«بازمانده»‌ی سیف‌الله داد انیمیشن می‌شود

کد خبر: ۵۹۲۶۱۸
«بازمانده»‌ی سیف‌الله داد انیمیشن می‌شود

مجموعه انیمیشن «بازمانده» در 13 قسمت 15 دقیقه‌ای با اقتباس از فیلم‌ سینمایی «بازمانده» به کارگردانی مرحوم سیف‌ الله داد ساخته می‌شود.

احسان طاهری - کارگردان «بازمانده» - در گفت‌وگویی با ایسنا گفت: انیمیشن «بازمانده» اکنون در مرحله تولید قرار دارد و برگرفته از داستان اصلی فیلم‌سینمایی «بازمانده» است.

وی افزود: ماهیت اصلی فیلم در این انیمیشن حفظ شده و فقط حدود 30 درصد به آن اضافه شده است. داستان اصلی درباره فرحان، یک نوزاد فلسطینی است که پدر و مادرش توسط اشغالگران قدس کشته می‌شوند، قصه‌ی هفت قسمت آخر انیمیشن «بازمانده» را به داستان اصلی خودمان اضافه کرده‌ایم که بزرگ شدن فرحان را روایت می‌کند.

این کارگردان ادامه داد: «بازمانده» با تکنیک سه‌بعدی ساخته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که تولید آن تا پایان امسال تمام شود.

طاهری ضمن بیان اینکه موسیقی انیمیشن «بازمانده» بر اساس موسیقی فیلم اصلی نیست درباره زمان پخش این انیمیشن گفت: هنوز دقیق مشخص نیست چه زمانی پخش می‌شود اما تلویزیون خیلی در نظر داشت که این انیمیشن را روز جهانی قدس سال آینده پخش کند که مناسبت هم داشته باشد شاید هم زودتر پخش کند که در این صورت در بازپخش آن در روز قدس شکی نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سایر عوامل این انیمیشن که به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا ساخته می‌شود عبارتند از:

نویسنده: مهدی ابوهاشم، مشاور فیلمنامه و تولید: امیر محمد دهستانی، سوپروایزر:محسن چگینی، مدیر تولید: رضا نصیری‌نیا، مجری طرح: الهام ابراهیمی، کامپوزیت: عرفان علی محمدی و موسیقی: عمران طاهری.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «بازمانده» در مورد نزاع اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸ است که در سال ۱۳۷۳ به کارگردانی مرحوم سیف‌الله داد و بازیگری سلما مصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود ساخته شد.مرحوم سیف‌الله داد فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستانی از غسان کنفانی نویسنده مصری به نام «بازگشت به حیفا» نوشته است و موضوع آن به سال ۱۹۴۸ بازمی‌گردد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها