عضو شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد:

انتشار گیم‌های ایرانی در دنیا

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت که بازی‌های بومی رقیب گیم‌های خارجی هستند و می‌توان با ترجمه محصولات بومی به زبان‌های مختلف، امکان انتشار گیم‌های ایرانی در دنیا را بیش از پیش فراهم کرد.
کد خبر: ۵۸۹۹۲۴
انتشار گیم‌های ایرانی در دنیا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، رسول جلیلی با بیان مطلب فوق، افزود: صنعت بازی رایانه ای در جامعه جهانی با توجه به فضای موجود و تاثیرگذاری فرهنگی عظیمی که دارد، جایگاه نسبتا خوبی را پیدا کرده و سرمایه گذاران خوبی را به خود جذب کرده است.

وی به جایگاه بازی های رایانه ای در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: در جامعه ایرانی، به دلیل بی توجهی به قانون حمایت از مالکیت معنوی محصولات خارجی، صنعت بازی های رایانه ای نتوانسته است جایگاه خود را پیدا کند و ما در این هنر صنعت در ابتدای راه هستیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: مسوولان فرهنگی تا حدی با وضعیت و شرایط بازی های رایانه ای به عنوان هنرصنعتی نوپا آشنا هستند و در عین حال مخاطبان نیز باید با محتوای بازی های رایانه ای به درستی آشنا باشند.

جلیلی افزود: بازی های رایانه ای برای نوجوانان و جوانان یک نیاز است و بازی های رایانه ای به دلیل استفاده از فن آوری های جدید و ابزارهای نوین و اجرا در فضای شبکه، هیجان خاصی را برای مخاطبان ایجاد می کند از این رو این هنر صنعت به یکی از متداول ترین ابزار سرگرمی نسل جوان تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: امروز رقابت سختی بین محصولات خارجی و بومی گیم وجود دارد؛ تعدادی از کارهای اخیر کیفیت خوب و محتوای پرمغز دارند و بر اساس مشاهیر و افتخارات ملی تهیه شده اند که هم از نظر محتوایی و عملکرد فنی کاملا قابل قبول هستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: بازی های رایانه ای بومی برای صادرات موثر باید به زبان های مختلف دنیا ترجمه شود و این مهم در ترویج استفاده گیم های ایرانی اثر بسزایی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فاطمه عربی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
۰
۰
لطفا بازی های زیبا برای ما نوجوانان بگذارید

نیازمندی ها