وقتی برای نخستین بار خبرهایی درباره فراخوان طرح بین‌المللی بلند پروازانه سفر بی بازگشت به مریخ اعلام شد، اصلا تصور نمی‌شد این تعداد ماجراجو در این کره خاکی وجود داشته باشد که بخواهند بقیه عمرشان را در مریخ زندگی کنند و همان جا به زندگی خاتمه دهند اما پس از گذشت چهار ماه از اعلام این فراخوان بیش از 165 هزار ماجراجو ثبت‌نام کرده‌اند که نخستین گروه از ساکنان آینده مریخ که قرار است چهار زن و مرد از قاره‌های مختلف دنیا باشند، پس از انتخاب شدن و سپری کردن دوره‌های آموزشی لازم، سپتامبر سال 2022 میلادی یعنی کمتر از ده سال دیگر راهی مریخ می‌شوند.
کد خبر: ۵۹۱۸۸۰
ثبت‌نام 9 ایرانی برای سفر بی بازگشت به مریخ

با توجه به فاصله 64 کیلومتری زمین تا مریخ و وضع مداری زمین، این سفر شش تا هشت ماه به طول می‌انجامد. معیارهای در نظر گرفته شده برای انتخاب داوطلبان شامل مجموعه‌ای از مشخصات و توانمندی‌های اجتماعی، شخصی و روان‌شناختی است.

آنها که برای همیشه به مریخ سفر می‌کنند بیش ازهر چیز باید برای مقابله با شرایط دشواری که در این سفر پیش روی آنهاست، آمادگی لازم را داشته باشند.

علاوه بر این سلامت کامل جسمی و روحی، داشتن بهره هوشی مناسب و حداقل سن 18 سال از جمله شرط‌های اصلی برای ثبت‌نام در این طرح است. البته برای ثبت‌نام باید هزینه‌ای هم پرداخت کنید که این هزینه بر اساس شرایط اقتصادی کشوری که در آن سکونت دارید بین 25 تا 75 دلار متغیر است.

ساکنان کشورهای فقیر آفریقایی کمترین هزینه و ساکنان کشور قطر بیشترین هزینه را می‌پردازند. از مجموع هزینه‌های دریافتی برای ثبت‌نام، در اجرایی شدن مراحل مختلف طرح استفاده می‌شود.

در نهایت از مجموع افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند 24 تا 40 نفر از افرادی که ثبت‌نام آنها قطعی شده و انتخاب شده باشند، هر دو سال یک بار در قالب گروه‌های چهار نفره به مریخ سفر می‌کنند.

فرآیند این انتخاب نیز به صورت زنده و به شکل مجموعه تلویزیونی در سراسر جهان پخش می‌شود که بینندگان می‌توانند در رای‌گیری شرکت کنند. از ایران نیز تاکنون هشت داوطلب مرد و یک داوطلب زن موفق به ثبت‌نام قطعی شده‌اند.

فرانک فراهانی‌جم ‌‌- گروه دانش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
فاصله خورشید تا زمین 64میلیون كیلومتر صحیح است
سیا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
نمیدونستم ثبت نامش كی بوده.حیف شد
حمیدیان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
فاصله ی زمین تا خورشید 150 میلیون كیلومتر و فاصله ی زمین تا مریخ 64 میلیون كیلومتر است
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
ممنون از اطلاع رسانی جام جم.فقط اگر لطف كنید علت فیلتر شدن سایت ثبت نام رو هم(www.Mars-One.com )جویا شوید و اطلاع رسانی فرمایید؟!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها