رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در وزارت کشور مطلقاً سیاسی کاری نخواهیم کرد گفت: علیرغم اینکه گرایش ها، تفکرها و سیاسی کاری در وزارت کشور ممنوع است اما باید اذعان داشت که همه سلایق سیاسی متنوع محترم هستند.
کد خبر: ۵۹۱۷۵۶
مطلقاً سیاسی کاری نخواهیم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالرضا رحمانی فضلی در اولین گردهمایی معاونین، مدیران و کارکنان وزارت کشور در دولت یازدهم با تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار کرد:انشاء الله بتوانیم در عمل وظیفه خود را در مقابل ملت و شهدا انجام داده و عدالت را که همه ما فطرتاً تمایل به آن داریم در گستره وسیع بگسترانیم.

وی در بیان دومین اصل افزود: من با شما صادق خواهم بود و از شما هم توقع دارم صادق باشید.

رحمانی فضلی از امانت داری به عنوان سومین تعهد و میثاق بین خود و کارکنان وزارت کشور و سازمان های تابعه نام برد و گفت: من این جایگاه را که از طریق نظام، انقلاب، امام راحل، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس به من سپرده شده در دست خود امانت می دانم و شرعاً و عرفاً متناسب با وظایف و اختیارات هر حوزه و هر فرد بخشی از آن را به شما واگذار می کنم و همه ما شرعاً و عرفاً و اخلاقاً باید به آن وفادار باشیم.

وی تصریح کرد: شما شرعاً موظف هستید چنانچه کوتاهی در این مسیر رخ داد به من تذکر بدهید و مبنای کار بنده با شما عدالت و اخلاق خواهد بود و تا زمان حضور بنده در وزارت کشور بی عدالتی عمداً و عامداً، قطعاً اتفاق نخواهد افتاد.

وزیر کشور افزود: همه شما موظف هستید هر بی عدالتی در وزارت کشور را به بنده و همکارانم اطلاع دهید و من تمام تلاش خود را برای حل آن خواهم کرد.

وی گفت: همه معاونین و مدیران، در محدوده اختیارات خود مسوول اجرای عدالت، رعایت مناسبات و اخلاق و برقراری تعامل کیفی با مجموعه‌ها و افراد متعامل هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور باید مبادی و منادی اخلاق باشدو همه موظف هستیم در این خصوص به یکدیگر تذکر دهیم گفت: ما به دنبال این هستیم که عدالت را در محیط خود برقرار کنیم و همه اینها با ایثار، گذشت و فداکاری محقق خواهد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به جایگاه وزارت کشور و نقش آن جهت انجام وظایف و ایفای مسوولیت گفت: دامنه کار در وزارت کشور وسیع است.

وزیر کشور از تنظیم، تحدید، هدایت و مدیریت قانونی جریان سیاسی در کشور به عنوان شؤون مدیریت سیاسی وزارت کشور نام برد و گفت: ارتقاء مدیریت سیاسی جامعه اسلامی ایران خصوصا بعد از دوران طولانی استبداد و خفقان که البته کشور به توفیقات بسیار زیادی در سال های پس از انقلاب در این مسیر نائل شده است بر عهده وزارت کشور است و اگر بتوانیم در وزارت کشور این مقوله را نهادینه کنیم بسیار شایسته خواهد بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: گروه ها، افراد سیاسی جریان‌ها و حتی مردم باید با شفافیت، ضابطه مندی و قانونمداری در عرصه فعالیت های سیاسی به گونه ای نقش آفرینی کنند که روند رو به رشد کشور در این مسیر با رشد فزاینده همراه شود.

وزیرکشور گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از حیث مدیریت سیاسی می توانیم ادعا کنیم که در شرایط مطلوبی به نسبت سیر تاریخی خود واقع شده ایم و با اعمال حاکمیت واقعی با درجه بالای آگاهی و عمق سیاسی مسیر خوبی را طی می کنیم.

وی گفت: ما در وزارت کشور مسوول هستیم که در عمل به جامعه اطمینان دهیم که مردمسالاری منطبق بر قانون در کشور حاکم است.

عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در وزارت کشور مطلقاً سیاسی کاری نخواهیم کرد گفت: علیرغم اینکه گرایش ها، تفکرها و سیاسی کاری در وزارت کشور ممنوع است اما باید اذعان داشت که همه سلایق سیاسی متنوع محترم هستند.

وزیر کشور یکی از وظایف وزارت کشور را رسیدگی به مسائل زندگی و معیشت مردم دانست و گفت: در قانون وظیفه ما اعمال حاکمیت در مناطق مختلف کشور و اجرای سیاسی های عمومی دولت است و مسوولیت پیش بینی اعتبار، تامین منابع، تصمیم گیری و اجرای پروژه‌ها در استان بر عهده استاندار است و عملا همکاران ما کاملاً با زندگی مردم درگیر هستید.

وی با بیان اینکه ما گاهی واسطه و عامل اجرای مصوبات قانونی دراستان‌ها هستیم و گاهی از جایگاه مدیریت وظایف را بررسی می کنیم، گفت: در جایگاه مدیریت، همه تلاش را برای بهبود روند تصمیم سازی و تصمیم گیری دستگاه های اجرایی مؤثر بکار خواهیم برد و در نقش عاملیت مجری ابلاغ های قانونی و پیگیر آن هستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر می خواهیم در جایگاه مدیریت در وزارت کشور و در استان‌ها کار کنیم می بایست دارای تفکر، اندیشه و رویکرد مناسب باشیم.

رحمانی فضلی گفت: مدیری موفق به اداره زیر مجموعه و پیگیری سیاست ها، برنامه‌ها و اهداف است که قادر به ساماندهی بسته فکری، اندیشه ای و اجرایی باشد والا اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ها در مرحله اجرا به صورت مجزا عمل خواهند نمود و موجب ایجاد گسستگی خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه مدیر وزارت کشور بدون تفکر و اندیشه قابلیت مدیریت ندارد گفت: برای ساماندهی عالمانه فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید دارای تفکر و اندیشه باشیم زیرا از درون الگوی فکری و اندیشه ای مدل و برنامه های اجرایی بدست خواهد آمد.

وزیر کشور با تأکید بر رویکرد و تفکر توسعه محوری در رأس برنامه های وزارت کشور گفت: روند فشرده، مستمر، همه جانبه و نهادینه شده، در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی به منظور ارتقاء سطح زندگی جامعه تعریف ما از توسعه است.

عبدالرضا رحمانی فضلی با تبیین تعریف خود از توسعه گفت: به منظور اجرایی و عملی کردن رویکرد توسعه محوری،‌مدیران می بایست دارای تفکر توسعه محوری و متعادل باشند.

وی با بیان اینکه بنده در وزارت کشور مدیری با نگاه های افراطی نخواهم کرد: برخی اعتدال را از منظر موضوعیت بررسی می کنند لکن مراد ما رویکرد اعتدالی از منظر روش برنامه ریزی و اجراست و در نتیجه جریان اعتدال شامل اصلاح طلبی معتدل و اصول گرایی معتدل است.

وزیر کشور نگاه توسعه محوری، اقتصادی، سابقه مفید و پاک دست بودن را به عنوان ویژگی مهم مدیران وزارت کشور دانست و گفت: انسانی که پاک دست نباشد معتدل نیست و ما با اولین تخلف مالی از هر کس در هرجایگاه با اشد مجازات برخورد می کنیم و اگر شخصی سوء استفاده ای انجام دهد از دست من در امان نخواهد بود.

رحمانی فضلی گفت: بدیهی است که مدیران در وزارت کشور باید برنامه های دولت را قبول داشته باشند و وظیفه ما این است که به عنوان نماینده مردم افرادی را انتخاب کنیم که اهداف دولت تدبیر را دنبال نمایند.

وزیر کشور بر ضرورت قدرت تعامل مدیران تأکید کرد و گفت: مدیران باید با نیروهای مختلف استان، مردم، روحانیت،‌نمایندگان، نخبگان سیاسی، علمی، اقتصادی تعامل بهینه داشته باشند.

رحمانی فضلی درخصوص نوع پیگیری وظایف از حوزه‌ها و معاونت های مختلف وزارت کشور گفت: مسوولیت کامل هر حوزه در ساختار جدید به معاونت مربوطه داده می شود و هر مدیر موظف به پاسخگویی صفر تا صد مأموریت های خود می باشد و می بایست با نگاه توسعه محورانه و قدرت مدیریت بالا به پیگیری امور بپردازد.

وی تصریح کرد: با این نگاه معاونت عمرانی به معاونت توسعه و عمران شهری و روستائی تغییر می کند و در استان‌ها معاونت توسعه و هماهنگی اقتصادی ایجاد می شود و تمام نیروها با این نگاه انتخاب خواهند شد.

وزیر کشور گفت: در بخش فرهنگی و اجتماعی و سایر بخش‌ها نیز باید نگاه توسعه محوری وجود داشته باشد و انشاء الله این نگاه در مجموعه مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر یک از استان های ما ظرفیت استقلال اقتصادی را دارند و منابع در کشور ما زیاد است و باید با نگاه باز و سعه صدر بالا افق فکری خود را به دور دست‌ها هدایت کنیم گفت: با بخل ورزی، تفکرات کوچک و سطحی نگری به آن اقتدار واقعی که اسلام از ما می خواهد نمی رسیم.

وزیر کشور گفت: بنده به عنوان مسوول وزارتخانه عرض می کنم که هر سرمایه دار و سرمایه گذاری که در مسیر قانونی و سالم و پاکدستانه برای رونق تولید در کشور کار کند در پناه جدی وزارت کشور خواهد بود.

وی گفت: درهای وزارت کشور برای خیر خواهان در اقتصاد، سیاست و امنیت کاملاً باز است و در این مسیر نیاز به توان کارشناسی بالا در وزارت کشور داریم و به همین منظور عدالت در جذب نیرو مد نظر قرار خواهد گرفت و همه کارشناسان شایسته که علاقمند به کار در وزارت کشور باشند به این وزارتخانه منتقل خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه گنج رایگان در دست ما تجربه و علم است به مدیران وزارت کشور توصیه کرد هر چه زودتر نسبت به ایجاد مجموعه های علمی، مشورتی در زیر مجموعه های خود اقدام نمایند.

رحمانی فضلی گفت: از نظر بنده جایگاه وزارت کشور راهبردی ترین جایگاه در نظام سیاسی و اداری جمهوری اسلامی ایران است و مرجع کشف راهکارهای تبدیل منابع و منافع به قدرت ملی است.

وی گفت: وزارت کشور بیشترین سهم را به عنوان راهبردی ترین دستگاه در کشور دارد و همه شما می بایست با تفکر راهبردی مهم ترین دغدغه تان افزایش قدرت ملی و همچنین افزایش بهره وری باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن دشمنی خود را روز به روز زیادتر می کند و قوی ترین تحرکات را بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد تأکید کرد ؛ از همه شما می خواهیم از امروز جایگاه خود و حوزه ماموریتی خود را در مسیر تبدیل منابع و امکانات به قدرت ملی مشخص نمایید تا انشاء الله بتوانیم وظایف خود را دروزارت کشور به نحوه احسن انجام دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها