برگزاری نمایشگاه مواد ارگانیک و طبیعی در شهریور

واقعا خیال می کنید سیب سرخی که شما امروز گاز می زنید، مزه همان سیب سرخی است که اجدادتان 2 هزار سال پیش شاید از شاخه درخت سیبی، پای نهری، در باغی دور و سرسبز می چیدند ؟ نه! خیلی از محصولات غذایی که امروز مصرف می کنیم دیگر با کیفیت گذشته نیست و نه تنها خاصیت ندارد، بلکه سمومی دارد که عمرتان را کوتاه می‌کند اما دنیا هنوز از همه چیزهای خوب خالی نشده و به همین علت که در بسیاری از کشورهای دنیا نظارت بر کیفیت محصولات غذایی سختگیرانه تر شده است و در ایران هم شورای شهر تهران مصوبه ای صادر کرده است که بر اساس آن سازمان میوه و تره بار پایتخت ملزم شده است بر کیفیت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار نظارت جدی تری داشته باشد تا شهروندان غذاهایی ایمن تر بخورند.
کد خبر: ۵۸۹۵۶۲
برگزاری نمایشگاه مواد ارگانیک و طبیعی در شهریور

به گزارش جام جم آنلاین، نشست خبری که در محل سازمان میوه و تره بار برگزار شد هم با هدف توضیح درباره راهکارهایی است که این سازمان برای نظارت دقیق تر بر کیفیت محصولات عرضه شده در میادین زیر نظرش و البته فرهنگسازی برای تشخیص محصولات سالم و غیر سالم کشاورزی در جامعه ، ارائه داده است که یکی از این راهکارها برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک و طبیعی است.

این نمایشگاه که از 16 تا 22 شهریور در بوستان گفتگو برگزار می شود، به گفته حسین صفایی، مدیر عامل سازمان میوه و تره بار شهر تهران، در واقع همان نمایشگاهی است که تا کنون 5 دوره از آن برگزار شده است و در آن انواع محصولات ارگانیک چه آنها که از سوی سازمان های معتبر داخلی و خارجی سلامت شان تایید شده به مردم عرضه می شود.

نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی ارگانی و طبیعی اما فقط برای مردم عادی نیست و متخصصان هم از آن بهره مند می شوند چرا که صفایی می گوید برخی غرفه هایش نهاده های سالم ( مواد ویژه پرورش محصولات کشاورزی و دامی غیر شیمیایی و بی خطر ) را به تولید کنندگان این نوع محصولات ارائه می‌دهند و علاوه بر این کارگاه هایی هم برای اهل متخصص ها و پژوهشگران در این حوزه ارائه می شود.

برگزاری نمایشگاه اما تنها اقدام سازمان میوه و تره بار برای ارتقا کیفیت عرضه محصولات در میادین میوه و تره بار نبوده است و این سازمان سیستم های رهگیری نیز برای بررسی کیفیت محصولاتش راه اندازی کرده است.

 صفایی در این زمینه سیستم رهگیری شبکه محصولات مربوط به آبزیان را مثال می زند و می گوید: یکی از محصولاتی که سازمان میادین میوه و تره‌بار تأکید ویژه‌ای بر سیستم رهگیری آن داشته است، آبزیان و به ویژه میگو بوده که خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است که از سال گذشته شروع شده و بنا داریم محصول به محصول آبزیان را تحت این سیستم رهگیری قرار دهیم. .

وی ادامه می دهد: برای ایجاد سیستم رهگیری محصولات پروتئینی نیز تمهیدات لازم فراهم شده و باراندازی مرکزی در تهران راه‌اندازی شده و هم اکنون 42 غرفه در سطح بازارها نیز در این راستا همکاری لازم را انجام می‌دهند. ضمن این که در کنار این شبکه مهم، شبکه حمل و نقل ویژه‌ای نیز پیش‌بینی شده است زیرا حمل و نقل محصولات پروتئینی باید با رعایت ضوابطی برای جلوگیری از فاسد شدن آنها باشد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها