متهمان با تعقیب مالباختگان آنها را در راه‌پله‌های محل سکونتشان با چاقو مورد حمله قرار می‌دادند

زورگیرها در تعقیب مشتریان مراکز تجاری و بانکی

سه پسر شرور که با پرسه‌زدن در اطراف بانک‌ها و مراکز خرید، از مردم زورگیری می‌کردند، از سوی ماموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۹۳۱۲۹

به گزارش پلیس آگاهی تهران، هشتم مرداد امسال ماموران کلانتری 132 نبرد هنگام گشتزنی در خیابان خاوران، نبش خیابان میرزاده با صحنه درگیری روبه‌رو شدند که دو سرنشین یک موتورسیکلت با مشاهده ماموران قصد فرار داشتند که دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

با دستگیری میلاد بیست و پنج ساله و حسین بیست و هفت ساله از سوی ماموران و تحقیقات اولیه مشخص شد آنها از اراذل و اوباش منطقه و مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی و سرقت هستند.

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، متهمان به دستور بازپرس شعبه 6 دادسرای جنایی، پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در ادامه کارآگاهان محل تردد متهمان را در مناطق مختلف تهران شناسایی کردند و با جمع‌بندی پرونده‌های مختلف با موضوعات کیف‌قاپی و زورگیری در این مناطق، ده‌ها مالباخته‌ای را که متهمان از آنها سرقت کرده بودند، شناسایی کردند.

بررسی اظهارات مالباختگان نشان داد تمامی آنها از مراجعه‌کنندگان به مراکز تجاری و اقتصادی بویژه شعبه‌های مختلف بانکی بودند که متهمان به شیوه زاغ‌زنی آنها راشناسایی و اموالشان را سرقت کرده‌اند.

تعدادی از مالباختگان پس از شناسایی این دو زورگیر گفتند متهمان با تهدید چاقو پول آنها را حتی در راه‌پله مجتمع مسکونی محل زندگی‌شان سرقت و تعدادی از آنها را نیز با چاقو زخمی کرده‌‌اند. با شناسایی متهمان از سوی ده‌ها مالباخته، میلاد و حسین، به ده‌ها فقره سرقت به شیوه کیف‌قاپی و زورگیری از مراجعه‌کنندگان به مراکز تجاری بویژه شعبات بانکی در مناطق مختلف تهران اعتراف و همدست خود به نام امیر هفده ساله را نیز معرفی کردند. در ادامه امیر نیز در منطقه خاوران، دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی به همدستی با میلاد و حسین در ده‌ها فقره کیف‌قاپی و زورگیری به شیوه زاغ‌زنی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره زورگیری و احتمال ارتکاب جرایم مشابه، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی جرایم به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده‌اند.

از مالباختگانی که از اواخر سال گذشته اموالشان از سوی سرنشینان موتورسیکلت سرقت شده، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان نبرد، انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها