تا چند هفته دیگر دوباره دانش‌آموزان راه مدرسه را در پیش می‌گیرند؛ راهی که مرور خبرهای حوادث آن را بی‌خطر نمی‌داند. شروع سال تحصیلی برای خیلی از پدر و مادرها با دلهره همراه است، اما در این بین خانواده‌هایی هستند که دغدغه‌شان جدی‌تر است، چون حوادث تلخ به آنها ثابت کرده برخی کلاس‌های درس نا امن است.
کد خبر: ۵۸۹۵۰۷
بوی ماه مهر بدون دود و آتش

برای این گروه از پدر و مادرها خاطره تلخ آتش سوزی در مدرسه شهرستان شفت گیلان، مدرسه روستای سفیلان، مدرسه شهید رحیمی درودزن فارس، خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزی در سیستان و بلوچستان، دبیرستان شبانه‌روزی دانشگاه چابهار و مدرسه شین‌آباد کابوسی است که با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید بیشتر از همیشه زبانه می‌کشد و خواب و خوراک را بر آنها حرام می‌کند.

با توجه به این‌که این حادثه‌ها در یک بازه زمانی شانزده ساله رخ داده، می‌توان نتیجه گرفت مسئولان از این حوادث درس جدی نگرفته و به بهانه کمبود بودجه برای جلوگیری از تکرار آنها گام‌های جدی برنداشته‌اند بنابراین با توجه به فرصت اندکی که تا شروع سال تحصیلی جدید باقی است، باید از مسئولان خواست جدی‌تر به این ماجرا نگاه کنند، چون روز گذشته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از توزیع 15 هزار بخاری تابشی (بخاری‌های برقی که روی دیوار نصب می‌شود) در مدارس کشور تا پانزدهم شهریور خبر داد.

این در حالی است که به گزارش فارس، 6000 دستگاه از این بخاری‌ها وارد گمرک شده و 9000 دستگاه دیگر نیز فعلا در حال بارگیری است، اما چنانچه همه چیز خوب پیش برود و بخارهای بموقع در مدارس نصب شود هنوز کلاس‌های درسی در کشور هست که نیاز به بخاری‌های جدید دارد، زیرا همین مقام مسئول سال گذشته گفته بود 30 درصد از ۵۰۰ هزار کلاس درس موجود در کشور را کلاس‌های قدیمی و روستایی تشکیل می‌دهد که از بخاری نفتی کاربراتوردار برای گرم کردن آنها استفاده می‌شود.

 با توجه به همین آمار می‌توان گفت دست‌کم حدود 150 هزار کلاس در کشور وجود دارد که زمینه بروز آتش‌سوزی در آنها وجود دارد، بنابراین باید به مسئولان هشدار داد تا دیر نشده هزینه و اعتبارات لازم را برای امن کردن کلاس‌ها در نظر بگیرند تا در سال تحصیلی پیش رو در خبرها از سوختگی دانش آموز، معلم یا بابای مدرسه ننویسیم و نخوانیم.

مهدی آیینی - ‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها