محققان دانشگاه ایست آنگلیا در بریتانیا ترکیبی در بروکلی کشف کرده اند که می تواند در پیشگیری و یا کند کردن فرآیند متداول ترین شکل آرتروز موثر باشد.
کد خبر: ۵۹۲۹۱۱
کشف تأثیر بروکلی در پیشگیری از آرتروز

نتایج تحقیق محققان دانشگاه «ایست آنگلیا» نشان می دهد که ترکیب سولفوروفان تخریب عضروف مفصل هایی را که اغلب به آرتروز دردناک و ضعیف کننده نسبت داده می شود را آهسته تر می کند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که موش هایی که رژیم غذایی غنی از این ترکیب داشته اند به طور قابل توجهی دچار صدمه کمتر غضروفی و همچنین آرتروزی شده اند. این تحقیق همچنین سلول های غضروف انسان و بافت غضروف گاو را نیز بررسی کرده است.

تحقیقات محققان در دانشگاه «ایست آنگلیا» نشان می دهد که سولفوروفان هنگام خوردن سبزیجات خانواده کلم چون کلم سبز و کلم بروکسل آزاد می شود، اما این ترکیب به طور خاص در بروکلی قابل توجه است.

تحقیقات پیشین از خاصیت ضد سرطان ترکیب سولفوروفان و خاصیت ضد التهابی آن حکایت کرده بود، اما این نخستین تحقیقی است که تأثیر این ترکیب را روی سلامت غضروف ها بررسی می کند.

محققان کشف کرده اند که سولفوروفان آنزیم هایی که موجب تخریب غضروفی می شود را مسدود می کند. در مرحله بعدی این تحقیقات، محققان می خواهند به این پرسش پی ببرند که آیا این ترکیب در مقادیر کافی وارد غضروف می شود تا موثر واقع شود یا خیر.

پیش از این مشخص شده بود که سبزیجات خانواده کلم مانند گل کلم و بروکلی پروتئین را در نواحی پرخطر رگها فعال می ‌کنند.

ترکیب سولفوروفان در این سبزیجات امکان محافظت در برابر بیماری های قلبی را از طریق خوردن سبزیجات فراهم می کنند.

افزایش مصرف کلم بروکلی در رژیم غذایی به کاهش خطر سرطان روده بزرگ و راست ‌روده (انتهای روده بزرگ) در مردان کمک می کند؛ همچنین کلم بروکلی با کاهش شیوع سرطان های حلق، دهان، معده، پروستات معده و مثانه مرتبط است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی شیخی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
خدایا بی نهایت تو را سپاس می گوییم كه نعمت های بسیار مفید را بر ما ارزانی فرمودی.
الحمدلله رب العالمین

نیازمندی ها