مدیرمسئول روزنامه جام جم:

جامعه، جریانات افراطی را طرد می‌کند

مدیرمسئول روزنامه جام جم با اشاره به احتمال معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت:مجلس علامت سوالهای زیادی درباره سرپرست وزارت علوم دارد.
کد خبر: ۵۸۹۱۴۸
مجلس سوال‌های زیادی درباره سرپرست وزارت علوم دارد

بیژن مقدم مدیرمسئول روزنامه جام جم در گفت‌وگو با فارس، درباره عدم اعتماد مجلس به سه تن از وزرای پیشنهادی دولت یازدهم گفت: اقدام مجلس در این زمینه طبیعی بود و اگر به کابینه قبلی نگاه کنیم می‌بینیم که به عنوان مثال مجلس هفتم به کابینه اول احمدی‌نژاد به طور کامل رای نداد و چهار وزیر وی رای نیاوردند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: حتی می‌بینیم که برخی وزرای پیشنهادی مانند آقای نجفی با اختلاف یک رای از رسیدن به وزارت آموزش و پرورش بازماند که این نشاندهنده حساسیت مجلس است.

مقدم دلایل عدم رأی اعتماد به برخی وزرای پیشنهادی را دو جنبه سیاسی و تخصصی عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال درباره آقای سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان موضوع کارآمدی مطرح و درباره آقایان میلی‌منفرد و زیر پیشنهادی علوم و نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موضوعات سیاسی مطرح بود.

وی پاسخ‌های نجفی در مجلس را در عدم رای‌آوری وی بی‌تاثیر ندانست و تصریح کرد:‌ مواضع نجفی از جایگاه بالا مطرح می‌شد و همین لحن و ادبیات بر روی نمایندگان اثر گذاشت؛ اما فردی مانند آقای زنگنه وزیر نفت که شبهه‌های بیشتری درباره وی مطرح بود با روشی متفاوت راه گفت‌وگو را انتخاب کرد و از مجلس رأی اعتماد گرفت.

مقدم در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه وزرای بعدی پیشنهادی برای این سه وزارتخانه باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند، گفت: نسبت افراد با وزارتخانه‌های مربوطه باید همخوانی داشته باشد و این مسئله بر روی کارآمدی تاثیر می‌گذارد.

مدیرمسئول روزنامه جام جم ادامه داد: اگر این مسئله مدنظر قرار نگیرد ممکن است وزیر بعدی با علامت سؤال مجلس مواجه شود ولی اگر سابقه کاری مرتبط وجود داشته باشد، مجلس نیز به این فرد رای خواهد داد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به معرفی جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: معمولا افراد معرفی شده به عنوان سرپرست پس از آن برای تصدی وزارت به مجلس معرفی می‌شوند و این در حالی است که مجلس درباره آقای توفیقی که یکی از گزینه‌های اولیه پیشنهادی برای این وزارتخانه بود، نیز اشکالات جدی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
ظاهرا در سهم خواهی های باند فتنه تصدی وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی سهم فتنه گران شده كه حتی سرپرست های پیشنهادی از این گروه بیرون نیستند.

نیازمندی ها