مدیرمسئول روزنامه جام‌جم با بیان اینکه جلسات بررسی صلاحیت وزرا تصویر شفافی از کارکردهای مجلس و جایگاه آن در نظام بر همگان ارائه کرد، گفت: این جلسات نشان داد که مجلس قصد همکاری با دولت جدید را دارد و شاخصه این همکاری نیز رای اعتماد به 15 نفر از 18 وزیر پیشنهادی بود.
کد خبر: ۵۹۰۸۹۷
بیژن مقدم: نمایندگان مجلس به وزرا کمک کنند

بیژن مقدم افزود: فارغ از حواشی که برخی نمایندگان در صحبت‌هایی که به عنوان مخالف یا موافق داشتند بوجود آمد، در مجموع شاهد تصویر شفافی از کارکردهای مجلس و جایگاه آن در نظام بودیم.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به پخش مستقیم این جلسات از صداوسیما و همچنین پخش بخش‌هایی از آن در رسانه‌های بین‌المللی اظهار کرد: گرچه جلسات علنی مجلس همواره از رادیو پخش می‌شد ولی پخش مستقیم این جلسات از تلویزیون اتفاقی بی‌سابقه بود که با استقبال زیاد نمایندگان مجلس، دولت و مردم مواجه شد. پخش منظم و زنده بخش‌هایی از این جلسات در رسانه‌های برون‌مرزی نیز موجب شد که فضای باز دموکراتیک کشور بر همگان ثابت شود.

وی با اشاره به نحوه تعامل مجلس با دولت یازدهم خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم و با توجه به رأیی که به وزرا داده‌اند باید با آنها کمک کنند و بخشی از این کمک می‌تواند در چارچوب تصویب لوایحی باشد که دولت به مجلس ارائه می‌دهد. از آنجا که مجلس بنا را کمک به دولت گذاشته است، می‌تواند با تصویب این لوایح همکاری میان خود و دولت را به شکل بسیار خوب نمایش دهد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها