یواشکی روزنامه ها

علت لغو سخنرانی احمدی نژاد

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری فقط یک روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۵۹۳۶۲۶
علت لغو سخنرانی احمدی نژاد

تدبیر و امید برای مهار تورم چه شد ؟

روزنامه جمهوری اسلامی از دولتمردانی که با بی‌پروایی خواستار افزایش قیمت‌ها هستند خواست تا کمی تدبیر به خرج داده و موجب برانگیختی مخالفت‌ها در میان مردم و نمایندگان مجلس نشوند.بخشی از دلایل پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات انتقاد وی و سیاستمداران حامی او از تورم و دادن وعده کاهش تورم و گرانی بود اما به دنبال انتخاب وزرای جدید، برخی از اعضای کابینه نظیر وزیر نفت، راه و شهرسازی و... خلاف مواضع قبلی رئیس‌جمهور سخن می‌گویند.روزنامه جمهوری اسلامی که از حامیان هاشمی و دولت جدید به شمار می‌رود، با اشاره به این موضوع در سرمقاله خود تصریح کرد، دولتمردان باید در کنار صراحت و شفافیت، کمی هم تدبیر به خرج دهند و ناامیدی درست نکنند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: انتظار از مسئولان و مدیران دولتی که خود را دولت تدبیر و امید می‌داند و می‌نامد این است که در سخنان و ارائه دیدگاه‌هایشان بیش از این مدبرانه عمل کنند.

جمهوری اسلامی افزود: مروری بر موضوعاتی که در قالب گفتگوهای اخیر توسط مدیران و وزرای دولت به آن‌ها پرداخته شده است به روشنی نشان می‌دهد که اکثریت آن‌ها از جمله موضوعات به شدت حساس از منظر افکار عمومی و معیشت مردم بوده است؛ موضوعاتی مانند تاکید وزیر راه و شهرسازی بر اینکه «مردم باید میان مسکن و ارزانی یکی را انتخاب کنند»، طرح اینکه «بیش از 40 درصد تورم کشور محصول افزایش پایه پولی آن هم به علت تسهیلات مسکن مهر است» توسط وزیر اقتصاد یا بیان این مسئله که در گریزی از افزایش قیمت آب و برق نیست» آن هم از سوی وزیر نیرو، واقعی ارزیابی کردن قیمت 3000 تومان برای دلار توسط رئیس کل بانک مرکزی و دفاع ضمنی از بنزین گران‌تر در سخنان وزیر نفت، از جمله مواردی هستند که بازتاب‌ها و واکنش‌های فراوانی در میان افکار عمومی به دنبال داشته است.

این روزنامه با انتقاد از موقعیت‌نشناسی برخی وزرا و ناامید کردن افکار عمومی امیدوار تأکید کرد: این اقدام اشتباه وزرا نشان‌دهنده غفلت از تدبیر و غیرمنطقی است. این نوع اقدامات بیش از هر چیز بیانگر فقدان برخورداری دولت یازدهم و مدیران ارشد آن از یک راهبرد کلان اطلاع‌رسانی، تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و عدم تدبر در شیوه‌های بیان حقایق برای مردم در عین روشن نگاه داشتن امید در دلهای آنان است.

جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: پیامد چنین رفتارهایی چیزی جز افزایش هزینه‌های غیر ضروری برای دولت نخواهد بود چنانکه خیلی زود نیز شاهد یکی از این واکنش‌ها در قالب احضار وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد به کمیسیون عمران مجلس برای شنیدن توضیحات این دو وزیر در مورد مسکن مهر هستیم.

لغو بخشی از اختیارات کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت

روزنامه خراسان اعلام کرد : در حالی که بر اساس مصوبه اول دی ماه سال 86 کابینه نهم، اختیارات هیئت  وزیران با رعایت ماده 22 آیین  نامه داخلی هیئت دولت به وزرای عضو کمیسیون سیاسی – دفاعی دولت تفویض شده بود، کابینه یازدهم در یکی از اولین جلسات خود به استناد اصل 138 قانون اساسی این مصوبه را لغو کرده که این ابلاغیه طی روزهای اخیر توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

تقدیر تبلتی دو مسئول از کارمندان

خراسان گفت : بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، دو مسئول محلی که در حوزه خدماتی و اجرایی یکی از استانهای جنوبی کشور مشغول فعالیت هستند در پایان مدت مسئولیت خود با برگزاری مراسمی، از کارمندان و مدیران تحت مسئولیت خود با اهدای تبلت تقدیر کرده اند که اعتبار خرید این دهها تبلت از بودجه عمومی کشور تهیه شده است. همچنین بررسی این نهاد نظارتی نشان می دهد تاریخ خرید این تبلت ها یک روز قبل از صدور مجوز خرید آنها بوده است.

170 میلیارد اختلاسی از بنیاد شهید برنمی‌گردد!

روزنامه تهران امروز اعلام کرد : جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مجلس گفته به‌رغم برخی ادعا‌ها مبنی بر بازگشت سرمایه از دست رفته بنیاد شهید در جریان اختلاس میلیاردی از آن، این پول قابل برگشت نیست.به گزارش ایسنا، ایمن‌آبادی گفته: در جریان تحقیق و تفحص، یک پرونده جابه‌جایی مالی ۱۷۰ میلیارد تومانی کشف شده است که برخلاف ادعاهای موجود، این پول قابل بازگشت نیست چرا که از کشور خارج شده است.

دولت، معادن را از تامین‌اجتماعی پس گرفت

تهران امروز گفت : در حالی که معادن شماره 2 و 3 سیرجان برای واگذاری به سازمان تامین‌اجتماعی، از دولت گرفته شده و به وزارت تعاون منتقل شده بود، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های دولتی اعلام کرده که به استناد اصل 138 قانون‌اساسی، این تصویب نامه از تاریخ تصویب لغو می‌شود.

نام اولین ماهواره ایرانی در دوره روحانی

تهران امروز به نقل از مهر نوشت :  اکبر ترکان در یک برنامه تلویزیونی از پرتاب ماهواره تدبیر در دولت یازدهم خبر داده و گفته: براساس اظهارات دکتر حمید فاضلی رئیس سابق سازمان فضایی برنامه‌ای برای اولین پرتاب ماهواره پیش رو به نام تدبیر در دست است؛ لذا اولین ماهواره در دولت یازدهم با نام تدبیر پرتاب می‌شود.

انتشار ۳۶۰ میلیون مطلب بحران‌زا در انتخابات ۹۲

تهران امروز گفت : اخوان بهابادی دبیر شورای‌عالی فضای مجازی از انتشار 360میلیون مطلب و ایجاد 9600 سایت از سوی ضدانقلاب برای ایجاد آشوب و کارشکنی‌ در انتخابات 92 خبر داده.

برنامه‌ریزی برای سفر 70 خبرنگار به نیویورک

تهران امروز به نقل از روز نو منتشر کرد : یک مقام آگاه در دفتر رئیس‌جمهور گفته: متاسفانه مطلع شدیم که دفتر رئیس دولت دهم در آخرین روزهای کاری‌اش با دعوت از 70 خبرنگار در حال تدارک سفر آنها همراه با رئیس‌جمهور به نیویورک بودند.

وی گفته: همراهی 70 خبرنگار در سفرهای رئیس‌جمهور اقدامی بی‌سابقه بوده که تاکنون هم آقای احمدی‌نژاد این تعداد خبرنگار را در سفرهای خارجی با خود همراه نداشته است.وی گفته: با اطلاع یافتن نزدیکان دکتر روحانی از این اقدام جلوگیری شد.

اجازه‌ ویژه روحانی به وزیر بهداشت

روزنامه قدس به نقل از تسنیم نوشت : وزیر بهداشت گفت: حجت‌الاسلام روحانی به دلیل فعالیت بنده در امور جراحی چشم که بیشتر نیز برای مسؤولان و بخصوص برای نمایندگان مجلس انجام می‌دهم این اجازه را به بنده دادند که در ساعات غیر اداری به فعالیت جراحی خودم همچنان ادامه دهم.

تشکر سپاه از برادران مجاهد عراقی

قدس به نقل از سپاه نیوز اعلام کرد : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با تشکر از برادران مجاهد عراقی خود برای برخورد با منافقین پادگان اشرف اعلام کرد: این اقدام منجر به هلاکت رسیدن قریب به هفتاد تن از کادرهای فاسد منافقین از جمله هفت تن از شورای رهبری و مسؤولان اطلاعات و عملیات این سازمان با بیش از 30 سال سابقه جنایت شد.

طرح ملغی کردن تصمیمات سرپرست‌ها

قدس به نقل از تسنیم گفت : رئیس کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به برکناری رئیس دانشگاه علامه، گفت: مجلس امروز طرحی را بررسی می‌کند که براساس آن از 20 مردادماه تمامی عزل و نصب‌های سرپرستان وزارتخانه‌ها ملغی می‌شود.

علت لغو سخنرانی احمدی نژاد

قدس آنلاین نوشت : علیرضا کریمی دبیر چهاردهمین نشست اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: احمدی نژاد بخاطر شرایط ملتهب ایجاد شده و مصاحبه آقای رنجبر از حضور در دانشگاه صرفنظر کرد.

قتل دیگر در پرونده مشرف

قدس به نقل از فردا منتشر کرد : مقامهای پاکستانی اعلام کردند پلیس این کشور پرویز مشرف حاکم نظامی و رئیس‌جمهور سابق این کشور را متهم به قتل عبدالرشید قاضی یک روحانی در زمان محاصره یک مدرسه دینی کرده‌ است.

قالیباف پیشتاز است
قدس به نقل از تسنیم نوشت : رحمت ا... حافظی عضو منتخب دوره چهارم شورای شهر تهران گفت: بر اساس رایزنی‌ها و بررسی‌های انجام‌شده مهدی چمران بین اعضای شورا 20 رأی دارد و قالیباف نیز با 4 رأی بیشتر از هاشمی برای شهرداری تهران پیشتاز است.

خشم زنان عربستان

قدس به نقل از مشرق گفت: انتشار گسترده تصویری از گواهینامه یکی از دختران خاندان آل سعود در فضای مجازی عربستان، موجب خشم شدید افکار عمومی این کشور بویژه زنان سعودی شده است. یکی از موضوعات بحث برانگیز در عربستان، مسأله رانندگی زنان است.

انگلیس، پایتخت اعتیاد اروپا

قدس به نقل از آفتاب گفت : روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی جدید، انگلستان را به عنوان پایتخت اعتیاد دراروپا معرفی، و اعلام کرد که این کشور دارای بالاترین میزان اعتیاد به تریاک و مشروبات الکلی در میان کشورهای اروپایی است.

نور چشم وزیر اطلاعات!

قدس به نقل از جهان نوشت: وزیر اطلاعات به محض حضور در جمع خبرنگاران در پایان جلسه هیأت دولت به خوش و بش با آنها پرداخت و به آنها گفت که شما خبرنگاران نور چشم ما هستید.
 

سناریوی اصلاح‌طلبان برای یارگیری از فراکسیون اکثریت

روزنامه کیهان نوشت : تحرکات اصلاح‌طلبان برای ایجاد فراکسیون حامی دولت در مجلس و از اکثریت انداختن فراکسیون رهروان شدت گرفته است.
اصولگرایان در مجلس ششم، هفتم و هشتم با همین نام فراکسیون اصولگرایان شناخته می‌شدند. اقلیت اصولگرای مجلس ششم در دو مجلس هفتم و هشتم تبدیل به جریان اکثریت شد. اما در آستانه انتخابات مجلس نهم که اسفند سال 1390 برگزار شد، برخی مسائل حاشیه‌ای باعث انشعاب و رقابت میان دو طیف «جبهه متحد اصولگرایان» (نزدیک به آیت‌الله مهدوی کنی) و «جبهه پایداری» (نزدیک به آیت الله مصباح یزدی) شد؛ این در حالی بود که 90 درصد دیدگاه‌های هر دو طیف به هم نزدیک بود و پس از انتخابات نیز، هر دو جریان مواضع تقریبا مشترکی اتخاذ کردند.

پس از برگزاری انتخابات اتفاق دیگری رخ داد. فراکسیون اکثریت تشکیل شده که حتی از میان نمایندگان اصلاح‌طلب یارگیری کرده و تعداد آرای خود در مجلس را به حدود 210 نفر رسانده بود، عنوان «رهروان ولایت» را به جای «اصولگرایان» عنوان کرد و با همین عنوان در انتخابات هیئت رئیسه مجلس حضور پیدا کرد که در رقابت علی لاریجانی و غلامعلی حدادعادل نمود پیدا کرد. پس از آن کاظم جلالی نماینده شاهرود به ریاست فراکسیون رهروان انتخاب شد. برخی اعضای فراکسیون اصرار داشتند دو قطبی اصلی را به جای اصولگرا و غیر آن، به تقسیم‌بندی «نمایندگان تهران-شهرستان» تبدیل کنند و خود را ناراضی از رقابت‌های جبهه متحد و پایداری نشان دهند. اما در پی این تقابل‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد، فرصت برای اصلاح‌طلبان فراهم شد.

اکنون برخی خبرها حاکی از آن است که دو طیف اصلاح‌طلبان و دولت درصدد ایجاد شکاف در میان «اکثریت رهروان» هستند تا بدین ترتیب مقدمه ایجاد فراکسیون حامیان دولت را تحت عنوان فراکسیون اعتدال فراهم کنند.اکثریت مجلس البته با تلقی لزوم حمایت از دولت جهت حل مشکلات مردم با اغماض به وزرای پیشنهادی که 6-7 نفر از آنها مورد انتقاد همین طیف بودند نگریستند و به کسانی چون وزیر پیشنهادی «نفت» و «راه و شهرسازی» و... رأی اعتماد دادند. حتی رئیس فراکسیون رهروان در دفاع از دولت و وزرا سخن گفت و در جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرا به طیفی از اصولگرایان حمله کرد و آنها را کاسبکاران فتنه خواند. او البته در گذشته عضو حزب اعتدال و توسعه (حزب حال حسن روحانی) بود و بعدها نیز نام وی به عنوان نامزد تصدی معاونت وزارت کشور به میان آمد که البته این موضوع ظاهرا با مخالفت لاریجانی و معرفی کاظم میرولد برای معاونت سیاسی رحمانی فضلی منتفی شد.

اما در هر صورت تلاش برای از هم گسیختن اکثریت مجلس شدت گرفته و گفته می‌شود همان ترکیبی که به برخی وزرای مورد اعتراض نظیر زنگنه و آخوندی رأی مثبت داد، استعداد تبدیل شدن به فراکسیون دولتی را دارد.روزنامه زنجیره‌ای بهار که از سوی اصلاح‌طلبان تندرو اداره می‌شود، روز شنبه از قول یکی از همین نمایندگان (رمضانعلی-س) از تدارک برای تشکیل فراکسیون حامی دولت تحت عنوان «اعتدال» خبر داد و نوشت: در گفت‌وگوهایی که با تعدادی از نمایندگان داشتیم، موافقت تعداد قابل توجهی از نمایندگان را در مدت زمان محدودی داشتیم. به نظر می‌رسد این فراکسیون با انشعاب قابل توجهی در فراکسیون رهروان همراه باشد و آرایش مجلس را به هم بزند.

این نماینده افزوده است: برخی از نمایندگان اعلام کرده بودند که فراکسیون رهروان در جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی درگیر اختلاف‌هایی بوده و همین اختلاف درونی زمینه‌ساز تشکیل فراکسیون جدید شده است.همچنین روزنامه زنجیره‌ای آرمان‌ با بیان اینکه اقلیت اصلاح‌طلب مجلس 20 نفر بیشتر نیستند، تصریح کرد کار روحانی در به هم ریختن آرایش مجلس جالب توجه بوده و احتمال ایجاد فراکسیون جدید را پیش کشیده است.با این حال اسماعیل جلیلی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت انشعاب در این فراکسیون را رد کرد و گفت: فراکسیون رهروان ولایت یک هویت دارد که این هویت برای فعالان و اعضای آن مهم است.

وی افزود: همواره تلاش می‌شود فراکسیون با انسجام و یکپارچگی فعالیت‌های خود را انجام دهد.نماینده مسجد سلیمان گفت: تشکیل فراکسیون حامی دولت در مجلس که برخی از آن سخن گفته‌اند اساسا برای دولت خطرناک است و بعید است که چنین اتفاقی رخ دهد.
یادآور می‌شود برخی اعضای فراکسیون رهروان سال گذشته همزمان عضو فراکسیون «صدای ملت، منتقد دولت» بودند که ظاهرا با تشکیل دولت جدید تغییر هویت داده‌اند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایران خواه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
۰
۰
اقدام برای تصویب طرح ملغی كردن تصمیمات سرپرست ها- یكی از نشانه بارز آغاز اختلاف میان مجلس و دولت است كه متاسفانه تاثیر بدی برای وحدت ملی دارد . به نظر مردم از مجلس و دولت انتظار متقابل تعامل و همكاری و حفظ وحدت و ایجاد انگیزه و روحیه تلاش و رفع مشكلات را دارند . نه فرافكنی و ایجاد اختلاف و لج بازی های سیاسی و ...

نیازمندی ها