با تهدید قمه، ساتور و چاقو از شهروندان تهرانی سرقت می‌کردند توسط ماموران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۹۴۴۳۳
انهدام باند زورگیران افاغنه در تهران

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، هفتم اسفندماه سال گذشته جوانی به کلانتری 101 تجریش مراجعه و از زورگیری توسط چند موتورسوار و سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه همراهش توسط آنها خود خبر داد. مرد جوان به مأموران گفت: در ساعت 19:15 امروز چند موتور سوار با تهدید چاقو  قمه و ساتور ! اقدام به سرقت وجوه نقد  گوشی تلفن همراه و گردبند من نموده و حتی لباس گرم ( کاپشن ) مرا نیز از تنم خارج و با خودشان بردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف  و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران  پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با پرونده‌های مشابه مواجه شدند. در تمام این پرونده‌ها مالباخته‌ها مدعی بودند که چندین جوان موتور سوار که به نظر هویت آنها افغانی است راه آنها را مسدود و با تهدید چاقو، قمه و ساتور اقدام به سرقت وجوه نقد  گوشی‌های تلفن همراه و طلاجات آنها کرده‌اند.  

با شناسایی تعدادی از موتورسیکلت‌های استفاده شده در سرقت‌ها  دهها پرونده سرقت موتورسیکلت به شیوه زورگیری به اداره پنجم ارجاع و صاحبان موتورسیکلت‌ها پس از حضور در اداره پنجم عنوان داشتند که موتورسیکلت‌های آنها طی یک دعوای صوری در پشت چراغ قرمز و توسط چند جوان افغان به سرقت رفته که تعدادی از این موتورسِکلت‌ها همزمان با تاریخ وقوع سرقت‌های زورگیری از شهروندان و به صورت رها شده در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در منطقه افسریه کشف شده بود.

با توجه به تعدد سرقت‌ها و استفاده سارقان افاغنه از انواع موتورسیکلت‌های پالس  آپاچی و طرح هوندا 125 تصاویر بدست آمده از چهره نگاری شده ی متهمان به همراه مشخصات موتورسیکلت‌ها در اختیار کلانتری‌های سطح شهر تهران قرار داده شد.

چهاردهم مرداد امسال با مراجعه چند مالباخته به کلانتری 103 گاندی مأموران اطلاع پیدا کردند که سرقت‌های مشابهی توسط چند جوان افاغنه موتورسوار و با دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 قرمز رنگ در منطقه قلهک بوقوع پیوسته ؛ بلافاصله طرح مهار از سوی کلانتری 103 گاندی انجام و سه سرنشین دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 قرمز رنگ به نام‌های محمد  سعید و فرهاد شناسایی  دستگیر و در بازرسی از آنها مقادیری از اموال مسروقه به همراه چندین قبضه انواع سلاح سرد ( چاقو و قمه ) کشف و هر سه متهم توسط مالباختگان شناسایی و بلافاصله پس از تشکیل پرونده اولیه در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می‌گیرند.

با دستگیری سه متهم پرونده و انتقال آنها به اداره پنجم  از مالباختگان جهت مراجعه به پلیس آگاهی و شناسایی متهمان دعوت انجام و دهها نفر از آنها موفق به شناسایی سه متهم شدند.

متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف به دهها فقره زورگیری انواع موتورسیکلت و سرقت از عابران پیاده  سرکرده گروه به نام «فرید. ر» را معرفی کردند.

تحقیقات برای دستگیری سردسته این گروه از سارقان ادامه داشت تا این‌که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرکرده گروه ( دو روز قبل از دستگیری سه عضو گروه سارقان ) توسط کلانتری 103 گاندی دستگیر و جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه سوم قرار گرفته است.

سرکرده گروه که در زمان دستگیری خود را با هویت ایرانی پوریا ریحانی معرفی کرده بود  پس از انتقال به اداره پنجم و با توجه به دلایل  مدارک موجود و شناسایی توسط مالباختگان به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به صورت اکیپ‌های چند نفره راهی سرقت می‌شدیم. هر دو نفر با یک موتور و از 6 نفر کمتر نمی‌شدیم. ما همه با هم بصورت گروهی به راه می‌افتادیم ؛ با دیدن سوژه  دو نفر در کنار سوژه نگه می‌داشتند، دو نفر چند متر پائین تر و دو نفر چند متر بالاتر توقف می‌کردند. در حقیقت ما راه را می‌بستیم تا دو نفری که قصد سرقت داشتند به راحتی بتوانند نقشه شان را اجرا کنند. بعد از سرقت دوباره راه می‌افتادیم و سوژه بعدی.

سرکرده گروه ادامه داد: عمده مسیر سرقت‌های ما از خیابان انقلاب به سمت تجریش بود اما هر بار مسیر جدیدی را انتخاب و به طرف میدان تجریش می‌رفتیم. برای سرقت هایمان نیاز به موتور داشتیم و به همین علت  ابتدا چند موتورسیکلت سرقت کرده و پس از زورگیری چند دستگاه موتور به سراغ سرقت‌های بعدی می‌رفتیم.

متهم در رابطه با نحوه سرقت موتور سیکلت‌های استفاده شده در سرقت‌ها نیز گفت:  پشت چراغ قرمز با دیدن یک موتور سواری کنارش می‌رفتیم و دعوا راه می‌انداختیم. در این گیر و دار  سوئیچ موتور را به بهانه این‌که صاحب موتور فرار نکند برداشته و او هم چون موتور خاموش شده بود به ناچار موتور را به کنار خیابان می‌کشاند. ما هم در این مرحله چاقو و قمه مان را در می‌آوردیم و با تهدید موتور را سرقت می‌کردیم. معمولا از ساعت 7 شب به بعد سرقت هایمان را انجام می‌دادیم و هر بار که راهی سرقت می‌شدیم دهها فقره سرقت انجام می‌دادیم و در پایان هر بار سرقت  به پارکی در نزدیکی افسریه می‌رفتیم و آنجا تمام اموال سرقتی را جمع و گوشی‌های تلفن همراه مسروقه را طبق مارک گوشی هایشان بین خودمان تقسیم می‌کردیم.

در ادامه و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از چهار متهم پرونده  مشخصات و هویت دو عضو دیگر گروه به نام‌های حسن و جبار ( دو برادر افاغنه ) و مخفیگاه آنها در منطقه شهرری  شناسایی و این متهمان نیز ششم شهریور دستگیر و پس از انتقال به اداره پنجم و اطلاع از اعترافات همدستان خود به ناچار لب به اعتراف گشوده و اظهارات و اعترافات همدستان خود بویژه سرکره گروه را تأیید کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان  رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان در خصوص سرقت‌های به عنف و با تهدید سلاح سرد و تعدد سرقت‌های انجام شده و احتمال افزایش جرایم ارتکابی  دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
محمود قرقی
Switzerland
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
۰
۰
خوش به حال مسئولین كلاهتون بیندازید بالا تر
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
۰
۰
اعدام بشن
مهدی از اراك
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
هردم از این باغ بری می رسد. تجاوز، سرقت، زور گیری و ... مردم ما تاكی باید تاوان زیاده خواهی های این مهمانان گرامی را بدهند، خدا می داند.
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
۱
۰
بیاندازین بیرون این افغانی ها رو بیرون. فقط ضرر هستن. هیچ سودی برای ما ندارند
محلوجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
۱
۰
با سلام و سپاس - كاشان شهر تاریخی زیبایی است ولی بطور خزنده از سوی اتباع غیرمجاز و قاچاقی افغانی در حال اشغال شدن است و انواع ناامنی و معضلات اجتماعی و بی هویتی را دامن می زنند كه در تضاد با وجهه توریستی مذهبی كاشان است و خواهشمندیم هرچه زودتر اتباع بیگانه افغانی را از كاشان به كشور افغانستان بازگردانید و كاشان را از ناامنی هجوم افاغنه بی هویت نجات دهید ! متشكریم .
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
کو گوش شنوا

نیازمندی ها