آتش در جنگل‌های غرب مازندران شعله‌ور شد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران-نوشهر :

آتش در جنگل‌های غرب مازندران شعله‌ور شد

حریق جنگل‌ها و مراتع بویراحمد و گچساران مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از وقوع دو حادثه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستانهای بویراحمد و گچساران خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۳۲۱
حریق جنگل‌ها و مراتع بویراحمد و گچساران مهار شد

محمدرضا جهان آرا در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب که آتش سوزی در ساعت 18 عصر روز گذشته در مراتع روستای «ده برآفتاب» از توابع شهرستان بویراحمد رخ داد، افزود: به محض وقوع آتش سوزی، نیروهای منابع طبیعی به محل اعزام و به کمک مردم این روستا آتش سوزی مهار شد.

وی به آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان گچساران اشاره و اظهار کرد: این آتش‌سوزی نیز در ساعت 21 شنبه شب در کوه‌های روستای کلاغ‌نشین از توابع شهرستان گچساران رخ داد که به وسیله نیروهای بسیج، مردم و منابع طبیعی مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره در حال بررسی میزان خسارت و چگونگی به وقوع پیوستن این آتش سوزی هستند.

وی تصریح کرد: ممکن است تعداد آتش سوزی در چهار ماهه سال جاری زیاد باشد اما نسبت به سنوات گذشته از لحاظ سطح آتش سوزی روند نزولی داشتیم که دلیل آن حضور به موقع برای مهار آتش بوده است.

جهان آرا با بیان این مطلب که کهگیلویه و بویراحمد استان کوهستانی است، تاکید کرد: بیشتر آتش سوزی‌ها در مناطق کوهستانی رخ می دهد و فاقد هر گونه راه ارتباطی هستند و به همین دلیل این استان نیاز مبرم به چرخ بال دارد.

لازم به ذکر است روستای کلاغ نشین دارای 150 نفر جمعیت و در 30 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است. همچنین روستای ده برآفتاب در 15 کیلومتری شهرستان بویراحمد قرار دارد.

newsQrCode
برچسب ها: آتش سوزی جنگل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها