شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری فقط یک روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...»
کد خبر: ۵۹۲۱۸۰
موسوی یا حزب مشارکت؟! کدام یک به اصلاح‌طلبان ضربه زدند

پس اگر چنین است ما از آرزوهای شما خبر دارید و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

روزنامه کیهان نوشـت:یک رسانه وابسته به اپوزیسیون از وضعیت به هم ریخته بدنه اصلاح‌طلبان به ویژه حزب مشارکت درباره رئیس‌جمهور و کابینه جدید خبر داد.

وب‌سایت رادیو زمانه که با چند تن از اعضای جوان‌تر حزب مشارکت گفت‌وگو کرده از قول یکی از آنها می‌نویسد:‌«نمی‌شود واقعیت را نادیده گرفت. بین چیزهایی که چهره‌های برجسته اصلاحات می‌گفتند و اتفاقی که افتاد خیلی فرق است. بعضی جاها ما اشتراک نظر داشتیم اما در بعضی موارد از خوش‌بینی عبور کرده و به رویاپردازی رسیده بودیم. خود من شاهد بودم در جلساتی، بچه‌ها گفتند این طور که بویش می‌آید به اصلاح‌طلبان پست نمی‌دهند. گفتند اشتباه می‌کنید و داریم مذاکره می‌کنیم. سیاه‌نمایی هم نباید کرد، بالاخره افرادی در کابینه بودند که رای نیاوردند.

 بعضی‌ها در سطح پایین‌تر حضور دارند. این جا دیگر جای نقد دارد که روحانی بر چه مبنایی مصالحه کرده؟ چه چیزی داده و چه چیزی گرفته؟ شاید ما چون ریز جزئیات را نمی‌دانیم این طور به نظر می‌رسد که فرصت را از دست داده‌ایم. بحث روحانی داخلی نیست. آقای روحانی اصلاح‌طلب نیستند به آن معنا. شاید اصلاً قبول ندارند که بعضی چهره‌ها بیایند. همچنان اعتقاد دارم باید سطح مطالبات را پایین نگه داریم تا به حداقل‌هایی که به دست آمده آسیب نرسد اما به نظر من بزرگان جریان اصلاحات باید صحبت کنند تا روشن بشود روی چه مواردی با روحانی مذاکره کرده‌اند و حالا وضعیت سهم سیاسی جریان ما چه می‌شود.»

رادیو زمانه می‌افزاید: ترکیبی از احساس پیروزی، تردید و نگرانی از خطر دور خوردن چیزی است که در صحبت‌های بدنه اصلاح‌طلبان موج می‌زند. از لحن قاطع و محکم آنها قبل از معرفی کابینه حالا دیگر خبری نیست. عده‌ای همچنان تلاش می‌کنند تا وضعیت را عادی جلوه دهند و عده‌ای دیگر نمی‌توانند پنهان کنند که از ترکیب کابینه حسن روحانی راضی نیستند. عده‌ای رای اعتماد مجلس به کابینه را یک پیروزی می‌نامند و عده‌ای دیگر آن را شکستی سخت برای اصلاح‌طلبان می‌دانند که «کف مطالبات حداقلی» را نیز تامین نکرده است.

«م» از اعضای جبهه مشارکت کرمان با وجود رای نیاوردن سه نفر از وزرای پیشنهادی می‌گوید: «فکر کنم تاکتیک بود. حواس همه رفت طرف وزیر آموزش و پرورش، وزیر نفت و مسکن رای آوردند. سطح مطالبات را نباید بالا ببریم. توقع نداشته باشیم یک شبه همه چیز درست بشود. با انتخابات مجلس اگر بتوانیم تندروها را بیرون کنیم، در کابینه بعدی افراد قوی‌تر وارد می‌شوند.»رادیو زمانه همچنین از قول یکی دیگر از اعضای جبهه مشارکت که او را زاده یکی از شهرهای زاگرس‌نشین معرفی کرده، وضعیت امروز اصلاح‌طلبان را به انتخابات گذشته و موسوی مرتبط می‌داند و می‌گوید:‌«اگر تندروی نمی‌شد الان وزرای اصلاح‌طلب مجبور نبودند بروند پشت میکروفون و اعلام برائت کنند از فتنه.

 بهانه به دست اصول‌گرایان افتاد تا مانع ورود اصلاح‌طلبان به کابینه شوند. تنها دلیل مخالفت نمایندگان اتفاقاتی بود که بعد از سال 1388 رخ داد. باید به نتیجه انتخابات احترام گذاشت. ببینید اگر الان اصولگرایان نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرفتند و اردوکشی خیابانی می‌شد چقدر به ضرر ما بود.»در این گزارش همچنین از قول عضو سوم شاخه جوانان حزب مشارکت خاطرنشان کرده که «اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 88 درباره وقوع تقلب دروغ نگفتند بلکه اشتباه کردند. موسوی مدت زیادی از سیاست فاصله داشت و طبیعی بود که نتواند با یک پختگی 100درصدی در آن فضای رادیکال و احساسی تصمیم بگیرد.

جمعی از بزرگان اصلاح‌طلب هشدار دادند به ایشان ولی متأسفانه تندروی‌هایی صورت گرفت و زمینه برای جولان دادن محافظه‌کاران تندرو مهیا شد. او در این مدت که از کار اجرایی فاصله داشت، مشغول نقاشی و امورات شخصی بود، تقریبا 20 سال دور بود.»

رضا از اعضای مشارکت شاخه مازندران نیز در این گزارش می‌گوید:‌ «ما باید سهم خودمان را از کابینه می‌گرفتیم. سهم‌خواهی در ادبیات ما معنی بد می‌دهد. بگوییم حق و حقوق بهتر است. کاندیدای ما در انتخابات به نفع آقای روحانی کنار کشیدند. انصاف این بود که آقای روحانی حق و حقوق حامی اصلی خود را بدهد و آقای عارف را به عنوان معاون اول خود معرفی کند. این روزها می‌شنوم که بعضی افراد می‌گویند باید از سطح مطالبات خود از آقای روحانی بکاهیم.

 سؤال بنده این است که آیا اجازه داریم مطالبه داشته باشیم یا بالکل داشتن مطالبه ممنوع است. ادعا می‌کنند معاون اولی آقای عارف عامل تضعیف دولت اعتدال است.مریم یک عضو دیگر حزب مشارکت به رادیو زمانه گفته «وقتی در برابر یک ساختار، اقدام انقلابی می‌کنیم دیگر نمی‌توانیم برگردیم داخل ساختار. وضعیت الان ما اینجوری است. نظرات مختلف است. برای فعالیت مشترک در قالب گروه، سازمان و حزب باید بین اعضا حداقل 70 درصد شباهت فکری باشد ولی الان در بین گروه‌ها اینطوری نیست. به خاطر همین اختلافات جنبش سبز به پیروزی نرسید چون باعث شد زمان از بین برود. درباره کابینه جدید هم نظر مشترک نداریم. نمی‌شود یک عضو ما داخل زندان باشد و روی حرف خودش بایستد و یک عضو دیگر بگوید اشتباه کردیم. قسمت تلخ کل ماجرا این است که هر اصلاح‌طلبی باید تصمیم بگیرد از میرحسین موسوی بگذرد یا وفادار بماند!»

آمریکا نمی‌داند تلافی سوریه چه قدر سهمگین است

روزنامه کیهان نوشت:سوریه در صورت روبرو شدن با حمله نظامی خارجی از کدام امکانات واکنش مؤثر برخوردار است؟منابع رسانه‌ای صرف نظر از میزان جدی بودن احتمال حمله آمریکا به سوریه معتقدند که پیاده کردن نیروی نظامی زمینی از احتمال به مراتب کمتری برخوردار است و حملات موشکی و هوایی و دریایی احتمالاً اولویت بیشتری دارد. سوریه نیز در مقابل دارای ارتش قدرتمندی است که توانسته این کشور را در مقاومت 2 ساله گذشته در برابر جبهه عظیم فشار خارجی پیروز کند. نیروهای جیش‌الشعبی نیز تبدیل به پشتوانه قدرتمند ارتش شده‌اند.

آنچه در این میان قابل توجه است از یک سو قدرت موشکی بالای سوریه و از دیگر سو حساسیت دریای مدیترانه است. سوریه بر بخش مهمی از سواحل شرق مدیترانه اشراف دارد. صرف نظر از اهمیت مسئله سوریه برای روسیه و نوع واکنش مسکو، شایان ذکر است که سوریه می‌تواند از دو سمت غربی و جنوب غربی تهدیدهای جدی علیه نیروهای آمریکایی و انگلیسی و تأسیسات مهم رژیم صهیونیستی ایجاد کند. هم اکنون 3 ناو جنگی در دریای مدیترانه- منطقه نزدیک سوریه- حضور دارند که می‌توانند اهداف مهمی برای حملات غافلگیرکننده سوریه باشند.

 این موضوع در ابعادی محدودتر در جنگ 2006 لبنان و رژیم صهیونیستی مسبوق به سابقه است به نحوی که حزب‌الله دو فروند ناوچه پیشرفته ساعر رژیم صهیونیستی را هدف حملات موفق موشکی خود قرار داد و جالب اینکه سیدحسن نصرالله پیش از زدن ناوچه دوم از فرماندهان رژیم صهیونیستی و ناظران خواست، حمله به این ناوچه را به چشم ببینند!سوریه طی 2 دهه گذشته به ارتقای قدرت موشکی خود اهتمام داشته و از هزاران فروند موشک با کاربردها و بردهای مختلف برخوردار است که قابلیت حمله به اهداف زمینی و دریایی و هوایی دور و نزدیک را از عمق فلسطین اشغالی تا وسعت دریای مدیترانه دارا هستند.

سوریه در دهه‌های اخیر از کمکهای گسترده قدرتهای موشکی شرقی مانند روسیه- چین و جمهوری اسلامی ایران و همچنین کره شمالی برخوردار بوده است و برخلاف لیبی که تعداد موشکهای آن به 300 فروند بالغ نمی‌شد با زرادخانه‌ای متشکل از تعداد معتنابهی موشک بالستیک و کروز هدف بسیار سختی برای دشمنان خارجی است.طبق آمار منتشره در سال 2003 سوریه صدها موشک بالستیک کوتاهبرد تاکتیکی از نوع اسکندر ss-21 SRBM و اسکاد در زرادخانه خود دارد که قادرند بسیاری از نقاط سرزمین‌های اشغالی را مورد اصابت قرار دهند و برد مناسب برای هدف قراردادن پایگاههای آمریکا در منطقه را دارند. در 13 آوریل 2007 جروزالم پست خبر داد که سوریه موشکهای اسکاد 300 کیلومتری خود را در ارتفاعات جولان مستقر کرده است.

سوریه بسیاری از موشک‌های اسکاد خود را از طریق روسیه دریافت کرده است اما مشخص نیست که این کشور موشکهای اسکاد سی را از روسیه دریافت کرده است یا نه.برخی داده‌های اطلاعاتی در سال 1992 اشاره دارد که سوریه انبوهی از موشک‌های اسکاد-بی و موشک اسکندر ss-21 در اختیار دارد، کارشناسان معتقدند که سوریه در سال 1991 توانسته صدها فروند موشک اسکاد-سی خریداری کند.

 اسکاد سی بردی بیشتر از اسکاد بی دارد و قادر است با کلاهک 770 کیلوگرمی مسافت 500 کیلومتری را طی کند. بنابر برخی گزارش‌ها سوریه از چند صد فروند موشک اسکاد بی با کلاهک یک تنی و برد 300 کیلومتر نیز برخوردار است.

از سوی دیگر یک روزنامه آمریکایی 3 ماه پیش از اقدام روسیه در ارسال موشک‌های ضد دریایی پیشرفته «یاخونت» به سوریه خبر داد این موشک‌ها به سیستم رادار فوق پیشرفته مجهزند که قدرت مانور و دقت نشانه‌گیری آنها را نسبت به مدل‌های دیگر افزایش داده است.

به گزارش نیویورک تایمز، از این موشک‌ها می‌توان برای مقابله باهر گونه مداخله نظامی خارجی در سوریه استفاده کرد. این محموله تسلیحات شامل موشک‌های پیشرفته «یاخونت» با برد 290 کیلومتر است. این موشک‌ها که بیش از شش متر طول دارند قادر به حمل دو نوع کلاهک انفجاری و یا ضد زرهی هستند.به نوشته نیویورک تایمز سوریه اولین بار در سال 2007 سفارش این موشک به همراه پرتاب کننده آنها را داده بود که اولین محموله در اوایل سال 2011 به این کشور ارسال شد.

موشک‌های مافوق صوت و برد بلند ضد کشتی «یاخونت» متعلق به ارتش سوریه و احتمالاً حزب‌الله لبنان عامل بازدارنده جدی مقابل ناوهای آمریکایی در دریای مدیترانه است.ناوهای مذکور در صورت مداخله در سوریه باید منتظر موشک‌های بالستیک دقیق‌زن اسکندر و موشک‌های ضد کشتی اسکاد باشند و سلاحی که بتواند این موشک‌های ضد کشتی را خنثی کند روی ناوهای آمریکایی وجود ندارد.در همین حال مارک مارول سردبیر آمریکای شمالی شبکه بی‌سی‌سی تصریح کرد: نظامیان آمریکایی دائماً به رئیس جمهوری آمریکا هشدار می‌دهند که رویارویی با سوریه، کار بسیار مشکلی است.

سوریه، لیبی نیست و از عهده سیستم دفاعی پیشرفته این کشور بر آمدن، کار بسیار دشواری است.وی می‌نویسد: در حالی که ممکن است باراک اوباما به هشدارهای روسیه چندان توجهی نکند، در قلبش آنچه را که روس‌ها می‌گویند قبول دارد. روس‌ها می‌گویند چنانچه آمریکا به سوریه حمله کند، همان اشتباهاتی را که جورج بورش، رئیس جمهوری سابق آمریکا در عراق مرتکب شده بود، تکرار کرده است. تردیدی نیست که آقای اوباما به این خطر فکر می‌کند.

واشنگتن تایمز: آمریکا به هر حال بازنده جنگ سوریه است  

کیهان نوشت:روزنامه واشنگتن‌تایمز هشدار داد آمریکا به هر حال بازنده جنگ سوریه است.این روزنامه می‌نویسد: تیم اوباما می‌خواهد درگیر جنگ سوریه شود. این می‌تواند بهترین جنگ اوباما محسوب بشود. از دیگر سو، مخالفان در آمریکا که از 8 سال دوره بوش انتقاد می‌کردند و دولت او را آتش‌افروز جنگ خطاب می‌کردند، اکنون باید دولت اوباما را خدای جنگ بنامند.واشنگتن تایمز تصریح کرد: این جنگ مطمئناً می‌تواند یک جنگ کامل و بهترین جنگ اوباما بشود زیرا هیچ آمریکایی خواهان دخالت کشورش در این جنگ نیست و دلیلی برای دخالت آمریکا در این جنگ وجود ندارد و برای آمریکا نباید مهم باشد که چه کسی پیروز می‌شود زیرا به هر حال آمریکا بازنده خواهد بود.

 از طرفی بعد از حمله آمریکا،‌کشور سوریه حتی بیشتر از قبل ضد آمریکایی می‌شود و تندروها در سوریه خواهان شروع جنگ گسترده‌تری در منطقه می‌شوند و جنگی را هم علیه اسرائیل شروع می‌کنند و سوریه به محل دیگری تبدیل می‌شود که خواهان حمله به غرب هستند.این روزنامه معتقد است: علاوه بر این‌ها، این جنگ برای آمریکا میلیاردها دلار هزینه در پی دارد مخصوصاً در زمانی که آمریکا با کمبود بودجه هم روبرو می‌باشد.ما پیش از این نیز هم مخالف حضور نظامیان آمریکایی در لیبی شدیم؛ منافع آمریکا در این جنگ چه بود؟ مردم آمریکا فکر می‌کردند در این جنگ چه چیزی را بدست می‌آورند؟ این‌ها سؤالاتی هستند که دولتمردان آمریکایی باید به آنها پاسخ دهند در حالی که هیچ جواب خوبی هم برای آنها وجود ندارد.

واشنگتن‌تایمز نوشت:‌به هر حال اگر اوباما به سوریه حمله کند، اوضاع از این هم بدتر خواهد شد و حملات به غرب نیز افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر تحلیل شبکه سی‌ان‌ان از اظهارات اخیر باراک اوباما این است که وی برخلاف دفعات گذشته از به کار بردن واژه «خط قرمز» اجتناب می‌کرد تا سؤالی درباره گزینه نظامی و احتمال وقوع جنگ خارجی در سوریه از وی پرسیده نشود. وی از وقوع هرگونه جنگی در خاورمیانه اجتناب می‌کند به ویژه که نیروهای آمریکایی از عراق خارج شده‌اند و قصد دارند خود را برای خروج از افغانستان در سال آینده نیز آماده کنند.

اوباما در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت:‌‌«می‌بینیم که بعضی طرف‌ها خواستار تحرک فوری هستند اما عجله در این کار می‌تواند نتایج بسیار بدی به دنبال داشته باشد که اوضاع را واقعاً سخت خواهد کرد، این مسئله سبب می‌شود تا ما وارد مداخله بسیار پیچیده و هزینه‌بری شویم که باعث تحریک احساسات کینه‌توزانه در منطقه علیه ما می‌شود.»

الزام دولتی ها برای فرهنگ سازی درباره آسیب های مصرف اغذیه حرام

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارتخانه هایی چون بهداشت، آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما، مقرر شده نسبت به طراحی و تدوین برنامه جامع فرهنگی و اطلاع رسانی برای القاء مضرات و آسیب های فردی و اجتماعی مصرف نوشیدنی ها و اغذیه حرام از طریق مراجع تخصصی و مراکز تربیتی مرتبط توسط این دستگاهها اقدام شود.

لغو واردات 1000 خودروی خارجی توسط دولت یازدهم

خراسان نوشت:در حالی بر اساس مصوبه شماره "۲۳۴۵۴۴/ت۴۸۱۷۶هـ" که در تاریخ30 بهمن سال گذشته به تصویب هیات دولت دهم رسیده بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز ورود و ترخیص هزار دستگاه خودروی خارجی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی را اخذ کرده بود که این موضوع پس از بررسی توسط مدیران دولت یازدهم، بر اساس ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه لغو شد.

از خروج هدایا خبر ندارم

روزنامه تهران امروز نوشت:ولی‌الله مبینی، سرپرست تشریفات دفتر رئیس‌جمهور از خبر خروج 2هزار و 283 قلم هدیه رئیس‌جمهور سابق از موزه هدایای ریاست‌جمهوری در مجموعه سعدآباد که گفته می‌شود یک شب قبل از برگزاری مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور یازدهم صورت گرفته است، ابراز بی‌اطلاعی کرده.وی در پاسخ به این سوال که این خبر به نقل از یک منبع آگاه اعلام شده است، گفته: بهتر است دنبال اسم کسی که این خبر را اعلام کرده بگردید و پس از اینکه نام او را پیدا کردید، موضوع را از خودش جویا شوید.

غیبت احمدی‌نژاد در جلسات مجمع استمرار می‌یابد؟

تهران امروز آورده :روزنامه اعتماد در گزارشی نوشته غیبت احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر حاشیه‌های رئیس دولت‌های نهم و دهم است. بعد از تنفیذ رئیس‌جمهور دولت یازدهم، محمود احمدی‌نژاد با حکمی از سوی رهبری به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد اما تاکنون وی حاضر نشده در مجمعی حضور داشته باشد که ریاست آن را آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بر عهده دارد.پیش از این هم علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌‌ای احمدی‌نژاد طی گفت‌وگویی با «اعتماد» این مسئله را پیش‌بینی کرده و گفته بود حتی در صورتی که احمدی‌نژاد به عضویت در مجمع تشخیص منصوب شود بعید می‌داند او حاضر به قرار گرفتن در کنار افرادی باشد که آنها را شایسته آن جایگاه نمی‌داند. پیش‌بینی جوانفکر درست از آب درآمد و ظاهرا احمدی‌نژاد بنا ندارد روزهای شنبه از ساختمان لادن به ساختمان مرمر برود.

کلاهبرداری 50 میلیاردی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:کلاهبرداری 50 میلیارد تومانی یک نمایندگی شرکت سایپا در همدان تجمع مال‌باختگان در مقابل درب استانداری همدان را به دنبال داشت. صحبت‌های مال باختگان حکایت از عدم توجه استانداری همدان به عنوان یک مرجع قابل رجوع به این موضوع داشت.

 آنها می‌گویند: مطابق گفته‌های مال‌باختگان تجمع کننده، این شرکت پس از دریافت نمایندگی از سایپا تهران، دفتر نمایندگی خود را به دو فرد با نام‌های (ش. م و ب، ث) واگذار نموده که پس از این واگذاری کلاهبرداری میلیاردی اتفاق افتاده است. گفته‌ها حاکی از این است که این شرکت پس از دریافت مبالغ ثبت‌نام خودرو از مال باختگان اقدام به واگذاری رسید جعلی و حواله جعلی به آنان نموده و یا ماشین‌های فروخته شده قبلی را به نام افراد جدیدی در سایت سایپا ثبت نموده است.

اعدام رانندگان توسط تروریست ها

جمهوری اسلامی نوشت:اخیراً فیلم کوتاهی در سایت یوتیوب قرار گرفته است که در آن گروه وابسته به دولت اسلامی عراق و شام با پرچم القاعده اقدام به پیاده کردن رانندگان کامیون در مرز سوریه و عراق می‌کنند. این تروریست‌ها پس از گرفتن مدارک رانندگان سوری از آنان درباره مسائل شرعی و تعداد رکعات نماز می‌پرسند که در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، آنها را با شلیک گلوله اعدام می‌کنند.

انتصاب عجیب

آرمان نوشت:شنیده شد که دکتر روحانی درحالی کار خود را در دولت شروع کرده که هنوز پرونده‌هایی جنجالی از دولت احمدی‌نژاد، هر روز خبرساز می‌شود. روزنو نوشت؛ یکی از این پرونده‌های خبرساز ماجرای انتصاب 30 نفر از نزدیکان، نمایندگان مجلس و فرزندان شهدا توسط محمدرضا اسکندری، رئیس سازمان اقتصادی کوثر در هیات مدیره شرکت‌های تابعه این سازمان است که زیرمجموعه بنیاد شهید محسوب می‌شود. جالب آنجاست که همه این احکام صادره در تاریخ 22/5/92 صادر شده است و این درحالی است که در این تاریخ دولت جدید حدود 10 روز از آغاز فعالیتش می‌گذشته اما آقایان همچنان مشغول انتصابات غیر قانونی در دستگاه مربوطه خود بودند.

چمران دیدار با ‌هاشمی را تکذیب کرد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس شورای شهر تهران گفت: با محسن ‌هاشمی کاندیدای اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران هیچ گونه دیداری نداشته‌ام. آریا نوشت؛ مهدی چمران درخصوص اینکه آیا با کاندیدای اصلاح‌طلبان دیداری داشته است، اظهار کرد: من با محسن‌ هاشمی کاندیدای اصلاح‌طلبان هیچ‌گونه دیداری درخصوص پست شهرداری تهران نداشته‌ام. وی درخصوص جلسات غیررسمی شورای چهارم و بحث انتخاب شهردار پایتخت نیز بیان کرد: کاندیداهای اصولگرایان ازجمله قالیباف، نیکزاد، رستم قاسمی و دیگران مطرح هستند که در حال حاضر هنوز تعداد این کاندیداها محدود نشده و به ۲ یا ۳ نفر نرسیده است.

دهقان، گزینه احتمالی برای سخنگویی دولت

آرمان نوشت:شنیده شد که از غلامعلی دهقان ، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای سخنگویی دولت و ریاست شورای عالی اطلاع رسانی دولت نام برده می‌شود. روز نو نوشت؛ براساس این گزارش ، بعد از برگزاری مناظره تلویزیونی روز جمعه با موضوع تحزب که در آن دهقان با مواضع اعتدالگرایانه توانست بر نماینده تندروها غلبه کند ، بحث پیرامون حضور او در شورای عالی اطلاع رسانی دولت و تصدی سخنگویی دولت افزایش یافته است.

احمدینژاد مجوز تاسیس دانشگاه نگرفته است

روزنامه آرمان در خبری دیگر آورده است:شنیده شد که در 10 سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیچ موسسه غیردولتی‌‌ای اجازه تاسیس دانشگاه در تهران را نداده است. خبر آنلاین نوشت؛حسن غفوری​فرد رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی که به شبهات مطرح شده درباره مجوز دانشگاه «ایرانیان» اشاره داشت، گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم آقای احمدی نژاد اصلا برای تاسیس این دانشگاه از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز نگرفته است.

 وی با اشاره به اینکه مسیر تصویب اساسنامه، تعیین هیات موسس و هیات امنا از ابتدای دولت احمدی​نژاد از شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت علوم تفویض شده است، ادامه داد: روال قانونی این است که ابتدا به دانشگاه​های غیر دولتی اجازه دوره​های کاردانی داده می​شود، بعد از فارغ التحصیلی چند دوره دانشجو در صورت تحقق شروطی از جمله کیفیت سطح تحصیلی، مجوز برگزاری دوره کارشناسی صادر می​شود و بعد به همین منوال مجوز دوره​های کارشناسی ارشد اعطا می​شود. تا‌کنون هم به هیچ موسسه غیردولتی‌‌ای اجازه برگزاری دوره دکترا داده نشده است. حتی 20 نفر از اساتید دانشگاه امیرکبیر هم که قصد تاسیس یک دانشگاه غیرانتفاعی داشتند، مجاز به برگزاری دوره کاردانی در قزوین شدند و بعد از چندسال دوره کارشناسی هم توانستند برگزار کنند، الان هم فقط برای چند رشته محدود دوره فوق لیسانس دارند

انتقال نیروگاه اتمی بوشهر به کارفرمای ایرانی

آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس نیروگاه اتمی بوشهر و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه‌های اتمی ایران گفت: در آینده نزدیک مسئولیت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهراز پیمانکارروسی به کارفرمای ایرانی واگذار می‌شود. حسین درخشنده تصریح کرد: ما باید با احساس مسئولیت و تعهد ملی مذهبی که داریم مسئولیت و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر تولید برق با انرژی پاک است تصریح کرد: شاخص‌های عملیاتی در نیروگاه بوشهر برای تولید برق ایمن، مطمئن و اقتصادی استخراج شده است که چند سالی است کارشناسان و کارکنان با برنامه ریزی تدوین شده فعالیت خود را در این راستا انجام می‌دهند. وی ادامه داد: تمامی کارکنان ایرانی در نیروگاه اتمی بوشهر از پیمانکار کسب تجربه کرده‌اند و مجوز لازم برای نگه‌داری نیروگاه اتمی بوشهر دریافت داشته‌اند.

درخواست 400امضایی برای برکناری شریعتی

آرمان آورده است:شنیده شد که جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبایی با نگارش نامه‌‌ای سرگشاده خواستار برکناری هر چه سریعتر صدرالدین شریعتی رئیس این دانشگاه شده اند. 400 دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبایی در این نامه بخشی از عملکرد تندروانه رئیس دانشگاه علامه طباطبایی را یادآور شده اند. رونوشتی از این نامه برای دفتر ریاست جمهوری، سرپرست وزارت علوم و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها